Husregler til næste sæson

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Vi indfører LBR 6.0 til næste år. Den forbindelse går vi alle vores husregler efter i sømmene.

Hvis du har nogle husregler du ønsker videreført eller indført så skriv en post her.

Vi vil som udgangspunkt stemme om alt hvad kommisærerne finder rimeligt.



Punkter indtil videre:

Concede.
Der vil komme en afstemning om vi skal have concede eller ej. Forslaget vil være en nedtonet version af concede reglen.
Indtil videre ser forslaget sådan her ud:
Man kan concede når man er tre mand nede. Hvis modstanderen tager imod får spilleren der ender op med bolden TD'et. Hvis bolden ligger frit får man TD'et men ikke SPP.
Hvis modstanderen ikke tager imod får han en pitch invation (injury slag, max BH) på sit hold (uden fame). Dvs. 6+. Hvis man conceder igen får modstanderen +1 per gang man conceder på pitch invation slaget. Anden gang 5+, trejde gang 4+ og så videre.

Tager modstanderen imod bliver fansne bitre på holdet der gav målet op. dvs. holdet der concedede. Efter man har slået sine KO slag og har sine spillere klar til at stille op slår man et sweatering heat slag. Dvs 2+ per spiller for om han kan kæmpe sig ud til banen gennem fans'ne. Hvis det fejler bliver han i reserve boxen. Hvis man conceder flere gange i løbet af en kamp får man -1 til slaget per gang modstanderen modtager et TD ved concede. dvs. anden gang 3+, trejde gang 4+ osv.
Friendlies/Tvungne Friendlies.
Niveauet vil ligge på omkring 8/4. med 8 random friendlies og 4 valgfri.
Der vil ikke komme nogen afstemning om det med mindre der er to reele forslag som kommisærerne kan acceptere.

Spp på fouls, surfs og fluff casser ala chainsaw.
Der vil blive afholdt en afstemning.

Miss next game.
Vi vil ikke spille med miss next game medmindre det bliver som en del af en turnering.

Allies.
Der vil blive afholdt en afstemning.

Spirraling Expenses.
Vi vil som udgangspunkt spille med de officielle SE på 1,75 og skridt på 100k.
Kommisærerne vil fastlægge det præcise niveau.

Vores hold liste
Kommisærerne vil komme med et udspil.

Kickoff-tabellen.
Som udgangspunkt går vi over til LBR 6.0. Hvis man ønsker noget rettet specifikt skriv det i tråden.

-Forslag om blitz som vi har i år og perfect defence, hvor man ikke må flytte spillere i wide zones.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

Concede.

Friendlies.

Tvungne Friendlies.

Spp på fouls og surfs.

Kickoff-tabellen.

4'er på Sigurds.

Allies.

Spirraling Expenses.

Vores ændrede hold.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Husregler til næste sæson

Post by Truls »

Modifieret blitz og perfect defence.
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Truls wrote:Modifieret blitz og perfect defence.
Tænker du på den blitz vi har i år og perfect defence, hvor man ikke må flytte spillere i wide zones?
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Husregler til næste sæson

Post by Truls »

Yes det tænkte jeg også på.
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
JesperJesperJesper
Posts: 0
Joined: Saturday d 14 February 2009 21:23

Re: Husregler til næste sæson

Post by JesperJesperJesper »

Dette er mere et opklarende spørgsmål, må man efter de regle i spiller med nu starte sit hold med "journeymen"????

Jesper
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: Husregler til næste sæson

Post by Kristian »

Alle hold skal starte med 11 købte spillere, både i LRB5, vores nuværende og vores kommende regler.
Intet er tilfældigt
JesperJesperJesper
Posts: 0
Joined: Saturday d 14 February 2009 21:23

Re: Husregler til næste sæson

Post by JesperJesperJesper »

tak for svaret...
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

Hvis det er den concederegel der er på tegnebrættet er det fuldstændigt ligegyldigt om i fjerner den eller ej. Bare en konstatering: Hvis modstanderen først tager imod 3de gang (hvilket jeg anser for meget, meget sandsynligt hvis drivet er knækket), så skal han igennem sweltering heat på 4+ (også på dem i boksen) inden man kan stille de sørgelige rester... I en sæson hvor man ikke får mere end 14 spillere... Elves are dead, Long live Av9/regeneration.

Jeg forstår altså ikke at der skal ske SÅÅÅÅÅ meget på 1 gang. Vi skal have ændret ligaformat. Det er hvad det er og formodentlig en god ide. Men er det ikke ekstremt farligt at begynde at ændre på alle vores regler samtidig med? Jeg er mere bange for at alle de her ændringer på en gang bliver clbbbl's død snarere end ligaens redning. Hvis det hele skal være så officielt, hvorfor så ikke bare spille BB på comp'en?

Var det ikke en ide at starte lidt mere fra starten, og afklare ved en afstemning hvor gennemgribende denne her reform skal være?
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Nis wrote:Hvis det er den concederegel der er på tegnebrættet er det fuldstændigt ligegyldigt om i fjerner den eller ej. Bare en konstatering: Hvis modstanderen først tager imod 3de gang (hvilket jeg anser for meget, meget sandsynligt hvis drivet er knækket), så skal han igennem sweltering heat på 4+ (også på dem i boksen) inden man kan stille de sørgelige rester... I en sæson hvor man ikke får mere end 14 spillere... Elves are dead, Long live Av9/regeneration.

Jeg forstår altså ikke at der skal ske SÅÅÅÅÅ meget på 1 gang. Vi skal have ændret ligaformat. Det er hvad det er og formodentlig en god ide. Men er det ikke ekstremt farligt at begynde at ændre på alle vores regler samtidig med? Jeg er mere bange for at alle de her ændringer på en gang bliver clbbbl's død snarere end ligaens redning. Hvis det hele skal være så officielt, hvorfor så ikke bare spille BB på comp'en?

Var det ikke en ide at starte lidt mere fra starten, og afklare ved en afstemning hvor gennemgribende denne her reform skal være?
Okay, teksten kunne være klarere. Man får plus et på sit swealtering heat slag per mål man har givet op. Jeg rette den til.

Concede er bare for godt. Folk har lært at spille med den og den skævvrider holdene for meget.
Den gør boldholdene ekstremt meget bedre. Nogle hold der i forvejen har ingen problemer med at vinde i stort set alle ligaer. Hvorfor skulle vores være så meget anderledes?

Så vidt jeg husker er WE det eneste hold der ligger med et win på 60% set over stort set alle ligaer. Det er grunden til at det bliver nerfet i LRB 6.0.

Tanken med concede er at redde kampe fra at man kommer fem mand ned i tur tre og kan ingenting. Her har du en mulighed.

Den concede vi har spillet med i nogle år giver mere end det. Den gør at man kan spille på det ret gennemført. Det har så vidt jeg ved aldrig været tanken.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

Jeg er ikke af den opfattelse at concede er for godt. Hvis der er nogen der spiller konsekvent på den er det vel mig, og det at concede er altså ikke en fest uanset hvor meget man "misbruger" den.

Det er tæskeholdene der er for gode til at tæske. Det sker så konsekvent i den her liga som boldhold at man kommer 3 mand ned OG DERFOR kan concede. Nu har jeg spillet dem i en 3/4 sæson og SE ville ikke kunne spilles hvis ikke der var concede. Du taber simpelthen for mange kampe på AV7. Jeg tror simpelthen det klogeste ville være at beholde en reel concederegel - og så tage det op til næste halvårssæson om der skal ske noget.

For lige at starte fra 1 trin:
1) De fleste synes enige om at 1/2års sæsoner er en god ide.

Fint, men det er en ret stor reformation af ligaen med store konsekvenser for holdenes indbyrdes styrkeforhold. Som det har været har der ikke været nogen grund til at spille humanhold og derfor har folk først og fremmest valgt super-boldholdene eller supertæskeholdene. Man vægter stats over skills - Det mest grelle eksempel er Johan der først har fået sin anden tkl spiller for nylig. Han burde stortabe til elvere men er alligevel 1-1-1 i betydende (ikke DB) kampe mod dem. (Med concede og 1-turn der ikke kan wizardes). Til næste sæson kommer der langt flere human hold alene af den grund at sæsonen bliver halvt så lang. Linemen uden potentiale (ala WE eller Beastmen) er derfor ikke det samme problem. Som elvercoach er man langt mere bange for human hold i starten, end man er for ubehjælpsomme chaoshold. Jeg tror det bliver ret sundt at det bliver tilfældet.

2) Spiralling 1,75 og fjern concede.
Ok, så kan elvere ikke spilles længere (Hvis man ikke mener det så spil dem!). Og jeg gider ikke høre alt muligt omhvordan det er i andre ligaer - De er bare ikke gode nok. Måske kan WE lidt i starten, men det er så det. Når DE og HE har fået 7-8 skills så er de i spirraling. SE er dårlige alene fordi de mangler så mange skills i starten og ikke kan folde deres potentiale ud på 1/2 sæson. Når elvere så ikke kan spilles længere så er det human mod tæsk. Man behøver ikke at være meget fremsynet for at se Orc, Undead, Khemri og CD dominere med stort D.

3) Grudges
Folk har set sig sure på hinanden. Sådan er det bare og det er ikke noget der ændrer sig overnight. Når man så skal møde op til tvungne friendlies - Vil man så helst være Khemri eller WE? Jeg ved godt hvad jeg helst ville spille :lol: Så må folk gerne vinde 5-0 over mig, så længe jeg ikke kommer til skade og kan træde deres spillere grundigt over tæerne - Det hjælper jo alligevel ikke noget at vinde i friendlies længere. Og med den nye ikke eksistende concederegel skal man foule fra en kant af fra tur 1 og frem... Som Khemri starter man alligevel med 13-14 spillere.

Det handler kun om at stacke op på Mblw og Dplr.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

For det første er der ikke noget der hedder tvungne friendlies - Det hedder Hurra-friendlies. Igen man er på ingen måde tvunget til at spille dem. Så der er sgu nok nogen der vil takke nej hvis du kun fouler og tæsker.

Jeg spiller DE til første halvsæson og jeg mener det er godt. Det vil være de samme regler som en masse andre spiller med og der klarer elfteams'ne sig godt. Hvorfor skulle det ikke det her? For meget tæsk? Det tror jeg ikke. I hvert fald ikke til næste sæson.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Nis wrote:3) Grudges
Folk har set sig sure på hinanden. Sådan er det bare og det er ikke noget der ændrer sig overnight. Når man så skal møde op til tvungne friendlies - Vil man så helst være Khemri eller WE? Jeg ved godt hvad jeg helst ville spille :lol: Så må folk gerne vinde 5-0 over mig, så længe jeg ikke kommer til skade og kan træde deres spillere grundigt over tæerne - Det hjælper jo alligevel ikke noget at vinde i friendlies længere. Og med den nye ikke eksistende concederegel skal man foule fra en kant af fra tur 1 og frem... Som Khemri starter man alligevel med 13-14 spillere.

Det handler kun om at stacke op på Mblw og Dplr.
Jeg synes sådan set at du bringer et meget relevant problem frem i lyset, Nis.

Og vi har helt klart brug for at få gjort noget før situationen optræder.

I den forbindelse kunne det være godt hvis det fine input Johan kom med tidligere kunne skrives mere som noget generelt.
Jeg har forsøgt og fejlet grumt :-( så hvis andre har lyst så please try :-D
Den holdning synes jeg er ret problematisk, kampe hvor resultatet ikke tæller dvs friendlies...skal bare ikke handle om hvordan man stiller sig bedst muligt i ligaen, om dette gøres ved at smadre modstanderen eller spille 8-8 er i princippet ligegyldigt.

friendlies bør handle om at dem som gerne vil spille mere Bloodbowl end andre har muligheden for det
Friendlies bør være en mulighed for at spille mere imod dem som man holder af at være i selskab med.
en friendlies succes bør ikke måles på antallet af spp, men og kampen har været underholdende og spændende. og fair nok at man tager lidt flere chancer for at touchdownet lander på en blank catcher eller lign.
en friendlys hovedformål må da stadigvæk være at vinde den, det er vel det spil handler om. selv om det selvfølgelig er sværere imod et hold med højere tv.
Personligt synes jeg at det vil være ærgeligt hvis vi afskaffede friendlies, men
hvis friendlies eneste funktion er at skaffe ssp til ens hold, skal de bare skrottes.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Plaier
Posts: 47
Joined: Friday d 27 June 2008 16:06

Re: Husregler til næste sæson

Post by Plaier »

Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er for en lyserød sky kommisariatet svæver på.....? 8)

Hvis Pjuts/Johans ynglingscitat er ment oprigtigt, hvorfor er der så ingen der har taget stilling til friendly save or no? Hvorfor er der ingen der kommenterer på vælge-MVPs betydning for hvilken type kampe man får. Det er for mig åbenlyst at "totalt ynglingscitatet" er det alle i ligaen vil. Problemet bare at det kræver regler at administrere det, og vilje til at indføre x husregler til det.

Hvis flower-power, folkevognsrugbrød, tjal og hurra-friendlies er den nye dille, så sørg lige for at det er andet end varm luft.

Hvis friendlies KUN skal være for at spille mere og med vennerne - så kan man jo bare spille med sit låste hold - ergo, der sker ingen upgrades eller downgrades i friendlies af eens hold. Så er der Hurra-fest for alle pengene.

Nåh - det bliver så for kedelig.... og allerede her kan og vil det jo blive misbrugt, at man kan sætte point på sit hold, og at man spiller sit hold i en ligastruktur ved siden af. Jeg tror ikke folk meldte sig til Hurra-friendlies/lodtrækning, hvis de ingen SPP fik i kampen. Ingen er tjent med elver-friendlies eller AV9 black-box shoot out uden friendly saves. Men især kan ingen være tjent med at folk bagefter bliver beskyldt for at misbruge hus/liga-reglerne eller mangel på samme.

Jeg synes det er problematisk, at ANDRE synes at det er "problematisk", når folk spiller deres friendlies for egen vindings skyld inden for de fastsatte rammer. Det må være rammerne, der er problematiske og ikke dem der udnytter dem.

Jeg føler vi er nogle stykker som konstruktivt forsøger at beskrive og forklare hvilke rammer/regler vi finder "problematiske" - istedet bliver vores holdninger udråbt som problematiske. Lav nu bare nogle realistiske husregler og rammer, og så lad folk spille og udnytte dem alt det de vil (så længe de kan). Så skal hyggen nok komme af sig selv - istedet for at lave en "Københavns Kommune-finte" hvor man lukker Nørrebrogade og så råber 1-2-3 HYG JER!.....Kom nu, I skal fandme hygge jer.....
Så bliver det nemlig ikke en skid hyggeligt.
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pelle »

Hørt, hørt og hørt!
Once more for the Blood God
Post Reply