mdb

Generel coachsnak om alt muligt Blood Bowl relateret.

Moderator: League Commissioner

Johan
Blood Bowl Champion
Posts: 307
Joined: Monday d 22 May 2006 14:17
Location: Frederiksberg

mdb

Post by Johan »

kampen kan ikke opdateres der kommer følgende fejlmelding
"Missing fields could not create match. "

i ørvigt vandt Palle, efter at jeg var blevet snydt på det groveste. kamp refereat skal nok komme
Can you smell what father Nurgle is Cooking!
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Post by mobo »

Palle, manden der whinede? :razz:
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
User avatar
Clement
Low Budget Cup Champion
Posts: 478
Joined: Tuesday d 23 May 2006 16:47
Location: Nørrebronx

Post by Clement »

Åh nej.....

Så skal vi vel høre brok over at han skal spille endnu en MDB-kamp.

The hits just keep coming :pottytrain5: :weedman:
Fuck af!
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: mdb

Post by Kristian »

Johan wrote:kampen kan ikke opdateres der kommer følgende fejlmelding
"Missing fields could not create match. "
Prøv nu
Intet er tilfældigt
Johan
Blood Bowl Champion
Posts: 307
Joined: Monday d 22 May 2006 14:17
Location: Frederiksberg

Post by Johan »

tro det eller lad være det blev whinet godt fra alle sider, Palle havde dog satset hårdt på prewhining, og vi kunne derfor ikke følge med ham i løbet af kampen, og så vinder man jo...
Can you smell what father Nurgle is Cooking!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Post by Pjut »

Jeg hader når alle de andre spiller usportligt og rotter sig sammen mod den dygtigste coach 8-) Bare fordi han er foran med 2 mål. ARGH jeg føler mig snydt for mange en vigtig kamp efterhånden... :rolleyes:
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Clement
Low Budget Cup Champion
Posts: 478
Joined: Tuesday d 23 May 2006 16:47
Location: Nørrebronx

Post by Clement »

Pjut wrote:Jeg hader når alle de andre spiller usportligt og rotter sig sammen mod den dygtigste coach 8-) Bare fordi han er foran med 2 mål. ARGH jeg føler mig snydt for mange en vigtig kamp efterhånden... :rolleyes:
Det er jo ligesom i fodbold. 2-0 er den farligste føring. Det er i øvrigt altid en dum ide at score de første to mål. Dårligt spil ;) :weedman: :rr:
Fuck af!
User avatar
Clement
Low Budget Cup Champion
Posts: 478
Joined: Tuesday d 23 May 2006 16:47
Location: Nørrebronx

Post by Clement »

Nogen døde stjerner?
Fuck af!
User avatar
Jesper
Posts: 340
Joined: Monday d 22 May 2006 9:44
Location: Repræsenterer jydeghettoen i Nordlædervest! 2400 motherfuckers!

Post by Jesper »

Intet permanent... En helvedes masse KO... Jeg mistede 6 positions på 1 tur (ca.) Alle KO, så ingen regen. Og de fede Chaos Dværke kan jo ikke en skid, og så står jeg pludselig med 3 mand nede alene mod 9 elvere der alle rammer den rigtige teleporter og tromler ned mod mig med 2 bolde (Peter åbnede 3 kister og fandt 3 bolde - Han kæreste havde fordelt dem :cussing: ), mens de små fede står på den anden side af hulen og nulrer kugler...
Mr. Universe 2007
User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

På det groveste........

Post by Palle »

Jeg beklager dybt og undskylder overfor alle de involverede parter....


Det var ikke min hensigt at vinde, endsige at prøve på det og jeg må derfor beklage de store vandmængder.


Kampen gik ellers fuldstændig som forventet, til at starte med.
Jeg Inducer 1 RR efter at der bliver rulet at hafling chef kun virker på en modstander, og derfor pludselig er reeet fesen til 300k taget i betragtning at man stadig kan rulle 0. Derudover inducer jeg en læge, da det er min overall plan bare at slippe ud med mit hold intakt (Peter Niebling!!) og fylder op med de foreskrevne 3 bribes, som jeg håber kan veksles til spp.


Min plan var meget enkel start med mine langsomme spillere i EZ, forsøge at starte med at sætte hobgoblins ind inden bordet blev crowdet, og så storme dem hjem til EZ. Det var så forhåbningen at Bull Centaurerne med deres styrke og ma 9 (HAHAHAAHAHA lavede 3 turnovers, ud af de første 4 gange jeg gik for det med mine Bulls), selv kunne finde deres vej hjem senere...

Derefter ville jeg opgive mit base forsvar og forhåbentlig få isoleret/filtreret et antal spillere inde imit hold, og så håbe på at lave nogen spp på at smadre dem ind kampen var afgjort. Derfor ville jeg selvfølgelig ikke åbne nogen kister,og dermed til trække mig hele modstander hold. Det var min forhåbning at efterhånden som de andre fieldede flere og flere spillere at jeg ikke ville opfordre nogen til at fare i flæsket på mig.

Selvfølgelig ville jeg under ingen omstændigheder bruge taktisk læge... :drink:


På mirakuløs vis vinder jeg Fame slaget, og så er jeg lykkelig, Fame OG dobbeltwinnings, ren nirvana - nu skulle jeg bare have mit hold til at gemme sig i et hjørne.


Men mens mine stakkels hobgoblins stormer hjem mod dværgenes beskyttende hule ude hverken at foule eller blitze, ja så bliver min første mand promte drønet af banen. Så er jeg nede på 10 spillere.....

I mellemtiden og det næste gode stykke tid kører alt i olie og smør for Peter, som finder 2 bolde i de to første kister, teleprompter :king: sine 4 næste spillere ind ved siden af den udsatte bold, kaster med boldene og sågar høvler en mand ud med sin mblw mand.

Da Johan og jeg samtidig grinder laaaaangsomt derudaf med vores hold i samlet slowass processioner, så har Peter rimeligt frit slag på det meste afbanen. Jesper der var MDB-jomfru sammen med undertegnede, havde spredt sit hold ud lidt tyndt inklusive løbet væk fra EZ med sine fleshs for at åbne kister. Og da han samtidig var meget uheldig med at modtage 3 hurtige KO's bl.andet på hans gode ulv og gode wight, ja så så hans EZ pludselig mere end almindeligt indbydende ud for Peters 9 samlede High Elfs med 2 bolde. Og da alternativet var at skulle igennem de efterhånden ret massive dværge mure som kværnede afsted, så satte Peter stort pres på Jesper.

Jesper finder en bold mere, og begynder ellers en tur forsent måske at løbe baglæns alt hvad remmer og udødhud kan holde. Og det lykkedes faktisk i et chockpoint med gode blocks og friske fouls at få tre +1 injury rul på Peter uden at han mister en eneste spiller, og så var det givet.

Peter nu med 10 spillere, og vi andre havde mistet 5 mand tilsammen, og for 2 af os vedkommende var vores langsomme hold ikke engang i nærheden af at nærme os begivenhederne.

Johans sidste Bull kommer ind i det fjerneste hjørne, mellem Peter og Palle, finder en bold, men kan ikke på 4 forsøg samle den op. Ellers en udemærket mulighed, da jeg pga mine kun 10 spillere har besluttet mig for at holde mit hold samlet og ikke efterlade sporadiske opdækkere, mens Peter i sin iver med bolden(ene) er kommet til at løbe afsted med 9 af sine 10 spillere. Og da de to dværgehold er ved at lægge et tungt hold på elverne, så er det ikke så ligetil at få nogen retur til egen EZ.


Peter vælger da også meget fornuftigt at bruge sin energi på at score, og får med fint hulespil mast sine spillere igennem den sidste udøde skanse og kan score sine 2 Touchdowns.... :arrow: :arrow: :arrow: :cheers:

Herefter var kampen mere eller mindre afgjort, det var den generelle stemning ved bordet. Folk begyndte at regne mulige scenarier ud hvordan Peter overhovedet kunne tabe, men de lød allesammen liiidt usandsynlige. Peter havde nu 12 mand på banen uden at have mistet en eneste, havde ag4, havde scoret de to første touchdowns og hvad vigtige var at både Jespers Pulv og Johans psycho Claw, Pion, Mblw zwerg havde været ude af stand til at gøre noget ved hans spillere.


Men nu skete der noget mystisk.... (akkhhaaa, my young apprentice there always does in ze strange footballa gamez)

Med mere eller mindre både Jespers Necroer og Peters High Elfs filtret sammen nede i åbninger til Jespers ende (sorry blev nødt til at skrive det, selv omdetvar barnligt) og med dværge holdene ovenpå Johan i venstre side og venstre midte og mig i højre midt med hele mit hold, jaså var det stort set umuligt for Peter at frigøre sine spillere.

Og da de to af holdende Necro og HE pludselig fik en masse slag både på hinanden og med terningerne, ja så begyndte de langsomt at bløde både spillere og iikke mindst RRs.

Samtidig var Johan på bagparten af 3 RR ture for at samle bolden op med bolden og mistede et par spillere til warp og på at blive fanget inde midt i min fouling maskine på midten.

Pludselig får Johan samlet bolden op og drøner (nu med Ma 9) mod Peters EZ, samtidig med at Jesper i en tur får drønet 2 af Peters spillere ud og begynder at presse ned mod Peters EZ med sin bold.


Det var jo sååå randomly den EZ, hvor jeg stod med hele mit hold og hyggetævede et par hobgoblins og en zombie præcis som det var min plan. Fuldstændig uden på noget tidspunkt at have påvirket eller haft indflydelse på, hvad der var sket indtil nu.


Men som i de fleste kingmaker-spil, så kan den totalle underdog nogen gange få chancen, hvis den bliver ignoret (korrekt iøvrigt) længe nok OG begivenhederne falder heldigt ud.


Det var præcis hvad der skete, Johan og Peter spillede nu med 0 RR, mens jeg stadig havde fantastiske 4 RR tilbage (jeg havde jo intet lavet og havde konsekvent lagt mine bulls ned når de faldt på gfi).

Dette blev i den afgørende i den afsluttende fase, hvor både Peter og Johan havde flere chancer for at få fjernet bolden eller endda scoret selv, men med nul rerolls er klumpspil, dodges og pickups i tacklezones ikke nogen fest. Og da jeg havde 4 RRs og 9 mand i den relevante EZ inklusive begge mine Bulls, så lykkedes det at presse mig til begge boldende og score de to --- random --- mål.

Efterfølgende scorede Johan det sidste mål efter at han var kommet massivt i overtal. Både Jespers og Peter var oppe på at have 6-8 spillere ude til sidste, mens jeg mistede 2 mere som fik mig ned på de 8 spillere på Bergs touchdown linje.


Kampen var på alle måder meget mærkelig, fordi holdet som kun kunne vinde hvis det fik det lagt i skødet fik det.

Jeg havde ikke tænkt mig at jagte boldende, og da slet ikke åbne kisterne. Alligevel ender det med at der kommer to løse bolde på jorden i den EZ, hvor jeg står med hele holdet/alle 10 spillere. Og så kunne selv jeg finde ud af score med dem.

MDB er i allerhøjeste grad en begivenhed, hvor meget små ændringer i de forskellige coaches beslutning kunne have ændret kampen radikalt. Hvis en af coachene havde valgt en anden EZ end Peters havde jeg ikke engang løbet efter dem. :geek:


Jeg vil gætte på at Jepser, Johan og Peter stadig sidder og undrer sig over hvad der gik galt, bortset fra aaaaalt, aaaaalt for lidt whine - selvfølgelig.

Jeg undrer mig nemlig stadig over hvordan jeg lige kom i finalen med et team value 1250 hold med 10,5 spillere.... :munky2: :angel7: ?


Men tak til Jesper, Peter, Johan og Frey for en hyggelig aften med mange fjollede historier, erotiske anekdoter og maribo, king og silver pilsnere :partyman:


Mod Niggleren gik jeg efter at vinde, men ikke at for at beskytte min spillere og tabte - igår gik jeg kun efter at beskytte mine spillere, og overhovedet ikke efter at vinde, men gør det - strange game :wav:

Good times all around... :finga:

Palle
Man kan hurtigt få røven på komedie...
User avatar
Clement
Low Budget Cup Champion
Posts: 478
Joined: Tuesday d 23 May 2006 16:47
Location: Nørrebronx

Nice

Post by Clement »

Super fedt referat :finga: :prayer:

Hvis bare jeg kunne skrive sådan.... :-(

Håber det hjælper lidt på spillelysten. Western ser tyndslidt nok ud i forvejen....

Ses i finalen :partyman: :weedman:
Fuck af!
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Post by Kristian »

Bliver kampen også opdateret?
Intet er tilfældigt
User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

Opdateret

Post by Palle »

Jeg har nu opdateret kampen, og den figurer inde på de respektive holds kampliste, men ikke inde på DB-siden eller på forsiden... :D


Kan det måske have noget med at gøre med at western har nogen walkovers, der ikke er blevet indtastet er systemet så organisk?? (i mangel af et bedre programmerings hygiejnisk ord) 8)

@Clement - tak, hygger nu mere end almindeligt ved at læse om bæstet og de andre savlende monstres udflugter i den københavnske BB-verden. Og ja jeg skal nok hænge på (i ligaen altså), skal bare lære at lade være med at lægge for meget i det (svært!), og så huske at tage en lille pause fra BB, når det bliver liiidt for random. Det sidste er heldigvis blevet lidt nemmere, det hjælper altid at få tingene sat lidt i perspektiv.
Nu mangler jeg bare at gøre det inden jeg skriver indlæg på EZ, men måske det kommer med tiden. :Hangman:

Nu har jeg lige vundet flere penge på en kamp end på de foregående 9, og har vundet min første MDB. Hvor skal det ikke ende, måske med en tønde øl til dværgene eller med endnu en pose guld og måske ligefrem det fjerde reroll??


Handicap - det tror jeg nok :smilebox:

Palle



PS: Det var rigtigt forstået at man skal fyre sin journeyman når man køber over 11 spillere ikke?
Man kan hurtigt få røven på komedie...
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: Opdateret

Post by Kristian »

Palle wrote:Jeg har nu opdateret kampen, og den figurer inde på de respektive holds kampliste, men ikke inde på DB-siden eller på forsiden... :D
DB-siden er ikke lavet til at vise MDB semifinaler, det kommer sikkert på et tidspunkt.
Forsiden har vist aldrig vist MDB-kampe.
Palle wrote:PS: Det var rigtigt forstået at man skal fyre sin journeyman når man køber over 11 spillere ikke?
Du skal generelt fyre alle journeymen efter en kamp.
Hvis du så igen har under 11 mand kan du tage nogle nye.
Intet er tilfældigt
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Opdateret

Post by Pjut »

Palle wrote:PS: Det var rigtigt forstået at man skal fyre sin journeyman når man køber over 11 spillere ikke?
Tuder manden der vandt 120k i sin sidste kamp? Vi må hellere fjerne alt inducemt i megaDB til næste år for det var bare for godt!
Bitterheden længde leve!
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Post Reply