Afstemning om concede

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

Skal vi spille med concede til næste sæson?

Poll ended at Sunday d 12 April 2009 18:01

Ja, lad os spille med concede.
11
85%
Nej, Lad os droppe concede.
2
15%
 
Total votes: 13

mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Afstemning om concede

Post by mobo »

alle ved ved at FreJJJJYYYY er bedst til at score

især med hans mega-hår :rr:
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Pjut »

Lige for at opresumeré.

Vi har et forslag vi har stemt om som er:
Concede 1
Man har en conced per kamp. Man kan concede når man er tre mand nede. Hvis modstanderen ikke tager imod beholder man muligheden for at concede og modstanderen slår for hver spiller han har på banen. 5+ bliver spilleren ramt og man slår injury for ham (max BH). Hvis modstanderen tager imod bliver hans, hvis nogen, SW ikke udvist pga. at drivet ender.
Ud over det har vi et andet forslag som retter det lidt til:
Concede 2
Man har en conced per kamp. Man kan concede når man er tre mand nede. Hvis modstanderen ikke tager imod rammes 2D3 tilfældige spillere på modstanderens hold der er på banen og man slår injury for dem (max BH). Hvis modstanderen tager imod bliver hans, hvis nogen, SW ikke udvist pga. at drivet ender.
Som udgangspunkt spiller vi med concede version 1. Så medmindre der rejser sig et folkelig krav om en afstemning bliver det ikke ændret. Hvis noget andet skal indføres skal man komme med meget konkrete forslag og det skal ikke være mere "power" end det oprindelige; altså version 1.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Frey Kaj Leverpostej »

mobo wrote:alle ved ved at FreJJJJYYYY er bedst til at score

især med hans mega-hår :rr:
Juhu juhej!

Jeg er self. på forslag nr.2.
Så mangler jeg bare at starte en folkeopstandelse!!
Fan af karsten..!
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Afstemning om concede

Post by Truls »

Jeg synes absolut ikke vi behøver booste nøl. Forslag 1 tak
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Afstemning om concede

Post by Peter Niebling »

Frey Kaj Leverpostej wrote: Jeg er self. på forslag nr.2.
/signed

Det var 2 ;)
You Should See Your Reflection From My Eyes
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Peter Niebling wrote:/signed

Det var 2
super :)

Jamen Truls, den bliver jo ikke boosted.. den bliver bare gjort til at man ikke skal nøle i 3 ture i træk før den virker.
Det fede ved version 2 er, at hvis man ikke tager imod, så er man sikker på at man ikke får endnu et nøl i hovedet i næste tur.
Flere gange hvor jeg har overvejet om jeg skulle tage imod nøl eller ej, har det tit tippet balancen, at jeg vidste at jeg i næste tur ville få en nøl i hovedet igen, og derfor var jeg tvunget til at tage imod. (fuck en underlig sætning!)
Det bliver virkelig et reelt valg, når man ved at der kun er den ene nøl at tage hensyn til.
Fan af karsten..!
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Afstemning om concede

Post by smukke_odin »

Jeg enig med Truls, en ting jeg efterhånden begynder at sætte en ære i^^ 8-) 8-) - Det er forslag 1, nu da der skal være comcede i det hele taget.

Jeg synes ikke det er helt ude af sammenhængen, at sige at dem der er bedst til at score, er bedst til at vinde, eftersom man vinder ved at score? Det er rigtigt at det kan blive lettere at score hvis man har held i handsken med at tæske, men hvis et boldhold har tilsvarende held i break-spillet samt scorings-spillet, ja så skal du eddermanme tæske igennem før du vinder, og mere end jeg tror man kan på en halvårs sæson. Skulle man alligevel vinde på at tæske, ser jeg det snarere som undtagelsen end reglen, at man vinder på tæsk fremfor ballhandling. :shock: :shock:

Ud over det vil jeg igen pointere Nis's synoptiske tilgang til tingene hvor kun de ting der kan bruges for hans eget ræssonement citeres, hvorimod mine overvejelser ang. tæsk næste år slet ikke bemærkes. Jeg går udfra at dem der tier samtykker og at jeg som sådan har ret i mine pointer, selvom man ved at drage enkelte udsagn ud kan få det til at lyde anderledes :P

Sidst men ikke mindst vil jeg gerne undskylde overfor alle de sarte sjæle jeg kan have trådt over tæerne, ved at sige de er tilhængere af en tøset-version af et dejligt voldeligt, super-blodigt, halv-random figur spil som jeg forelskede mig i for lang tid siden. Jeg synes, at er man til magic og skak kan man bare spille det, og ikke prøve at ændre mit elskede bloodbowl, men det har man jo tilsyneladende sin gode ret til. Vi er alle så forskellige, og tak da gud for det! Jeg er ihvertfald glad for, at jeg er, som jeg er, og ikke som så mange andre herinde^^

Peace out^^

P.S. Jeg vil lige tilføje at jeg godt kan leve med 2d3 versionen forslag 2, men KUN fordi den kun virker 1 gang så det er mindre nøl totalt uanset hvad. Jeg synes bare at skal den endelig være der, er det federe at man kan bruge den og at det er mere rimeligt for alle. Hvis der rulles 2 ettere på de 2d3 og det var det, så er forskellen for stor i forhold til at rulle 6, hvilket reelt gør at ham der var i overtal nok ikke er det længere. havde det været 1d3 havde jeg med síkkerhed stemt 2, men jeg er jo også modstander af concede i alle former.
Last edited by smukke_odin on Monday d 11 May 2009 14:10, edited 1 time in total.
User avatar
Clement
Low Budget Cup Champion
Posts: 478
Joined: Tuesday d 23 May 2006 16:47
Location: Nørrebronx

Re: Afstemning om concede

Post by Clement »

Jeg er ikke sikker på at 1 er dårligere end 2 :oh:
Fuck af!
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Afstemning om concede

Post by smukke_odin »

Jeg har redigeret mit svar, det er heller ikke sikkert 1 er "dårligere" eller "mildere" end 2. Men det er sikkert at man kun kan concede 1 gang, og at ruller man 2 ettere på regel 2 er der kæmpe forskel på 2 og 6. Jeg er klar over at man også sagtens kan rulle mange gange 5+, men statistisk set giver det den i overtal et bedre udgangspunkt - det giver muligheden for at INGEN bliver ramt og muligheden for at ALLE bliver ramt. Dette udgangspunkt kan hurtigt vendes hvis concederen er heldig, hvis ikke kan han prøve igen, det synes jeg er ok, det er vel derfor vi har concede, ellers kunne vi bare afskaffe den helt. Jeg synes Freys pointe med at man bruger en hel tur på det er rimelig, skal den være der, skal det kunne betale sig. To casser måske på regel nummer 2 er nærmest som ikke at have den, og 6 casser er jo frygtelig meget, så tal om et reelt valg? - do you feel lucky punk? - ikke meget valg, svært at vide om man er heldig.

-og det er meget lettere at rulle 2 3'ere med 2 tresidede end det er at rulle 5+ 6 gange, man fristes til at sige tre gange så let, det er rigtigt man har 11 rul, men så kan vi jo sige halvanden gang lettere. Altså er nummer 1 til tæskerens fordel, men igen det er sandsynligheds regning. Der er dog ingen tvivl at man skal stå virkelig godt før man tør sige ja til 2d3 inj rul, derfor tror jeg troels stemmer som han gør, og derfor stemmer jeg ligeledes.

I virkeligheden er jeg nok mest selv til forslag nr.2 men jeg synes forslag 1 som det fremligger er mere fair for begge parter og mere spændende. Det er selvfølgelig spændnede om det er 2 eller 6, men det er en kort udløst spænding, hvor regel nummer et faktisk i højere grad vil virke som concede skal, måske først i anden omgang, men så koster det også 2 ture!
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Afstemning om concede

Post by Nis »

Hehe Odin. Når jeg skriver et langt oplæg skriver du at jeg skal være kortere. Når jeg skriver et kort skriver du at jeg er synoptisk og ikke hører på dine argumenter.

En gang til for Prins Knud:
Blood bowl handler ikke kun om at score. Det ved du også godt lige så vel at dit lighedstegn mellem bedst til score og bedst generelt ikke holder en meter. Er en Elf lineman bedre end en Chaos Warrior med 6 skills? N-E-J!!! Det er rigtigt at det egentlige resultat afhænger af de scorede mål, men antallet af scorede mål afhænger ofte af hvem der tæsker mest. Nogen hold kan score og det kan andre ikke. Det ved du godt, lad nu være med at holde fast i et argument du godt ved er dybt tåbeligt.

Desuden er det slet ikke det tråden handler om.

Jeg stemmer for concede nummer 2, men er det kun 1 concede selvom modstanderen ikke tager imod?
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Frey Kaj Leverpostej »

smukke_odin wrote:I virkeligheden er jeg nok mest selv til forslag nr.2 men jeg synes forslag 1 som det fremligger er mere fair for begge parter og mere spændende. Det er selvfølgelig spændnede om det er 2 eller 6, men det er en kort udløst spænding, hvor regel nummer et faktisk i højere grad vil virke som concede skal, måske først i anden omgang, men så koster det også 2 ture!
Jeg er komplet uenig, udover at du hælder lidt til forslag nr 2 self, der er jeg mega enig! 8)

Med forslag nr. 1 vil man sidde og håbe på at der bliver lavet take out tidligt, så kan man læne sig tilbage i et par ture uden at spille blood bowl.
Det er da bare nederen at spille mod en der har muligheden for at conceede så meget, at man er tvunget til at tage imod.
Endvidere at det er en endnu større fordel at gøre det tidligt, fordi der har den anden flere spillere og derfor vil flere blive ramt.
jeg forstår ikke hvorfor forslag 1 er mere fair for begge parter? jeg syntes netop det er meget unfair for tæske holdet.

Jeg vil gerne have at man kun har en conceed, så tæskeholdene har en reel chance for at sige nej tak.
Og derfor skal den conceed være en anelse hårdere og mindre random.
2 eller 6 er nogle rimelige ekstremer med 2 d3, højst sandsynligt ligger det indenfor 3-5 (7/9) med overvægt til at 4 bliver ramt..

Det er sagt uden at være skak eller magic agtig...
Fan af karsten..!
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Afstemning om concede

Post by smukke_odin »

Frej jeg synes at dit argument med en tabt tur synes at være glemt. Tidligere mente du at det var meget dyrt. Det er det, og tæske holdet kan også tæske i de ture der conceedes, hvis det er flere ture i træk, må du da indrømme at det koster flere ture for det hold der er i undertal.

Ud over det synes jeg faktisk at argumentet med kun 1 og netop kun 1 gang concede er besnærrende, men jeg ved stadig ikke om jeg synes det er fedt at der kan være så stor forskel på den 2-6, når det er sagt er jeg klar over at forskellen i nr 1 er kan være større, men det er bare meget lettere at rulle 6 med de 2d3 og det er det jeg er bange for, og jeg tror oftere at du vil ramme de 3-4 med nr 1. Yderlighederne vil ihvertfald oftere blive "ramt" med et 2d3 rul end med 11 5+ rul.

Der lader til at være overvejende stemning for forslag nr. 2 men en decideret folkeopstand er det nok næppe, så spørgsmålet er havd vi gør herfra.

Jeg foreslår en ny afstemning fremfor at vi alle srkiver vores ganske subjektive holdninger her, og så vi leve med at det nok bliver "2", men det må være op til kommisærerne at afgøre om det er det der skal ske. I al fairhed skal det jo nævnes at mange folk har rigtig travlt med eksaminer osv for tiden, så en folkeopstand er ikke at forvente. Som Storm P sagde det : "Der skulle være revulotion i Danmark, men så regnede det..." Jeg respekterer mine modstandere nok til at give dem en fair behandling, og mener derfor at selvom der ikke er folkeopstand, bør vi nok stemme om det alligevel, jeg vil dog gerne her pointere at stadig kun 10-11 har meldt ud at de vil være med, men at flere stemmer herinde. Det har jeg ikke respekt for, man bør kun stemme hvis man selv har tænkt sig at spille med.

Fred!
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Frej? mig FreY?

Det behøver ikke at være 11 5+ rul, der kan også være 8 tilbage på modstanderens hold.

Oftere 3-4 med nr 1?... der er 8/9 chance for 3-6 med nr 2.... og det er ligemeget hvor mange der er på banen..
Jeg kan ikke forstå hvorfor man gider at have så mange conceeds i træk i en kamp? Jeg kan ganske simpelt ikke se det fede.

Fred være med det tilbage, mere betyder det heller ikke for mig.
Fan af karsten..!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Pjut »

Jeg kan bedst lige nummer 2 fordi den IMO giver det mest reelle valg. Og ja, det sker at 6 spillere bliver ramt og det gør ondt. Men det er jo lige præcis idéen: Man sidder med et sikkert mål og må vælge om man vil spille fedt spil eller få målet.

Hvis man vil gøre den hårdere hvorfor så ikke sige at det at concede giver minus 1 fame? på den måde er der også en luns rødt kød til den der vælger at æde målet og en lille straf til den feje kylling :-D

Igen fra min side gælder det her KUN om at give en mulighed for at gøre noget i en kamp der ellers var dømt til at være kedelig...

PS: WE er det bedste hold ;-) Ikke fordi det har 10 chaos chams, men fordi hele holdet er stjerner! Og fordi hvis det ikke bliver tæsket af banen så vinder det.
Det her er ikke nogen nyhed. Det har været kendt af alle BB spillere i nogle år. Det har to svagheder og det er tæsk og prisen.
Nåh ja, og så er det et hold der stort set spiller sig selv. Bevares der er nok forskel på Palle og Truls og så Cores, men da jeg startede i ligaen ownede Cores med sit WE hold. Jakob Sulsbrüc var gået helt kold fordi har havde været vant til at spille med WE og VINDE. Nu stå den på Slaan og tørre tæsk ;-)

PSS: Ok, der har bestemt fandtes bedre hold i vores liga :-D Her er nok det hold jeg helst ville spille. Læg mærke til at det er en Temple Statue ROOKIE. Det er flavour! Og man for lyst til at se hvordan en normal Temple Statue ser ud...

Nipponese Teams
0-16 Ashigura 50K 6 3 3 8 - G
0-4 Samurai 80K 6 3 3 9 Block G, ST
0-2 Thrower 70K 6 3 3 8 Sure Hands, Pass G, PA
0-2 Ninja 100K 8 3 4 7 Dodge, Catch G, AG
0-1 Temple Statue Rookie 120K 4 5 1 10 Stand Firm, Mighty Blow ST

ReRolls: 50K, No Wizard, May buy "Sensei" (50K) and/or "Shinto Priest" (200K), Samurai may not foul, Samurai get +1 to armor and injury rolls against freebooters, Samurai get -1 to armor and injury rolls if you hire a freebooter,
Sensei: Allows the skills hypnotic gaze, leap and mighty blow to be used once each by any player(s) in the Nippon team. Each skill may only be used once per match, and they do not have to be used at the same time.
Shinto Priest: The priest may "call kami spirit" instead of casting a normal spell - it lasts the whole match. Choose a samurai. The samurai gets +1ST and +1MA. Furthermore, roll 1d6: 1-2 samurai gains frenzy, 3-4 samurai gains sprint and sure feet, 5-6 samurai gains dirty player and must foul if a victim (either team) is in his TZ but suffers an injury roll at the end of the match.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Afstemning om concede

Post by Jones »

NUMMER 2 TAK! :D

Og så vil jeg lige sørge for ikke at "tie", da Odin tager det som om jeg er enig med ham. DET ER JEG IK! 8)
Post Reply