Friendly-inducements

Generel coachsnak om alt muligt Blood Bowl relateret.

Moderator: League Commissioner

User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly-inducements

Post by Nis »

- Ja, et heldigt av-break i starten af kampen er snildt 50k værd.
- På samme måde er en hurtig casualty på modstaderens big guy ofte 200K værd.
- At den ene part kan være heldig betyder jo ikke at inducements er overflødige.

Middelværdien for hvad man kan få for 50K bør vel være Bloodweiser-baben og de har rimelig stor indflydelse på kampen. Det er fuldstændig umuligt at balancere så alle kortene kan sammenlignes med baben i værdi. Men som det er nu tror jeg kun der er 3 ud af 52 kort (Eclipse, Ring of Teleportation, Trampoline Trap) der ofte er bedre end baben. Derudover er der vel en 5 stykker der ca. er det samme værd og 26 kort der er meget dårlige (til et punkt hvor de er decideret ligegyldige).

Hvis man skal lave holdopbygning via kortene er det IMO vigtigt at den gennemsnitlige værdi ikke er så lav som den er nu. Det skal ikke blive sådan at dårlige hold effektivt bytter deres babe for 1/13 chance for en MVP og 11/13 chance for ingenting.

Jeg er enig med Frey i at gratis kort er en dårlig ide hvis de kommer til at indeholde MVP'er.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Friendly-inducements

Post by Truls »

At fjerne en spiller et drive for 50k er ret godt, hvis man er heldig kan den andens star også pludslelig være en frø, med 3 i armor og stunty NICE.
Anyways jeg er da ikke overasket over at nis gerne vil have indførst lidt mere easybwl i ligaen!
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: Friendly-inducements

Post by Kristian »

Som alle andre inducements er kortene et valg.
Selvfølgelig vil mange fortrække en babe for dens sikre ROI
Men nogen vil hellere have det uforudsigelige i et kort eller regner ikke med at få KO imod (dværge/orc).
Desuden skal man ikke undervurdere værdien i at modstanderen ikke ved hvad man har, og er nødt til at tilpasse sin spillestil imod alle kort.

Det er også værd at bemærke at selv om man ikke selv kan se nytten af et kort kan det sagtens være at andre kan.

Og jeg vil advare mod kort som ikke forbedrer ens chancer for at vinde den aktuelle kamp, inducements er til for at gøre kampen mere lige og ikke mere behagelig for en underdog.

<droppet den personlige hetz>
Intet er tilfældigt
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Ahh gutter, drop den personlige hets.. :?
Fan af karsten..!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Det er rigtig fint at komme med input som ikke aktiv coach hvis man kan skrive noget konstruktivt.

Det er især vigtigt når man har opført sig som en hat og ikke spillet sin playoff kamp :butthead:

Vi prøvede sidste sæson at spille på jeres måde, drenge. Hvorefter i allesammen dropper ud fordi det er for kedeligt.

Jeg gider ikke brok i den her sæson. Indlæg fra gamle coaches jeg ikke synes bidrager med noget sletter jeg.
Hårdt? Kontant? Nazi? Ja, men jeg har ikke tid til det :-)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Kristian wrote:Som alle andre inducements er kortene et valg.
Det er bare sjovt nok et valg ingen tager...

Jeg synes ikke det ville gøre noget at buffe lidt.

Det skal bare gøres på en fin måde og ikke super power. Hvis man vil kan man fjerne 8 kort og proppe nogle bedre i.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

Re: Friendly-inducements

Post by Palle »

Med fare for at blive hetzet af ikke spillende koryfæer, vil jeg nu alligevel give lyd for vores gamle friendly inducement...

Der er RIGTIGT mange nye med i ligaen i år og mange af dem er ikke rigtigt, eller slet ikke kommet igang... Nu kan de så se frem til første kampe med tv 1m hold mod tv 1,3-1,5m hold med 12-14 spillere samtidig med de måske er liiidt urutinerede...

Her hjælper de gamle opbyggende inducements rigtigt meget for at hjælpe rookies i gang...

Jeg syntes inspiration skal tilbage i friendlies, fordi det ER den største incitament til ikke at softpicke sine friendlies og fordi den gør at man kan "come-from-behind" senere i sæsonen med et nystartet hold, eller for en som ikke lige er kommet igang i måned 1 uden at bare skulle vente på en ny sæson...

Man kan sagtens diskutere om den skal sættes op til 150k, men den gør bare så meget godt for ligaens friendly struktur...

Derudover syntes jeg også man skulle kunne induce penge i en eller anden størrelses orden i friendlies... for igen at give nogle af allle de nye en chance for at komme igang selv om de er lidt sløve/urutinerede ud af starthullerne...

Det er selvfølgeligt meget hyggeligt at mundhugges på boardet om at forsøge at forhindre at Frey, Nis eller Berg igen vinder det hele/får gode hold, men det gør de sgu nok lige meget hvad... Men denne her sæson er propfyldt med nye mennesker, som ikke er så vokale på boardet... måske vi skulle komme dem liiidt i møde (altså udover at nerfe den absurd lave pris på Freys hold og Nis hav af bigguys og allies uden loner)... =D :ANAL: =D

Kh, Palle

PS: tak for en hyggelig friendly dag allesammen...
PPS: Sorry Mads - jeg led mere med dig, end du tror... ettere er en hver skovelvers biatch... :-( :oops: :roll: :-(
Man kan hurtigt få røven på komedie...
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly-inducements

Post by Nis »

Thank you boys, I appreciate it 8)

Vi kan også bare droppe samtlige Esser og 2'ere og lave dem til: 4x Sposorship, Inspiration, Watch and Learn, The Great Mutato!, The Good Old Doctor.

Jeg tror ikke at det er noget der får kortene til at vælte ud i friendlies, men det er måske også bedre bare at tage den med ro. Alternativt kan man genindføre den gamle Inspiration til 10K men begrænse den til hold der er minimum 250K efter det hold i ligaen med højest TV?
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Skulle man så ikke bare gøre inspiration gratis hvis man har et meget billigere hold?

F.eks. 250k billigere hold eller 25% dyrere hold man spiller mod (1m - 1,25m)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Johan
Blood Bowl Champion
Posts: 307
Joined: Monday d 22 May 2006 14:17
Location: Frederiksberg

Re: Friendly-inducements

Post by Johan »

Pjut wrote:Skulle man så ikke bare gøre inspiration gratis hvis man har et meget billigere hold?

F.eks. 250k billigere hold eller 25% dyrere hold man spiller mod (1m - 1,25m)
hvis man endelig skal have spp inducements så skal det være noget i den dur. det spiller bare ikke hvis man skal bruge tv på at få det. Det som oftest skete tidligere var at underdoggen tog sine mvp'er mv. og så kunne topholdet ellers bryde 1-2 gange.
Det er hverken spændene eller lærerigt for nye spillere?
Men principielt ser jeg ikke noget problem i at nogle hold trailer lidt, inducement systemet er stærkt nok. men det vil bare altid være svært at kompensere nok til at indhente 3 st increases på de rigtige spillere.
Can you smell what father Nurgle is Cooking!
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly-inducements

Post by Nis »

Grunden til at jeg foreslog at TV sammenlignes med det højeste hold i ligaen, er at det ikke må blive en fordel for de gode hold. Hvis et nyt hold kan få en MVP for at spille mod en TV 125 spiller, men ikke mod en TV 120 spiller vælger man højest sandsynligt den lidt sværere kamp. Dermed får de bedste hold bedre muligheder for at få friendllies mod de dårligste hold - på bekostning af holdene i midten af ligaen.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Du er bare så billig Peter! 8)
Man kan ikke bare gøre ting gratis hele tiden!!
Pjut wrote:altså udover at nerfe den absurd lave pris på Freys hold og Nis hav af bigguys og allies uden loner
Nu stopper den der dårlige udregning!
Jeg har valgt at bruge matematik, og sammenlignet med f.eks bretonia:
4x knigts of crazy =480k
4x yeodeo =280k
7x liners =280k
4x rr =240k
=1280

OW:
7x diverse =590k
4x blockers =240k
4x liners =160k
4x rr =200k
=1230k

Ja det er billigere, satans!! men kun 50k.. og som folk til venligdagen så, så har holdet virkelig en akileshæl der hedder MA, som pedros inzano riddere,
så smukt viste i vores seneste opgør.. jeg vil stadig påpege at 3 af holdes positions er linemen!
Vil nogen venligst sætte Palle hen i et hjørne hvor han kan skamme sig, for at bringe det her op igen.
og så kommer der en smart en der siger med en pive stemme: jamen det er jo både elvere og dværge, buhu! det er jo bare helt nuts..
og så har det også et træ der rykker 2!!!
og så siger folk, så tag dog elveren!
og så siger jeg hold nu kæft! :-D
Fan af karsten..!
User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

Re: Friendly-inducements

Post by Palle »

Lad os nu prøve IKKE at se konspirations planer over det hele, og prøve at få de nye i gang med at spille...

Hvis det betyder at nogen får en ekstra mvp, som det måske strengt taget ikke var intentionen så fred med det... der er 10 spillere, som ikke har spillet en kamp - er det ikke det værd at prøve at hjælpe dem lidt i gang...?

Fuck at der nogen af de gode hold (ofte spillet af gode/rutinerede spillere), der breaker en gang eller to ekstra... der er kommet spillere ind i ligaen i år som ikke ved hvordan assists til block virker så måske vi lige skulle skrue ned for gamle dages UBER competitiveness... det var "sportsligt" brætspil på et højt niveau og formodentlig vis en af verdens bedste bb-ligaer, men det var også ved at kvæle babyen...

Lad os nu prøve at få de nye til at game med og komme ud på brættet... Og fred med om man vinder fordi de vælger en mvp over en apo, man vinder nok alligevel over en ny spiller med 2-3 spillere mindre og 2 RRs.... forskellen er bare at næste gang er der rent faktisk en teoretisk mulighed for at han har slået en skill før man spiller... og udover selve spillet er det vel stadig for de fleste noget af det sjoveste at se sit hold udvikle sig...

Lad den bare koste 150 og lad os så få den med, med det samme... Hvis det, var det der kunne få frey eller berg til at overveje en kamp mod Nis dødsmaskine så fred med det... helt ærligt!

Men kan den hjælpe nogen rookies til at komme igang og få en nogenlunde spilbar første sæson uden at bare sidde at rejse spillere op og unstunne spillere eot, så kan vi for min skyld bare awarde Berg og Frey trofæerne allerede... så kan de svejse dem fast ovenpå deres faste hjelme, elvere, dværge, øl, motorsave og hvad deres hold ellers plejer at ende med... :D 8)

Catch-up friendly inducements hellere i dag end i morgen!

Kh, Palle
Man kan hurtigt få røven på komedie...
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Det der du skrev det har jeg ikke skrevet... Er det ikke Palle?
Jeg er en af de få at OW ikke er brokent ;-) jeg mener bare at det er en tand for godt for et hjemmelavet hold.

Med hensyn til friendly inducements hælder jeg mere og mere til nogle der er gratis.

Det kunne være +10k per 150k i forskel og inspiration med 250k i forskel.

det er let og har intet med kampen man spiller at gøre. Det gør hverken holdet bedre eller dårligere til kampen, men man kan komme efter powerholdet til næste kamp.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly-inducements

Post by Nis »

Jeg syes sådan set Peters ide er udemærket.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Post Reply