Fixtures i kommende turneringer

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

Picolai P
Posts: 137
Joined: Tuesday d 23 May 2006 13:14
Location: Nørrebro

Post by Picolai P »

Om jeg havde forestillet mig nogle ændringer i denne sæson eller ej, er vel ikke relevant for min holdning til denne specifikke ændring, som jeg stadig ikke har hørt ét argument for.

Lavt? Derfor vælger du prompe at besvare min PÅSTÅEDE anklage med en anklage om at jeg lyver? :scratch:
69
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Post by Kristian »

Jeg låser denne tråd nu før end nogen for skrevet noget de fortryder.

Begge commisher er til stede til DM i Blood Bowl (Giant Fanatic) i morgen i Remisen, Trianglen og er åbne for diskussion.
Intet er tilfældigt
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Post by Kristian »

Jeg låser op igen i håb om en saglig diskussion om regelændringen i sig selv.
Intet er tilfældigt
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Post by Pjut »

Jeg forslår til næste sæson at fixtures bliver et begrænset antal skills fra hver kategori. F.eks. Vll, Bhnd og Farp fra mutations. På den måde kan man ha vælge mutations til en valgfri spiller uden at det bliver for brokent.

Selvfølgelig skal man lige tænke lidt over hvilke skills man kan vælge så der er noget alle kan bruge. :reindeer:
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

Jeg er lidt skuffet...

Post by Palle »

Syntes måske at kommisærerne har reageret en anelse defensivt i den her tråd. :razz:

Retorisk syntes jeg ikke at der er noget forgjort i at forsøge at argumentere både i dybden og i bredden, som Nikolai har gjort det i denne her tråd. Omend det gamle politiske omnibus om jo tættere at emnet og menneskerne der diskuterer det er på hinanden, jo sværere er det at holde den nødvendige afstand til emnet, som logos nødvendigvis må kræve for ikke at blive til et blodbad i patos.

(...og ja ja ja, jeg ved godt at jeg indtil flere gange har gjort mig skyldig i at skrive indlæg med følelserne uden på skjorten, selv om jeg burde vide bedre - så ingen quotes tak!) :) :)

Grundlæggende syntes jeg også, at der skal være MEGET, MEGET vægtige argumenter for at ændre på noget som er holdopbyggende i en løbende sæson. Da netop dette element gør at folk kan få den grimme, grimme følelse af at være fanget i en krop/hold, de ikke har lyst til under falske forudsætninger.

Både DB Styrke skillen og vælgemutationen var så stærke og så tidllige annonceret at de har haft endog stor indflydelse på såvel mine test, holdovervejelser så vel som hvordan jeg har valgt at træne mit nuværende hold. (Og jeg havde ikke tænkt mig at give xtra arme til nogen med 4 ben i forvejen - stakkels dyr!)

Det kan godt være ikke alle testede eller reflekterede lige meget over dette, men personligt var jeg liiige ved at spille darkies igen på baggrund af netop disse to fixtures.



Derudover syntes jeg at netop fjernelse af den stærkeste fixture midseason rykker alvorligt ved holdenes indbyrdes styrke forhold - og DET syntes jeg er mere end almindeligt betænktligt. Pludselig har humanholdene/av7-holdende fået et alvorligt nøk ned af, mens de tunge Chaos og AV9 hold pludselig har fået en uventet og meget stor julegave.

Jeg syntes at at det er mistænkeligt at vi i test fandt både Lizardmen, Chaos, Khemri, HE, rotters og Ork holdet liiige lidt for skrøbeligt med udsigten til 36 Claw spillere og af denne grund gik væk fra dette. Det er mere end almindeligt ufedt at disse politiske realiteter pludselig bliver revet væk under os, som Hans Engels betonklods fjernede de konservative fra den borgerlige trone.


Jeg var og er en stor fortaler for at tone vores fixture priser gevaldigt ned, men jeg kan ikke sige det HØJT nok at man under ingen omstændigheder skal lave holdopbyggende ændringer i en løbende sæson.

Herfra er det glidebanen, hvor man kan ændre på læger, necromancers, skillvalg, priser, statbases etc midt i en igangværende sæson. Man ændrede så vidt vides ikke på Jaqs uberbrokne vampyrer, man ændrede ikke på Khemris adgang til en varulv og +1 regeneration selv om det var åbenlyst helt skævt. Ligesålidt som vi skal ændre Daemonerne fordi Nis er kommet godt fra start eller ændre en annonceret fixture pris på grund af AV9 brokkerier.

Man må mere end jervis, LRB, evighedspoint, malet eller ikke-malet tage højde for at det er voksne mennesker, der bruger en ikke uanselig tid på at spille et brætspil/dyrke en hobby. Der er ikke noget der er ufedere, end ikke at tabe eller bliver randomly myrdet af Niebleren, end at få følelse af at ryge på røven fordi der er nogen andre som trækker gulvtæppet væk under fødderne på en. Fordi, bare fordi det efterlader en med en whatever følelse og det er vejen til EU2 på skt. hans torv.


Jeg vil på trods af at jeg syntes at en nedtoning er det rigtige valg pre/post-season, på det kraftigste opfordre til at genindføre den preseason annoncerede fixture-prize .

Ikke fordi det er til fordel for mig, men fordi alt andet ville være spilforvridende for sæsonens præmisser, men mest af alt fordi det er det eneste anstændige!!


Tak for ordet...

Palle
Man kan hurtigt få røven på komedie...
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

Post by Pelle »

Jeg vil på det kraftigst tilslutte mig dem der gerne så nogle andre argumenter for ændringen end 'murren i krogene'.

Jeg har personlig murret i en hel masse kroge i lang tid om alt muligt uden at det har ført til nogle mid-season regel- eller struktur ændringer.

Og hvis murren i krogene om at noget er for power VIRKELIG er nok til at der kan ændres på det lige pludseligt i en igangværende sæson, uden at det bliver lagt ud til diskution eller endda vejledende afstemning på Endzone, så synes jeg Nis burde gå bange i seng hver aften, for der murres da rigtig, rigtig meget over hvor alt for overpowered hans fantastiske hold er (ja, missundelse er en grim ting).

Som Palle så jeg også gerne at vi gik tilbage til det som var annonceret inden sæsonstart - med mindre argumenterne for ændringen viser sig at holde blod, selvfølgelig :-D

Hvad med en lille afstemning om emnet?
Once more for the Blood God
User avatar
Clement
Low Budget Cup Champion
Posts: 478
Joined: Tuesday d 23 May 2006 16:47
Location: Nørrebronx

Post by Clement »

For det første, vil jeg gerne slå fast at der ikke er tale om en regelændring!

Og for det andet, alle hold får formentlig stadig deres claw spiller, de får den bare ikke lige på deres pion, mblw, tkl, frnz spiller. Hvilket jeg synes er ok...

At folk omtaler det som en regelændring og at folk ligefrem vælger hold efter fixturepræmierne, er en klar indikation af at fixtures skal ændres/afskaffes. Så er der kun tilbage om det er rigtigt at gøre det midseason eller ej?

Det kan godt være at det gik lidt for tjept, men de eneste der har brokket sig indtil videre er folk som nok kan betegnes som power players og humør spillere og det ville ikke være utænkeligt at hvis sæsonen ikke lige udviklede som forudset at ingen af dem ville spille chaos cup :-)

Argumentet er at hold får adgang til ting som de aldrig skulle ha' haft mulighed for.... Og ved at ændre det midt i sæsonen kan man stadig nå at redde det..... Og jeg ser ikke nogen hold som bliver markant dårligere af denne ændring pånær chaos dværgene som Kristian spiller.

Er det så argument nok for at overhøre hvad de siger? formentlig ikke....

Jeg har egentlig mest lyst til annullere fixture ændringen da jeg ikke gider at høre argumenter om hvor godt det er for mit eget hold. Mit hold kan ALTID bruge ekstra vælge skills SPECIELT på de helt rigtige spillere. Men jeg er ret sikker på hvis at hvis vi havde ændret fixture præmien pre season var der ikke kommet flere af chaos hold på den konto.... Flere AV 9 hold måske...

Hvad angår demon holdet så klap lige kebaben det har ikke vundet en skid endnu. Der var samme røre omkring beastmen holdet sidste sæson og det vandt ikke en skid. Nu hjælper det også at Nis har fået absurd mange SPP i sine friendlies. Friendlykongen?
Fuck af!
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Post by Nis »

tja min rekord er 52,5 spp på en kamp, men Palle er nu stadig kongen :D

Det skal nu også siges at det kun er en friendly der har været væsentligt over par for ligaen, men derudover 2 ligakampe, DB kamp og en LBC kamp.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Post by Nis »

Argh, regnede forkert. det var 9 mål, 9 casser, 5 ranges, 2 interceptions, 1 Mvp = 56,5 spp

Og så var det en liga kamp ikke en friendly.
Faktisk har jeg tabt 3/6 friendlies i år, men vundet alle andre kampe.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Marcus
Posts: 635
Joined: Monday d 22 May 2006 11:22
Location: Valby

Post by Marcus »

Undskyld jeg siger det, men jeg tænker det vildt meget. jeg tro aldrig jeg har lave så mange starplayer points i en kamp, selv ikke den gang at min swooper lavede ca. 20 af gange.
Hva laver i west, dækker i ikke op eller handler det bare om at begge hold skal hendte så meget ind som muligt?????
Den kamp jeg har fået flest spp var i min low buget imod skaven holdet, kun fordi at jeg lavede 6 cas. Jeg er i chock hvergnag at jeg ser westen stile action. For i Nord går vi til stålet, vi vil vinde og vi vil lave shoutdown på den anden...
:shock: :shock: :shock: :shock:
Vi De Vilde Kaniner Med Meget Lange Øre, Vi Score Masser Af TD Og Smader Dig Til Du Død.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Post by Pjut »

Er der nogen der seriøst mener at claw til alle hold på en tæskespiller ikke er spilforvridende?
På den anden side er fixturen med en random player langt fra lige godt til alle. F.eks. er den lysår bedre for Frey end for Mobo.

Personligt synes jeg et kompromis ville være mest fair; at man kan vælge mellem en af tre ting:

1. random skill til valgfri spiller
2. valgfri skill til random player
3. valgfri skill til valgfri spiller, men hverken Claw, Tent, Horn eller Xarm.

Jeg støtter meget kraftigt Clement i at det her er nødvendigt og hvis folk direkte har valgt hold efter fixtures må de da også selv kunne se at der er noget galt.
Jeg synes det ville være super bittert at spille en hel sæson med nogen præmier som alle mente var brokne, apropos at spilde folks tid :shock:
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Post by Nis »

Det er også vildt meget, alt for meget.
Men det skete i en ligakamp hvor jeg spillede mod et 13 mands vampyr hold og lavede 9 casualties og slog 4 blitzes. Hele anden halvleg kunne han stille 4 mand til hvert drive.
Mine friendlies har ikke været spektakulære og jeg spiller hele tiden (måske lidt anderledes end sidste år) for at vinde og forhindre TD's. I mine sidste 7 kampe er der kun blevet lavet 5 td's på mig. Men mit hold er svært at dække op for boldmæssigt (2 move 8 spillere der håndterer bolden på 2+, 4 gaze spillere) og det laver mange casualties (5,38 i snit).

Der blev også scoret meget på mig i starten, men jeg kunne heller ikke stille 12 spillere før 5 kamp.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Post by Kristian »

Fixtures skal ikke være et holdopbyggende element.
Turneringer er holdnedbrydende, fixturen skal bare være et lille plaster på såret som sørger for at man slutter turneringen med maner selv når man er slået ud inden sidste kamp.

Fixtures skal ikke diktere hvordan man udvikler sit hold eller hvilken race man vælger.
Det skal være en bonus, som gør det lidt sjovere at spille.

Hvis fixturepræmien nogensinde falder uden for disse rammer, hvilket vi mente var tilfældet, vil vi gribe ind.
Vi er begge nye i faget og kan ikke forudse alt, og her har vi følt at vi har skudt over målet og korrigerer.

Tag det sådan her: vær glad for at fixturepræmien består overhovedet, jeg glæder mig personligt til min disturbing precence på en hobgoblin :-)
Intet er tilfældigt
User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

hmmm....

Post by Palle »

Fixtures skal ikke være et holdopbyggende element.
Jamen, det er de jo netop!!

Selvfølgelig er to skills/fixtures af væsentligt power-niveau, som man kan forudsige at modtage da holdopbyggende. Alt andet er da bare volapyk.
Fixtures skal ikke diktere hvordan man udvikler sit hold eller hvilken race man vælger.
Alle, og jeg gentager ALLE forhåndsgivende præmisser er da noget der har indflydelse på hvordan vi vælger hold, hvordan vi bygger dem op og hvordan vi spiller dem. At sige andet ville være at forudsige lidt for store telepatiske evner, endsige blåøjethed hos en lidt for ambitiøs flok af mennesker - som nok ville have benyttet sig af førstnævnte hvis muligt og sjældent kan beskyldes for det sidste.

Og endnu engang for Prins Knud aka Berg, Clement og Kristian :razz: . Der er IKKE et spørgsmål om præmien er power eller ej. Det er et spørgsmål om at det har været en af de givne præmisser, som vi har valgt hold og bygget spillere op efter. Og som sådan er mere end almindeligt betænkeligt at lave en indgriben.

Og NEJ Peter, jeg syntes ikke 36 Claw spillere er spilforvridende - for ALLE, ALLE coaches vidste at det var præmissen for denne her sæson og har valgt og bygget hold op efter dette. Det eneste som giver mening må være at gå udfra at folk handler og agerer rationelt!
Jeg støtter meget kraftigt Clement i at det her er nødvendigt og hvis folk direkte har valgt hold efter fixtures må de da også selv kunne se at der er noget galt.
Nej, nej, nej om igen.... :) :)

Alle vælger hold og køber starthold efter at vi får lov at starte sæsonen med 6 lækre, bløde, pengeproducerende crush-kampe. På trods af at dette giver en heeelt anden fordeling af hold, og defekte starthold i forhold til det som spillet er tænkt og testet til - nemlig benhårde kampe med "miss next game" from the get-go.

Og hvorfor har vi helt andre starthold og startopsætninger end andre ligaer - fordi vi har tilpasset os de forhold/præmisser, som turneringen bliver afviklet under. Det er da det eneste der giver mening, ikke mindst da et stort element af BB, som de fleste andre warhammerspil, er det opbyggende taktisk-strategiske element af spillet. Den del hvor man håber på at kunne udmanøvre modstanderen ved at gennemskue nogle fede komboer, setups, holdmanøvrer med mere.

Når Odin gennemskuer at han bliver lammetævet ligegyldig hvordan han spiller Chaos-drengene, og så udnytter vores husregel og venter et par uger. Spiller efterfølgende mod højtratede hold (og får lammetæv) for så at vælte sig i MVP'er og penge. Jamen det er ikke skævt eller brokent - det er genialt og udtænkt af en af spillets mestre.

Vi er begge nye i faget og kan ikke forudse alt, og her har vi følt at vi har skudt over målet og korrigerer.
Al respekt for det, det syntes jeg er mandfolke/format-agtigt 8)

Og jeg syntes at jeres interesse og indleven for de gryende stemmer fra græsrødderne er top-dollar og jeg håber at den vil fortsætte ind i eks. diskussionen om LRB KO-tabellen.

Men disse førnævnte græsrødder skulle måske have grebet tastaturet før vi gik igang, hvis det var såå vigtigt for dem.

Som det er nu syntes jeg det er en lille pris at lade et par stykker brokke sig i sofahjørnet over et par carlsberg, mod ikke at ændre på en af de afgørende preseason forudsætninger nemlig at av9 ikke kun var/er en fest. Eller for den skyld ændre på nogen som helst andre ting, som er voldsomt/markant forvridende for holdenes indbyrdes styrke niveau.


Jeg vil gerne føre til referat, at jeg spiller Chaos Dwarfs og at jeg ikke har tænkt mig at tage Xarms alligevel. Og at jeg syntes at min Claw, er betydeligt ringere end, det at alle andre får en....


Grundlæggende syntes jeg at det principielle i ikke at ændre ting som ligger til grund for folks holdvalg, må være tungestvejende.

Palle, som ikke er bange for at sige det samme på mange måder - endsige bruge usportslige detaljer som citater og folks efternavne :razz:
Man kan hurtigt få røven på komedie...
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Post by Nis »

Jeg synes i bund og grund det er en god ændring commisherne har lavet.

Det er dog rigtigt at ideelt set så havde det været meldt ud fra starten af sæsonen. Men jeg synes at hensynet til ikke at skævvride sæsonen med 36 claws vejere tungere end at de 3 coaches der har tænkt på dette fra starten af. Jeg havde ikke overvejet det før sæsonen og undskyld, men havde i ikke alle 3 (Palle, Niko, Pelle) været skrevet op til jeres hold længe før denne præmie blev annonceret. Jeg husker det sådan...

Men, godt forslag Pelle. Lad os stemme om det.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Post Reply