Afstemning om concede

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

Skal vi spille med concede til næste sæson?

Poll ended at Sunday d 12 April 2009 18:01

Ja, lad os spille med concede.
11
85%
Nej, Lad os droppe concede.
2
15%
 
Total votes: 13

Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Afstemning om concede

Post by Jones »

Kristian wrote:Det sjove er bare hvor fanatiske folk bliver for at forsvare små hjemmestrikkede særheder som alle andre har lært at leve uden.
Men det kan jo kun betyde at folk synes det er en rigtig god regel der er en vigtig del af spillet. Det er jo således et rigtig godt tegn.

Selvom jeg nu ikke kan se det sjove eller fanatiske! Faktum er at en afstemning klokkeklart har slået fast at 85% synes reglen er god og skal blive! End of discussion! 8)
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Pjut »

Kristian wrote:Beslutningen om at leve i et diktatur er sjældent en man selv tager.
Du er da lige hoppet af ;-)
Kristian wrote:Det sjove er bare hvor fanatiske folk bliver for at forsvare små hjemmestrikkede særheder som alle andre har lært at leve uden.
Har lært at leve uden? Lige som folk for 50 tusind år siden havde lært at leve uden ild? :-D

Det sjove er jo at der ikke er nogen der ikke synes at hverken LBR 5.0 eller 6.0 ikke har meget store huller. Ellers må de lave en prove of concept og spille det officielle halfling hold til næste sæson ;-)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Afstemning om concede

Post by Nis »

Juhuu !!
Jeg er helt enig med Pjut og Jonas og de er meget merre velformulerede end jeg er.
Desuden tvivler jeg stærkt på den uniforme, verdensomspændende tilfredshed med LRB5 som dine posts lægger op til. Hvis det var tilfældet ville det næppe være Cyanides nærmest største salgsargument at man kan justere reglerne som man finder det passende i leagues.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Afstemning om concede

Post by smukke_odin »

Jeg er selvsagt den anden der stemte nej tak til concede.

Det er mest fordi den skævvrider systemet som helhed. f.eks synes alle nærmest at tur ettere er alt for vilde og derfor nerfer/ændrer vi en del af spillet for at passe til vores regler, men i virkeligheden ville tur-1'ere ikke være et problem hvis man ikke havde concede-reglen. Ud over det synes jeg bare hele mentaliteten er "tøset", altså at "give" de andre et mål. Det er bare ikke sådan jeg ser på Bloodbowl - som en tøsesport. Jeg conceder yderst sjældent alene af den grund, og har da også tabt point på at stå ved mine idealer, så jeg er ikke ligesom Truls tidligere bruger af denne "tøseregel". Det er nærmest som i Heroes når man flygter og den skriver "discretion is the better part of valor", hvilket er et protestantisk kultur betinget møgfænomen at dette kan give mening. Med det voksende antal "tøsespillere" kan man kun forvente flere tøseregler, men jeg accepterer da udfaldet at afstemningen, selvom det ikke vil få mig til at concede mere. Jeg er ydermere glad for at vi fik en afstemning, det viser bare at vores kommisher lytter på os, selv om vi tilsyneladende er en minoritet.

Truls er måske lidt radikal i sine udtagelser, men det skal man snarere tage som et tegn på enthusiasme :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Lad os se hvor galt det går....
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Afstemning om concede

Post by mobo »

Jeg har spillet rigtig meget på fumbbl og stallet.

Det der skal hindre stalle-spillet i lrb5 er kort og wizards så man ikke er 100% sikker på sejr. Det er ikke altid man har det med, medmindre man standard får 1 eller flere kort.

Jeg synes begge dele kan blive kedeligt. Stall er godt for tævehold, concede er godt for boldhold.
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Jeg har set lidt på det, og jeg er faktisk bange for at den nye conceed er for svag og ustabil hvad angår straffen, når man ikke tager imod.
Lad os sige the big cage team (bur holdet, "de tunge drenge der går i samlet flok ned i mål med bolden" holdet.) er foran med en 5-6 mand.
Den anden coonceder og mister hele sin næste tur på det! hele turen!!
aka: de tunge drenge tæver og fouler endnu mere, herefter kan man sagtens forvente at næsten alle spillere på conceed holdet ligger ned.

De tunge drenge sætter buret ydeligere væk, og tager ikke imod! STRAF! 1/3 på hver spiller giver 3-4 spillere. inj slag. og der står stadig 7-8 spillere op... straf?
det er så conceed holdets opgave at få bolden med nærmest ingen spillere, spillere der vel og mærke ligger ned!
Jeg syntes helt klart straffen skal være hårdere, man mister en HEL TUR! (læg mærke til hvordan jeg hovedsagligt bruger en mistet tur i min argumentation)
Blitz! foul! gå i dækning og hvad der hører til en tur, u name it, mistet!
GONE! down the drain! væk!! one turn less mister! that turn is just a goner!
You want your turn back? you cannot! its a lost turn, u hear me mister!? its GONE!
Fan af karsten..!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Pjut »

Jeg tror man skal se det i sammenhæng med at man har et sikkert mål som man kan miste hvis den anden slår godt.

Hvis det sker i først halvleg kan det også fjerne nogle af ens stjerner fra kommende drives ved at de bliver KO eller casset af concede.

Det er sgu svært at tæske mere end 5+ per spiller for et injury rul ;-)

Det er vigtig som jeg ser det ar concede ikke bare tvinger den anden til at score men giver ham et reelt valg om han vil tage imod eller chance den...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Afstemning om concede

Post by Truls »

Præcis som i vores kamp. Lidt ked a at du ikke concedede nu hehe, men ok Tillykke Frej :D men du skal jo ikke glemme du skal igennem goblin maskinen først.
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Joo ja, jeg er bare bange for at straffen ikke er hård nok i forhold til at den anden mister en hel tur på det.
To ture i træk er bare rigtig rigtig godt, og så vælger man ovenikøbet bagefter, om man vil tage imod eller ej.
Jeg vil bare sige at det kan blive et problem, jeg syntes klart at 2d3 som nu er en bedre regel..
Og det er altså stadig et valg om man tager imod eller ej.

Og ja godt arbejde truls, du glemte bare at slå blodge saurussen ihjel?!
Glæder mig helt vildt til goblinmaskinen, med ripper, morg og din st6 trold på linien!
Fan af karsten..!
Plaier
Posts: 47
Joined: Friday d 27 June 2008 16:06

Re: Afstemning om concede

Post by Plaier »

For mig at se, så er problemet at vores liga ender med så degenererede hold.

Conceede-reglen med vores pumpede hold, er en joke. Ihvertfald en kæmpe joke i min kamp mod Berg. Hvis man er i massivt overtal så laver man flere skader en 2-3 injury rolls, mm. det er elf mod elf. To blocks, et blitz og et foul helt uden modstand, med diverse Mblw Pion spillere.

Men reglen er jo lavet til at kampen ikke er slut når det onde tæskehold ruller sine random casser i starten af kampen. I et tidlig stadie af en liga giver conceede-reglen klart mest mening.

Ja, reglen er der som en mulighed. Modsat officielle regler, hvor der intet er. Men muligheden er bare ikke lige fed hele sæsonen.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Pjut »

Man kan jo concede to eller tre ture i træk ;-)

Ud over det viste kampen da, Plaier, at det bestemt gav mening med concede i den sammenhæng. Du var meget, meget tæt på at forhindre mig i at score med tre mand på banen :-D
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Ja, men gjorde han det? du modtog ovenikøbet 4 inj. rolls, altså flere inj. rolls end med 5+ systemet.
Det er ikke kun lutter lagkage at nøle.
Det har bare at gøre ondt på den anden, når man lige har givet afkald på en hel tur
og jeg syntes det er for ustabilt med 5+ systemet.

Jeg påpeger bare, at det kan blive et problem.
Hvis vi skal have nøl reglen, så skal vi vel også have den, så den kan bruges..
Fan af karsten..!
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Afstemning om concede

Post by Nis »

Som jeg har hele tiden har sagt synes jeg også bedre om den concede vi har nu. Men 'the powers that be´har bestemt at sådan skal det ikke være. Den nye er relativt håbløs IMO (den skal da nok blive brugt, men den kommer formodentlig til at ændre udfaldet af meget få kampe). Men det er jo også på med vanten i næste sæson, Det handler om TÆSK! og mere TÆSK! Og ikke om så meget andet.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Pjut »

Nis wrote:Som jeg har hele tiden har sagt synes jeg også bedre om den concede vi har nu. Men 'the powers that be´har bestemt at sådan skal det ikke være. Den nye er relativt håbløs IMO (den skal da nok blive brugt, men den kommer formodentlig til at ændre udfaldet af meget få kampe). Men det er jo også på med vanten i næste sæson, Det handler om TÆSK! og mere TÆSK! Og ikke om så meget andet.
Sådan ser jeg det ikke. BB spillet uden nogle former for concede er det stadig WE der ligger bedst.

Concede er ment til at man kan gøre noget hvis man får fjernet fire mand i tur tre - ikke til at være en no brainer der bare bliver fyret af når man har fået KO tre mand på linjen.

Hvis man conceder tre turer i træk mon ikke det så kan mærkes lidt mere end de tre fouls og et par blitzes man giver væk?
Reglen er da super power i forhold til ikke at have nogen? som er alternativet...

Concede er lavet for at fjerne kedelige kampe. Der er rigtig mange der synes at concede i år har skabt flere kedelige kampe end den har reddet - mig selv inklusiv...

Hvis folk synes den er for dårlig til at bruge så lad være med at bruge den. Det er så super enkelt :-D Så spil orc ligesom alle de andre kedelige powerplayers i verden (no offense, Marcus det er ikke lige dig jeg mener ;-) )

Jeg kan sige på forhånd at jeg helt sikkert kommer til at bruge den - ikke i hver kamp, men det er bare heller ikke tanken.
Men i de kampe der knækker tidligt helt sikkert.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Afstemning om concede

Post by Pjut »

Frey Kaj Leverpostej wrote:jeg syntes det er for ustabilt med 5+ systemet.
Det er jo lige præcis tanken ;-)
Det er ustabilt, men også for ham der ikke tager imod...

Jeg har prøvet efter en 5+ pitch invation kun at have to mand der stod op.
Her er det i stedet for et mål man bare skal sige ja til.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Post Reply