Forklaring til husregler

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

Post Reply
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Forklaring til husregler

Post by Pjut »

I år er der blevet skåret meget ned på vores husregler og der er kommet nogle få nye.

Vi spiller som udgangspunkt med LBR 6.0 reglerne. De kan ses her: http://www.blood-bowl.net/LRB_PBBL/LRB_ ... al2008.pdf

De eneste andre regler vi spiller med står under house rules. Hvis det ikke står under house rules spiller vi ikke med det.

Nogle få vigtige reglerændringer er følgende:

-Tjek shadowing og tentacles. De virker på en helt ny måde end før.

-Alle casser skrives på kampen nu. Ikke kun dem der giver SPP.

-Lige som sidste år kan man ikke concede i en friendly! Husk det!

-Man kan ikke få positiv fame hvis man ikke spiller med et malet hold.

-Matadorlegat-reglen: En regel der skal sikre at man ikke får smadret sit hold til at starte med og ikke kan komme tilbage.
Man er altid sikret at have 1,1 mill i samlet treasury og TV efter en kamp er helt færdig. Dvs. man i bund og grund kan fyre hele sit hold og starte forfra.

Eksempel:
Lad os antage at man har haft en lorte kampe i sin første kamp med sit WE hold og fået drabt to linemen, en AV skade på en wardancer, fået en skill på en catcher og vundet 20k. Man fyrer wardanceren og ender derfor op på en TV på 0,860mill (1100-70-70-120+20) og en treasury på 20k.
Nu får man op til 1,1 i samlet TV og Treasury. Dvs. 1100-20-860= 220k. Og man ender op med en treasury på 240k som man kan købe med sin hire/fire fase før næste kamp.
Læg mærke til at det ikke er en regel som jeg regner med særligt mange vil bruge. Det er kun hvis man har fået mega prygl.

-MAN MÅ KUN SPILLE EN FRIENLY PER MODSTANDER (CRUSH KAMPEN TÆLLER IKKE)

-DER ER IKKE VÆLGE MVP HVIS MAN VINDER


Hvis der er nogel spørgsmål er folk meget velkomne :-)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Johan
Blood Bowl Champion
Posts: 307
Joined: Monday d 22 May 2006 14:17
Location: Frederiksberg

Re: Forklaring til husregler

Post by Johan »

Der er et eller anden jeg ikke kan lide ved den regel, men kan ikke sætte fingeren på det. Jeg troede engentlig at den regel vi havde indført var at man til enhver tid kunne fyre HELE sit hold og så genstarte det med 1.1mil og nul spp
Men hvad, det kommer jo som sagt nok ikke til at betyde alverden.
Can you smell what father Nurgle is Cooking!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Forklaring til husregler

Post by Pjut »

Det er reelt det samme. Eneste forskel er at man kan beholde sine "stjerner" og betale for dem.

Lige for at slå det fast. Det er ikke en fordel at fyre sit hold og ryge ned på 1,1. Lige meget hvad vil man som minimum altid miste sine winnings fra alle tidligere kampe...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Hauptmann
Posts: 4
Joined: Tuesday d 28 July 2009 12:55

Re: Forklaring til husregler

Post by Hauptmann »

Hov er, er det ikke noget andet end hvad jeg fik at vide?

Jeg har nu en tv på 1050,000 og et tressury på 50,000.

Kan jeg så ikke få en gratis lineman som ikke er journyman, og stadig beholde mine 50.000, jeg mener ikke at treasury tæller med til tv. eller hva?

Bare for at høre det igen. sorry pjut.

Mads hauptmann
Martin
Posts: 406
Joined: Monday d 29 May 2006 11:07
Contact:

Re: Forklaring til husregler

Post by Martin »

Pjut skrev:
Man er altid sikret at have 1,1 mill i samlet treasury og TV efter en kamp er helt færdig.
Post Reply