Husregler til næste sæson

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Husregler til næste sæson

Post by Jones »

Niebling wrote:men der er jo stadig en coach bag det hold som udnytter systemet. Bare fordi noget kan udnyttes behøver man jo ikke gøre det.... igen det jo ikke magic vi spiller ;)
Ehhh, man udnytter vel ikke systemet ved at spille et hold som er godt rustet til det...??? Når man nu har holdet så gør man det med det, det er bedst til...man kan da ikke have friendlies hvor boldhold skal prøve at gøre deres spil mest muligt lig tæskeholdenes, så det er lige for alle? Og nu er det jo ikke fordi de coaches du omtaler altid spiller boldhold...

Og foreslår du konkret at man som elf-coach prøver at drive en hel halvleg, til 1-0. Så når man kan score uden gfi osv, så rykker man da istedet lige tilbage på egen banehalvdel og skifter side, for at trække tiden. Når tævehold owner en anden coach i friendlies scorer de da oftest også tidligere end de havde behøvet fordi det er en friendly og for trods alt at give den anden en chance for nogle ssp, selvom han har været møguheldig.
Pjut wrote:Ingen vælge MVP :-D. Hvis du vil spille de tunge drenge op er der kun en vej...
Kan det ikke give uheldige effekter i forhold til at styrke boldholdene og fjerne encitamentet for at cage den de sidste ture for at vinde.

Et elverhold kan nemt spille alle spillere op uden at være afhængig af vælger mvp'er, men et tævehold har det lidt anderledes. Ydermere vil det være noget nemmere at breake hvis bolden skal samles op med- og være på en MA 4, AG 2 gut e.l.
Martin
Posts: 406
Joined: Monday d 29 May 2006 11:07
Contact:

Re: Husregler til næste sæson

Post by Martin »

Hej Jones,
kun til det sidste:
Jeg har tidligere foreslået: Ren random MVP, 3 SPP pr MVP, taberen i en friendly får én MVP - alle andre får 2.
Gør det værd at vinde.
Men giver ikke de skævheder som vælge MVP giver.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Jones wrote:
Niebling wrote:Et elverhold kan nemt spille alle spillere op uden at være afhængig af vælger mvp'er, men et tævehold har det lidt anderledes. Ydermere vil det være noget nemmere at breake hvis bolden skal samles op med- og være på en MA 4, AG 2 gut e.l.
Ja, men gør det så meget? Hvis concede er nerfet og vi spiller flere hårde kampe og færrere friendlies, og har lavere SE end nu?
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Husregler til næste sæson

Post by Jones »

Pjut wrote:Ja, men gør det så meget? Hvis concede er nerfet og vi spiller flere hårde kampe og færrere friendlies, og har lavere SE end nu?
Altså det er ikke et voldsomt vigtigt punkt for mig :D og måske vil det virke fint, men: At det er en fin kompensation for boldhold, at tunge hold ikke kan træne deres folk op så nemt, nu når conceede nerfes, er måske ok. Dog tror jeg det vil have tendens til at knække...DE, SE, WE vil lynhurtigt kunne have blk, dodge på 6-8-10 mand, mens mange tævehold næsten kun har skills på deres blitzers og BGs, osv.

DERUDOVER...dam-dam-dam-daaaaaaa :-D ...Jo mindre randomness jo bedre. Hvis alt er random mvp'er bliver kan mange få en god start bare ved at have god vind i mvp-slagene. Palle nævnte at han fik en rigtig god start med hans CD hold for to sæsoner siden, fordi næsten alle random mvp'er ramte hans Chaosdværge i starten af sæsonen. Synes bare det er federe at give en fordel til vinderen. Det må trods alt være mindre random.

HVIS, nuværende forslag stadig bliver gennemført, går jeg ud fra Brilliant Headcoach-prizen skal ændres...ellers bliver den riiiimelig power.

Martin, dit forslag lyder spændende. Bare så jeg forstår det helt...
Martin wrote:taberen i en friendly får én MVP - alle andre får 2.
Så ved uafgjort liga/friendly for begge coaches to? Taberen i en liga for stadig 2?
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Husregler til næste sæson

Post by Peter Niebling »

Nis wrote:- vi har altid haft et dårligt forhold)
altid ligefrem? Det er jeg da ked af at høre. Var ikke mit indtryk at vores forhold ligefrem var dårligt før vi begyndte at rive hoveder af på forum, sandt vi har aldrig været venner men troede da vi var bekendte.

oh well live and learn.
Jonas wrote:Og foreslår du konkret at man som elf-coach prøver at drive en hel halvleg, til 1-0
Nej men jeg så gerne man dækkede op, så ens modstanner ikke bare nemt kan drive på 2 ture f.eks.
Det meget nemt at komme ind i en rutine der hedder, jeg ligger pres på min modstanner, uden at gøre det svært at score, så han bliver "tvunget" til at score på to ture og så får jeg bolden og kan gøre det samme.
Jonas wrote: Når man nu har holdet så gør man det med det, det er bedst til......... Og nu er det jo ikke fordi de coaches du omtaler altid spiller boldhold...
Man har jo netop holdet fordi man har valgt det, og man har valgt det fordi ens venner har valgt det.
Og ja du har rart hurtige hold kan bedst udnytte vores frendly system lettere.
Nu det jo heller ikke fordi de coaches jeg nævner har tradition for at score få mål i deres frendlies lige meget hvad hold de har.
You Should See Your Reflection From My Eyes
Martin
Posts: 406
Joined: Monday d 29 May 2006 11:07
Contact:

Re: Husregler til næste sæson

Post by Martin »

Hej Jones.
Jeps.
Så der bliver en lille MVP inflation, fordi man i rigtig mange tilfælde får 6 SPP i stedet for 5.
Til gengæld kan vi måske blive fri for alle de der små kast + MVP skills :-)

Eneste der bliver straffet i er taberen i en freindly. Spil for at vinde :-D
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Martin wrote:Hej Jones.
Jeps.
Så der bliver en lille MVP inflation, fordi man i rigtig mange tilfælde får 6 SPP i stedet for 5.
Til gengæld kan vi måske blive fri for alle de der små kast + MVP skills :-)

Eneste der bliver straffet i er taberen i en freindly. Spil for at vinde :-D
Tæskeholdene bliver også straffet. Det kræver TO casser og en MVP at få første skill hvis MVP giver 3 SPP. Hvorimod boldhold stadig kan klare det med en MVP og et TD...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Husregler til næste sæson

Post by mobo »

Øh, skal MVP så ikke sættes til 4? Ellers bliver bash-hold da butt-bashed for vildt?
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Der skal bare ikke røres ved 5 spp for mvp, den er nøje målt og drejet...
Tænk også på de kampe, hvor dine orcer/dværge/chaos/some other race ikke gider at lave hverken fra eller til.
Du har tabt, du har lavet nul casser og ingen mål, men så kan du tilgengæld gå hjem med 3 spp.. Det dur bare ikke..
Det er ikke der løsningen skal findes..
I det hele taget er vi ude på at skråplan med så mange regelændringer på en gang,
det er for svært at overskue konsekvenserne.
Jeg mener til stadighed at problemet med friendlies er løst i form af færre friendlies,
hvor det koster dyrt på friendly tælleren at spille mod de samme hele tiden.
Enten med løsningen: hurra-friendlies,
eller Martins løsning: dobbeltcost på gentagne friendlies mod den samme modstander.

Der er løsningen, slut og finale. 8)
Fan af karsten..!
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Husregler til næste sæson

Post by mobo »

Frey er dummere end han ser ud til, men han har ret :-D
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Som jeg ser det har vi reelt to valgmuligheder.

-Enten Martins forslag med færrere friendlies og dobbelt op i pris hvis man spiller mod den sammen.

-Eller Hurra friendlies.

Det jeg hælder til er Martins forslag med de tre første friendlies i crushen som hurra-friendlies.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Martin
Posts: 406
Joined: Monday d 29 May 2006 11:07
Contact:

Re: Husregler til næste sæson

Post by Martin »

Hej drenge,
Nis skrev lige i en match report:
3-3 - Jeg spiller aldrig elves i en helårssæson igen. Det er simpelthen så kedeligt at spille når tæskeholdene er blevet så gode.
Læser man hele referatet, med "jeg one turner", "jeg one turner" og "jeg one turner", så kunne man måske mene, at det også er kedeligt at spille, når boldholdene er blevet så gode.

Sagen er den - mener jeg - at BB kan blive temmelig kedeligt, når holdene er for gode.
Velkommen til halvårs-sæsoner og sænkede Spiralling Expenses :-D
Skål
User avatar
Brian
da Kommish
Posts: 329
Joined: Monday d 22 May 2006 14:05

Re: Husregler til næste sæson

Post by Brian »

Vores hold er så pumpede at det ikke engang er sjovt at spille. Kampen igår kan jo dårligt kaldes en kamp, efter at Nis mister sine super breaker er det jo bare mig der rafler terninger indtil Nis skal slå sine 5*2+.
Danmarksmester igen igen igen igen. 4 more years.
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

Martin wrote:Læser man hele referatet, med "jeg one turner", "jeg one turner" og "jeg one turner", så kunne man måske mene, at det også er kedeligt at spille, når boldholdene er blevet så gode.

Sagen er den - mener jeg - at BB kan blive temmelig kedeligt, når holdene er for gode.
Velkommen til halvårs-sæsoner og sænkede Spiralling Expenses :-D
Skål
Jeg ved ikke ... jeg ville personligt hygge mig mere med at spille Brians hold og lave noget meningsfyldt i 16 ture, istedet for bare at lame rundt med chaos dværge i hælene i 14 ture. Ikke at jeg tror det er rigtigt sjovt for nogen, men sådan er det bare med så pumpede hold.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Post Reply