Eclipse er for god.

Dette forum er til diskussion af kort og andet inducement. Skriv hvad i fik og hvor godt det virkede.

Moderator: League Commissioner

Post Reply
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Eclipse er for god.

Post by Nis »

Ja indlægget siger det hele...

Hjerter 3 kan for 5 TV vende en tilsyneladende god opdækning til et meget sikkert TD. Dette burde være nok, men efter at have scoret kan man stille 11 mand på linien og se hvor mange 1 dice blocks modstanderens gobliner har lyst til at lave... uden block og modstanderen har dodge.

ALT, ALT, ALT, ALT for god. Fjern den, eller lav den til et 100 rul.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Post by Kristian »

Er det spiltesterfaring eller bare teoretisk?
Intet er tilfældigt
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Post by Nis »

Det er fra friendlien i går.

Det er fedt når man har 3 TZ på bolden. og han så laver:

Jonas: så spiller jeg det her kort som gør at jeg kan lave 3+ med rr, 3+ med rr, mål. Bagefter stiller jeg 11 mand på linien... hvor mange spillere har du tilbage?

Nis: 9

Jonas: ok.

Kickoff, scatter...

Jonas: har du lyst til at lave nogen 1dice blocks?

Nis: nej

Jonas: Så det her kort gjorde at jeg vendte en ret umulig situation til et TD, og at du bagefter mistede din line of scrimmage og er superpresset fra starten af dit næste drive.... hmm

Jonas: Hvad gør dine kort..?

Nis: Jeg kan ændre vejret èn gang.

Jonas: Tja, det kan da blive vigtigt.

Nis: Jeg har svært ved at se noget sammenligneligt styrkeforhold

Jonas: Ja ok, hvad gør det andet

Nis: Jeg har ikke andre... mit koster det dobbelte af dit.

Jonas: Fair

Nis: Ja

Fra line of scrimmagen er det teoeretisk, da jonas ikke havde set at det gjaldt i to ture, men ellers er det korrekt nok og kortet endte med at koste min Slaanesh elf catcher livet da han mistede en i armor og goblins har +1 på inj...
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Post by Pjut »

Ville det letteste ikke være at sige at den bliver nulstillet ved et TD?
Så noget med at flytte den til 100k kortene er pænt biks og jeg vil godt gi Nis ret i at den er uforholdsvis meget bedre end de andre kort...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Post by Nis »

Jo, det eller den bare bliver taget ud.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
heinz
Posts: 47
Joined: Tuesday d 23 May 2006 21:13
Location: Søborg

Post by heinz »

Det lyder vildt - men er det ikke bedre at samle en række erfaringer fra LRB 5 + clbbbl rosters og regler og hvis det er helt skidt så revidere max 1 gang i løbet af sæsonen...ad hoc revision tror jeg skaber for megen forvirring.

Havde fornemmelsen af, at regler kun ændres fra sæson til sæson, men kanske jeg tager fejl.

/Henrik
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Post by Kristian »

heinz wrote:Havde fornemmelsen af, at regler kun ændres fra sæson til sæson, men kanske jeg tager fejl.
Der kan ske regelændringer i løbet af sæsonen, men kun ved grove ubalancer.

Eclipse blev nævnt tidligere som et af de kort med problemer og var en af grundene til at kort kun er tilladt i friendlies hvor resultatet er mindre vigtigt.

Det får stadig lov at blive, men vi kan samle en liste af kort, der trænger til eftersyn.
Intet er tilfældigt
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Post by Pelle »

Synes der er adskillige ubalancer tydelige allerede blandt kortene. Mest dog at nogle af de billige kategorier indeholder indtil flere potentielle powerkort (som eclipse), mens andre af de billige ikke gør. Derudover er der så mange junk kort blandt de dyrere kategorier at det er svært at forestille sig at de kategorier bliver benyttet andet end for sjov.

Jeg synes det er en fin løsning at teste kortene umodificeret på denne måde i friendlies, på den måde for man jo flest mulige indput. Så må man jo bare leve med at der findes kort som kan ændre og påvirke spillet - i friendlies. Når det er sagt vil jeg nok give Pjut ret i at et eclipse med fordel kan ændres til at kortets effekt bliver annuleret af at et drive slutter.

På længere sigt vil jeg også nok mene at de dyrere kortkategorier skal sættes ned i pris for at være reelle alternativer til vores hjemmelavede inducements samt alle de andre officielle alternativer.

I stil med:
80K for kort der nu koster 100K
150K for kort der nu koster 200K
300K for dem der nu koster 400K

However, that is for another day... :D
Once more for the Blood God
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Post by Pjut »

Jeg er meget enig med Pelle. Det gælder om den her sæson at lave så lidt om som muligt og få testet kortene så vi har et godt grundlag for at kunne bruge dem mere bredt til næste sæson.

Nogle kort er klart bedre end andre. Men Eclipse er i en liga for sig selv når det kommer til at påvirke spillet :-D Det er helt klart et kort der skal gøres noget ved på et tidspunkt; Om det skal være nu eller senere er op til kommisærerne.

Hvis man læser på kortet virker det ikke som om de har tænkt muligheden ind at nogen scorer ;-) De skriver til og med: ...for one brief moment all players are equal. det må vel tænkes at det tager lidt mere en kun et " brief moment" at få spillerne stillet op til et nyt drive.

Kortet ville stadig være det mest "kraftfulde" kort selvom at man lod det nulstille ved TD.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Post by Frey Kaj Leverpostej »

2 kort = to mål mindre.. først stopper jonas Bonas et af mine mål med en eclipse, for derefter at stoppe et mål med den hvor gfi kræver 5+ at lave.. det er fra en 4-2 sejr til at spille uafgjort.. det er surt at to kort af hver især 50k i cost skal have så stor effekt på en kamps udfald. bare lov for guds skyld at kort aldrig bliver indført i vigtige kampe. Lad dem for altid kun blive i venligheds kampe, hvor de med fordel stopper den anden i at spille sit hold op. eller hov? er det ikke det der er meningen med friendlies?
jeg syntes det er en fed feature og giver friendlies en fed hygge atmosfære. Men lad os lige kigge på nogle af de her spoiler kort, og så fjerne dem.
Fan af karsten..!
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Post by Kristian »

Vi kigger og samler sammen og når bunken er blevet stor nok vil vi gøre noget.

Det kan godt være nogle kort kan have en stor indflydelse på nogen kampe hvor en chance byder sig men være værdiløse i andre og det helt ned til 50K.

Givet tilstrækkelig med tid vil folk dog også lære at tage højde for forskellige kort når de spiller efterhånden som de lærer dem at kende.
Bare spørg nogle af veteranerne om det famøse "Is it a touchdown?".
Intet er tilfældigt
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Post by mobo »

Måske skulle folk skrive hvilke kort de har fået i kampene og hvad de synes om dem? :)
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
Post Reply