Kort?

Dette forum er til diskussion af kort og andet inducement. Skriv hvad i fik og hvor godt det virkede.

Moderator: League Commissioner

User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Kort?

Post by Pjut »

Er der generel enighed om at kortene ikke virker?
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Re: Kort?

Post by Pelle »

De er uberegnelige. Nogle er bedre end andre. Mange glemmer at bruge dem i friendlies. Andre foretrækker ikke at gøre det.

Desuden har vi jo undermineret deres rolle lidt ved at man ikke må bruge dem i vigtige kampe og ved at indføre hjemmelavede inducements.

Kill 'em.
Once more for the Blood God
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Kort?

Post by mobo »

Der er vist flere dårlige end gode.

Jeg tror måske lidt skærve stunty hold har mere gav af dem en sikre hold.

Så måske det skal være en optional rule.
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
User avatar
Brian
da Kommish
Posts: 329
Joined: Monday d 22 May 2006 14:05

Re: Kort?

Post by Brian »

Kortene er kun sjove, er der noget bedre at sidde med blalant foul og modstander har brugt sin læge, det er jo lige et 5+ med RR for at se ham tude som en lille tøs.
Danmarksmester igen igen igen igen. 4 more years.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Kort?

Post by Pjut »

Ville der være en idé i at smide vores inducement husregler ind i kortene?

Altså ændre nogle af kortene til holdopbygning...

Hvad er stemningen i forhold til det?
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Kort?

Post by Jones »

Det ville i hvert fald være meget bedre end lige nu. Jeg har stort set ikke spillet med kort undtagen i starten af min 1. sæson, fordi de er for random (for stor forskel på hvor gode de er) og de fleste tager bare ssp fra den anden, så hverken jeg eller mine modstandere har haft lyst til at spille med dem.

Havde en kamp mod Frey hvor han fuldstændig dominerer mit human hold med sine orcer, men i slutningen af 1. halvleg spiller jeg eclipse, så vi bliver til goblins, og da han kun lige kunne nå ez med sin ma 7 blitzer, kan han nu ikke mere. I slutningen af 2. halvleg spiller jeg den der gør at gfi er på 5+, så falder han der, og kampen bliver 2-2 og jeg har "stjålet" 2 tds og 6 ssp fra Frey. Hvor fedt er det?

Så noget holdopbygene ville være klart bedre, synes jeg.
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Kort?

Post by mobo »

Synes jeg også.

Det andet holder ikke.
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Kort?

Post by Pjut »

Ville man kunne bruge kortene i vigtige kampe hvis man fjernede ca. halvdelen - altså de mest freak/random som eclipse og den med fanaticen?

Det fjerner i hvert fald et element fra spillet til f.eks. at stoppe tur et scoringer og smide grus i maskineriet mod 8 turs drives...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Kort?

Post by Pjut »

Er der ingen anden end mig der synes det er problematisk at vi har fjernet det primære våben mod tur-et?

Vi ved at det kan virke med random inducement. Hvorfor ikke køre den vej LBR 5.0 gør? nemlig give valget mellem noget du ved er godt eller chance det og få gennemsnitlig noget der er dårligere, men kan give en chance for at stoppe det der ellers var stort set sikkert? se tur-et...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Re: Kort?

Post by Pelle »

Fordi majoriteten af coaches i ligaen er for at minimere randomness elementet i de vigtige kampe. Hvis ikke jeg husker forkert.

IMO mangler der ikke decideret noget våben mod tur et. SElvom den godt nok er grim den rotte Jones har anskaffet sig. Men han betaler jo også gennem næsen for at have den stående i boksen det meste af kampen (læs: alle defensive drives hvor han har nok andre spillere).
Once more for the Blood God
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Kort?

Post by Pjut »

Jeg synes det virker ret godt med så mange kort man selv vil ha i friendlies.

Andre input?
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Kort?

Post by Truls »

De er ret forskelligt gode. Men synes nu det var ret sjovt at dräbe pjuts skink med fanatic invasion!
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Kort?

Post by Pjut »

Truls wrote:De er ret forskelligt gode. Men synes nu det var ret sjovt at dräbe pjuts skink med fanatic invasion!
Præcis! Er der noget mere venligsindet i en BB kamp end at dræbe den andens spillere? :-D
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Michael Cores
Posts: 69
Joined: Wednesday d 21 June 2006 1:59

Re: Kort?

Post by Michael Cores »

Kortene Bringer det kaos element ind i spillet som jeg synes efterhånden er helt dødt.

Men granted. Jeg er Oldschool Bloodbowler.

Jeg synes at det fungerer fint nu som det er med at man kan vælge at bruge dem eller lade være og så ellers håbe på det bedste. De er ikke stærke nok til spillere som er underdogs. Og vil aldrig lave den vigtige forskel som bliver den afgørende forskel. Og hvis de gør... Så er det KUN DET SOM ER MENINGEN!!!

Det er FRIGGING BLOODBOWL. MERE KAOS!!! FLERE KORT... MERE RANDOMNESS!!!

TZEENTCH DEMANDS IT!!!!

Ellers er der jo pensionist bingo, til jer som kan lide at holde det simpelt og efter reglerne og miw miwmiw... (Miniviolin... kun for jer)

HOOOHOOOOOOO MIKMAK HAR TALT! (Obvious troll er mega Obvious. Ikke desto mindre mener jeg det.)
GNU!!!
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Kort?

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Gode ord Cores!! :D

Vi har kort med, det er bare om at induce løs når man er underdog.. RANDOM is back!
Fan af karsten..!
Post Reply