Inducements

Dette forum er til diskussion af kort og andet inducement. Skriv hvad i fik og hvor godt det virkede.

Moderator: League Commissioner

Post Reply
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Inducements

Post by Pelle »

Nu har vi et helt forum kørende hvor folk diskuterer kortene. Tænkte at vi også kunne have en tråd hvor folk kunne kommentere hvilke inducements der virkede og hvilke der ikke virkede for dem i vigtige kampe.
Once more for the Blood God
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Post by Pelle »

Jespers og min kamp i går. Forskellen i TV var 32.

Både mercenary zombien og Igor viste sig at være nødvendige for at holde folk på banen (og holdet).

Fireball med wizarden var effektiv, men blev spillet på et tidspunkt hvor Jespers hold havde for lidt MA og var for dårligt plasseret til at kunne gennemføre breaket.

Har svært ved at forestille mig at nogen at de inducements vi har tilgængelige i vigtige kampe helt kunne have stillet de to hold på et lige plan.
Hvis Jesper havde haft tilgang til kort ville det potentielt have været en del tættere, tror jeg.
Once more for the Blood God
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Post by Pjut »

Nu skal der vel også være lidt forskel. Er idéen i inducements ikke at lave oddsne om fra 1-99 til f.eks 30-70?

Ud over det er Necro holdet et langsomt starthold hvor imod hobgoblin kan meget til start...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Post by Kristian »

Pjut har ret med det med idéen bag inducements.

Det var også ærgerligt at forskellen akkurat var for lille til at man kunne hyre Ramtut eller Luthor.
De ville have kunnet gøre en forskel samtidig med at de i egen person ville have beskyttet andre spillere.
Intet er tilfældigt
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Post by Pjut »

Noget jeg synes er vildt fedt ved det nye system er at de billigere hold kan sidde og vente til de lige præcis kan købe det de synes de skal bruge i inducements -og det er helt sikre på at få det!

Om det så er Ramtut eller nogle bloodweiserbabes kan man selv vælge...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Post by Pelle »

Nu havde jeg 140K i treasuryet efter den sidste kamp jeg spillede, så jeg ville ikke sige at det var ærgeligt der ikke ikke lige var råd til de store drenge - det var kold beregning.
8)
Once more for the Blood God
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Post by Nis »

Ikke enig...
forskellen i TV bliver sjældent større end 32 (tror jeg, obv.) specielt i en sæson hvor der er spiraling expenses og problemet med med det nuværende handicapsystem er at det kun er wizarden og chainsaw spillerne der er det værd. Et godt eksempel er lægerne. Hvorfor skal inducede læger koste 10 i TV når en alm læge koster det halve? Og de fleste af de starplayers man kan få, kunne man "bygge" fra scratch uden loner til samme TV som de koster at induce. At mange af dem så har en rimelig dårlig skillsammensætning i forhold til hvad man selv havde gjort understreger bare pointen.

I år skal holdet bare være så godt som muligt, lad vær med at tænke for meget over TV. Den skal bare holdes under 300 og gerne 20 under din friendlymodstanders :D
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Post by Nis »

Ikke enig...
forskellen i TV bliver sjældent større end 32 (tror jeg, obv.) specielt i en sæson hvor der er spiraling expenses og problemet med med det nuværende handicapsystem er at det kun er wizarden og chainsaw spillerne der er det værd. Et godt eksempel er lægerne. Hvorfor skal inducede læger koste 10 i TV når en alm læge koster det halve? Og de fleste af de starplayers man kan få, kunne man "bygge" fra scratch uden loner til samme TV som de koster at induce. At mange af dem så har en rimelig dårlig skillsammensætning i forhold til hvad man selv havde gjort understreger bare pointen.

I år skal holdet bare være så godt som muligt, lad vær med at tænke for meget over TV. Den skal bare holdes under 300 og gerne 20 under din friendlymodstanders :D
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Post by Nis »

jeg tror lige jeg poster det en gang mere fordi 3 er så dejligt et tal...
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Post by Pelle »

Jeg må indtil videre nok erklære min rygradsfornemmelse enig med Nis. Tror det bliver rigtig få kampe hvor der vil være mulighed for at hyre dyre starplayers, og de vil alligevel aldrig komme op på siden af hjemmelavede spillere med 5 skills, bland andet pga loner.

Især billige hold kan bare pumpe sine spillere max også owne de fleste kampe hvor de har en markant højere rating. Men lad os nu se hvordan det går. Jeg tør f.eks. ikke tro på at jeg nogensinde vil miste penge pga spiraling expenses. Sansynlighederne siger at dødsfald vil holde mig under 250 i rating sæsonen igennem.

Efter hvad jeg har set er den bedste deal på inducements (i forhold til hvad man får for pengene) helt klart Bloodweiser Babes. At kunne stille spillere på banen er det der har den største (og helt klart sikreste) indflydelse på spillet.
Once more for the Blood God
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Bloodweiser Babes

Post by smukke_odin »

Jeg er kommet i den situation at jeg er blevet rigtig træt af Bloodweiser babes... Som Chaos hold får man ufattelig høj TR og stortset alle i slutspillet har råd til alt imod mig.

Starplayers, wizard og alt det der er fint nok, men bloodweiser babes er alt alt alt for god!

En Bloodweiser babe kan man leve med, men alle køber 2 imod mig, så skal jeg lave casser for at få folk ud, da 2+ er til at overkomme. Ruller man ikke som Lasse og Frej konstant 10+ på injury, ja så har man som tæskehold et overordentligt problem...

Jeg synes dog det er en god ide, men at man enten skal fjerne mulighed for 2 eller gøre nummer 2 dobbelt så dyr...

Nu er jeg ude af slutspillet, men bloodweiser babes er ikke helt uden betydning i den henseende, jeg mener at den har kostet mig en del og at den er meget uretfærdig. Den er værre end noget kort jeg har spillet imod, selv Blatant foul kortet har ikke generet mig så meget som Bloodweiser babes har her i slutsæsonen. Svært at indsætte kirugiske blitz når folk bare vader ind igen på 2+.

Er der andre der kan nikke genkendende til det her, eller er jeg Palle alene i verden?
Johan
Blood Bowl Champion
Posts: 307
Joined: Monday d 22 May 2006 14:17
Location: Frederiksberg

Post by Johan »

enig i 2 babes er platte, men mon ikke at det bliver lavet om til næste år
Can you smell what father Nurgle is Cooking!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Post by Pjut »

Meget enig Bloodweiser babes er for billige og for gode.
Begge Odins forslag er fine :-D
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Post Reply