Svanesang i Western 2006

Generel coachsnak om alt muligt Blood Bowl relateret.

Moderator: League Commissioner

Post Reply
User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

Svanesang i Western 2006

Post by Palle »

Så oprandt den længe ventede dag, hvor Western Conference anno 2006 skulle afgøres...


Kampen stod mellem slutspillets tour de force Hobgoblin mandskabet og dark elf holdet der kom fra baghjulet og en ydmyg 4. plads i grundspillet. Men et par solide uafgjorte resultater mod de to højst ratede hold, en god kamp mod hobbitterne og ikke mindst en heldig hånd i kamprækkefølgen, som pairede beastmens og hobgoblins i runde 2 i stedet for 3, gjorde at Darkies kunne navigere sig i finalen.

Og efter det fornemme 2-2 resultat i play-off kampen, havde Rasmus og darkies fået blod på kniven til finalen efter at have lidt 6 nederlag på stribe til det blodige sammenrend af Hobgoblins, Orker og den enkelte Dark Elf conniseuer.


Det til trods var det Freedom Fighters, der lagde fra land med en riiimelig planmæssig scoring efter 3-4 ture, da darkelverne måtte nøle med 1 casseog 4 KOs imod sig. Herefter valgte darkelf coachen at beskytte sin st4 boldholder mod det ekstremt hurtige HG break spil og løb den ned til to felter fra endzone, og efterlod et par blanke darkies til at skærme 5 felter fra endzone.

Men kort tid efter var de skærmende spillere dækket af shadowing+htkl og banen dækket med ag5/pblk mod kast og alle ikke ork spillere flyttet på bagsiden af darkelf Los, inkl en meget i succesfuld mblk'ende sneaky git. Da thrower så gik i jorden til lynet, så var breaket en realitet med en ma9, ag5 spiller 5 felter fra EZ.

2-0 til Copenhagen Freedom Fighters og 3 ture tilbage af first half for rasmus. 5 missede KO rul senere stiller Rasmus kun 10 spillere deriblandt 3 blanke, og kampen er næsten in the bag. :scared:

2 ture senere har Rasmus thrower overset en leapene pass blocker, som kan forstyrre passet nok til at jeg kan få et short pass med min ag4 kniv for kampen. Og med både reroll og superRR burde den være i huset, men nej fumbbl og bold på jorden. Men Rasmus har bortset fra en blitzer som fisker ingen positions unstunned, og throweren er også på maven. Normalt læner man sig tilbage og tænker ahhhh, ærgerligt med passet, for kampen, men fcuk det ser sgu meget godt ud - ikke?? :dance:



RRRRRRRRRRRggggggggghhhhhhhhh - WRONG!!



For dem der har prøvet at spille mod Rasmus, ved, at man først skal være rigtigt bange når Rasmus er rigtigt, rigtigt presset.

Eneste out uden RR er følgende blank lineman skal dodge igennem to Tackle Zones, ind i 1 TZ, samle op i 1 TZ, dodge ud af 1 TZ, kaste longpass over hovedet på 3 spillere......svært ikke???

Læg dertil at rasmus ikke lavede GFI, fordi han glemte min leapende Pass blocker og derfor fik endnu et minus.....


Gæt hvad der skete??



Tjahh frem med de i western, så legendariske blå terninger


dodge i 2 tz - 6



dodge i 1 tz - 6



pickup i 1 tz - 6



dodge - 6



Long pass i 1 tz - 6




(Intercept 1)



catch - 5




!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: !!!!!!!!!!



Hmmm!!



Nu kører det siger Rasmus, kigger på sine 6 spillere i KO-boxen og slår prompte de 5 spillere med 3 skills+ ind og misser den blanke linemen.....


kører - indeed =D =D =D


Hmmm, brugt wizard og bolden over til 8 turs drive fra 11 darkies med to st4 witchelves (illegal drugs!), nu så mine to kasser i første halvleg pludselig lidt sølle ud.


Perfect defense, og hurtige folk stresser Rasmus thrower og han vælger at kaste long pass henover kanten af LOS med intercept chance til en gribende spiller i tz i tur 2, og ender med at fumble sit catch. Jeg kan nu endnu engang kaste for kampen, løber min ma9 Blk, ddge mand 8 felter ned på Rasmus banehalvdel (som ingen tkl spillere har tilbage) og forsøger endnu engang et short pass med RR med min ag4 mand.

Men endnu engang fumbler han, og Rasmus får fat i den men da han vælger at kaste den til en witch i to tacklezones, mislykkedes kastet. tilgengæld skovler han lige3 mand ud på random blks og jeg begynder at blive lidt nervøs. Heldigvis skal jeg bare lave et push med min blk black ork, og så forsøge at kaste bolden dybt på hans bane hvor min ag5 spiller står som eneste spiller. Men Black orken laver dobbelt skull, jeg skifter terninger og slår prompte dobbelt skull igen :scared:

Godt nok har jeg en blk, ddge, tkl, side TZ på bolden, men manglende tkl er ikke manglende format. Så Rasser nakker ham og scorer endeligt og udligner med 4 ture igen.




Nu ligner det pludselig freakkampen, som jeg frygtede. Jeg har lavet 3 casser, men kun 1 blitzer og ingen witchelfs og Rasmus kan fielde 11 mand. Pludselig var jeg ikke helt så sikker, på trods af at jeg havde haft et par chancer for at lukke kampen.



Rasmus giver den gas,og trykker helt op, sætter sine bedste spillere aggressivt op et felt fra min LOS og holder sin st4 thrower på banen...

Det begynder at ligne noget rigtigt snask, pludselig kan det backfire bare at pile igennem, hvis bolden scatter dårligt.

Lidt rystet over drejningen i kampen, og pga mangel af et par sidesteppere havde jeg stillet alt for aggressivt op og havde kun 2 mand dybt i banen...

Følelsen af sæsonen gled ud af hænderne var mærkbar, og det var tydeligt at Rasmus nu troede på chancen.


Bolden i midten, kick off...


Perfect Defense!!


Rasmus rejste sig synligt op i stolen ved slaget, mens jeg næsten bare gled ind under bordet af udmattelse.

Rasmus satser hele butikken går mand til mand, på hele linjen kun efterladende to htkl i hullerne et felt bagud, noget rigtigt pis :drink:





scatter.....




Bolden scatter helt ned i EZ, et felt fra hjørnet. Suck on it - intet håb om at løbe baglæns og beskytte bolden, med folkene fra Los, og alle elvere der ikke bliver pandet ned kommer stormende ned af banen...


:saber: :saber: :saber: :saber: :saber: :saber: :saber: :saber: :saber: :saber: :saber: :saber:





Men, og der er et men, et seriøst et af slagsen....




Da Rasmus, trykker hele teamet op på LOS, opdager han at jeg har min st4 Cunnin Git og en anden spiller i den ene wide zone, og to spillere hvor den ene har guard i den anden. Og så siger Rasmus de udødelige ord, det er ikke nok med 2 spillere til at dække dem, og rykker derfor sine to witchelfs ud for at give support.


TRE spillere i HVER wide zone, jeg tjekker lige perfect defence. Skal stå lovligt efter normale setup rules står der mindsandten. Vi slår udvisningsreglen op på hjemmesiden, og voila pludselig er Dark Elf holdet to Styrke 4 witchelfs fattigere.


Det gør så at jeg kan få terninger hele vejen over, 1 multiblock, 3 piles, 1 mblw og 1 foul senere har jeg lavet 3 casser og så er det bare om at tæske og mega foule, hver tur indtil Rasmus conceder western finalen med en tur og 3 spillere tilbage....


Efterfølgende slår jeg skills, og bliver grebet af en pludselig indskydelse og prøver at bruge Rasmus fantom terninger til at slå skills med.

Efter en lidt skuffende random Tkl, til min frnz, kick black ork - Che Guevarra, ja så river de magiske terninger prompte en styrke plus, op af ærmet til min dark elf Maximillien Robespierre, den navnkundige opfinder af begrebet terror.

Uncanny, simpelthen :awe: :awe:


Især fordi jeg har prøvet som en gal på atholde elveren fra at stige og æde 10 i TR, men det er svært i længden for en ag4 spiller på et ag3 hold. Men halleluja, Hard Rock Halleluja, hvor det var værd at holde på hestene til at jeg kunne slå skills med de magiske terninger =D =D

Nu mangler jeg bare 9 AG og en 3-4 styrke plus for at have nået Truls :wall:


Frey my friend, the time has come. Whats it gonna be Lovemaster of Hippie Happening or Icemaster of Sanitarium Eclipse??




Til alle de hyggelige western coaches, tak for endnu en fantastisk sæson, mange gode og spændende kampe - håber vi ses igen næste år, lange ører eller ej. Må alle jeres terninger være.........

Nå ja må alle jeres terninger være Truls' terninger :banger: :awe: :banger:





Til alle jer andre, er der bare at sige tak for en god sæson og husk til næste sæson...

...Imperial har ingen svage sider :moon: :razz:



Palle







PS: Martin, Elle, Frede og Thibergs, hvor blev i af? Nu kommer Nikolai tilbage, og vi har brug for nogle gamle...ahem tunge drenge, som kan sidde lidt på ham =D =D


PPS: Elle det var ikke KUN dig jeg tænkte på, da jeg tænkte på tung ;)
Man kan hurtigt få røven på komedie...
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Post by Pelle »

Kan vi ikke gi manden en premie for fede kampreferater, så han skriver nogle flere af dem?

Smukt, siger jeg bare :(
Martin
Posts: 406
Joined: Monday d 29 May 2006 11:07
Contact:

Post by Martin »

Super kampreferat.

Og samtidig et eksempel på det jeg ikke kan lide ved vores fejlopstillingsregler.

Martin
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Post by Kristian »

Martin wrote:Super kampreferat.

Og samtidig et eksempel på det jeg ikke kan lide ved vores fejlopstillingsregler.

Martin
Er det ikke dine egne regler?
Intet er tilfældigt
Johan
Blood Bowl Champion
Posts: 307
Joined: Monday d 22 May 2006 14:17
Location: Frederiksberg

Post by Johan »

hvor er det herligt at "the Clement attack" ikke er gået af mode!
Can you smell what father Nurgle is Cooking!
User avatar
Clement
Low Budget Cup Champion
Posts: 478
Joined: Tuesday d 23 May 2006 16:47
Location: Nørrebronx

Post by Clement »

Johan wrote:hvor er det herligt at "the Clement attack" ikke er gået af mode!
Grin i bare, men mærk mig mine ord: En dag virker det fandeme! =)
Fuck af!
Martin
Posts: 406
Joined: Monday d 29 May 2006 11:07
Contact:

Post by Martin »

Hej Kristian (og alle andre)

>Er det ikke dine egne regler?

Well. Ikke rigtig.
Det er et af de få steder, hvor Kasper og jeg ikke har været helt enige.
Kasper var her hardliner, og jeg mere softliner.
Kaspers pointe var at det aldrig må kunne misbruges. Min var at det er surt at det skal afgøre en kamp hvis det er en fejl.
Begge dele er gode pointer, IMO.

Men min personlige holdning til sagen afspejles i CTR reglerne.
Ses
Martin :-D
Post Reply