Husregler til næste sæson

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

Niebling: bare for en god ordens skyld... Har du set en friendly mellem elverholdene? Vi kan ikke stoppe hinanden. Det er i de færreste drives at vi bliver tvunget ud i noget som er værre end 3+.

Hvis du mener det er umoralsk at vi så alligevel spiller mod hinanden, så er det vel der vi er uenige om hvad moral er. Vi kunne da have pumpet vores hold LAAAAANGT MERE end vi har gjort hvis vi bare spillede vores friendlies, jeg har fx 7 til gode. Jeg kan sagtens medgive at der er foregået umoralske ting i tidligere sæsoner. Da jeg kom ind i ligaen var stemningen: "Dækker du min fisker? Idiot!" og så lærte man at det var sådan det var. Ellers var mit beastman hold da heller ikke blevet så godt som det var og det var Freys OW hold heller ikke. Men sådan er det altså ikke længere hverken for Frey eller mig.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: Husregler til næste sæson

Post by Kristian »

Hej Nis

Tøffer du ikke lige over i denne tråd og melder ud hvornår du kan spille?
Intet er tilfældigt
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Husregler til næste sæson

Post by Peter Niebling »

Grunden til i ikke kan stoppe hinanden, er jo netop fordi i aldrig har prøvet så at holdene at så pimpet at det nemt, to elvere der spiller 10-10 late season er til at forstå, men da ikke i starte af sæson hvor det netop betyder mest.

Men hvis du mener du har ren samvigtighed og har gjort alt i den her sæson i god tro så anbefaler jeg dig at du bare ignorere den højt råbende idoit jeg er, for vi bliver sku sjovt nok aldrig enige om den her.
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

Ok bare lige en gennemgang af mine crush kampe så:

4-4 mod Elves.
Hvis jeg ikke havde været grådig havde jeg vundet 5-2. Jeg laver 3 casualties i første halvleg og sætter mig tungt på kampen. Plaier laver de mest elfbonanza agtige passes i tklzones med sine catchere og den står 2-2 ved halvleg. Efter halvlegen er der ikke meget at stille op for ham, men jeg er grådig og forsøger på 2 ranges for skill og TD, misser og bliver breaket til 4-3 efter nogen vilde ture fra Plaier. BLITZ efterfulgt af dobbelt 1'er 4-4, og jeg føler mig snydt.

5-1 mod Elves.
Jeg laver 3 casualties på de 3 første ture og 4 ved halvleg. Det er aldrig et spil og jeg giver lige Plaier en ST- på en blitzer der bliver siddende.

4-0 mod Human.
Mobo kan intet gøre når jeg stiller mine to blodge blitzere på linien og jeg fører 1-0 ved halvleg og breaker ham 3 gange i anden halvleg i en kamp du iøvrigt så (eller ihvertfald spillede du ved siden af).

2-4 mod Skaven.
Odin rundbarberer mig totalt på trods af han starter halvlegen med at kaste henover en catcher (int). Da kampen er slut er halvdelen af mine 4 dyre positions døde og den ene blitzer har ST-. 3 friske friendlysaves redder humøret :)

6-1 mod Orc.
Den platteste kamp ever mod Adrian som jeg gerne lige ville prøve at spille mod inden vi havde den første liga mod hinanden. Jeg laver 5 casualties mod et blankt orkhold i første halvleg og alt (selv min longbomb i sidste tur til slutresultatet) lykkedes.

4-6 mod WE.
Allerede her kan vi ikke stoppe hinanden. I min første tur laver jeg 6 GFI og kan til sidst se at det resulterer i at Palle skal lave 1 2+ mere for at score. Jeg har flere folk end Palle og får foulet ham massivt i undertal, men det er kun KO og han får lige 9 mand ind ved stillingen 3-3.

Jeg synes ikke jeg har gjort noget galt.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Husregler til næste sæson

Post by Peter Niebling »

Jeg synes ikke jeg har gjort noget galt.
Det ved jeg godt du ikke synes.

Nis du behøver ikke sidde og forsvare dig over for mig eller andre for den sags skyld. Jeg er helt overbevist om at du ikke mener du har gjort noget galt. Og jeg er også helt overbevist om at der er mange som er helt enige i at du heller ikke har gjort noget som helst galt.

jeg står dog fast på min egen helt personlige og åbne holdning der er at du har i denne og andre sæsoner handlet imod hvad jeg synes er god gængs BB stil. I det mindste er jeg åben omkring hvad jeg mener og jeg værdsætter at du tager dig tid til at argumentere for din holdning, hvor meget jeg end er uenig i den, det er mere end hvad andre gider.

Jeg holder af clbbbl, derfor jeg bruger så meget energi på at læse og debatere på det her forum, og jeg er glad for at vores LC er kommet med den udmeldelse at hvad vi har set i år er noget vi ønsker som en liga at bevæge os bort fra. Og jeg er positiv over for de initaitiver jeg har set og læst der bliver gjort for at komme denne stil til ende.

Jeg ser frem til en ny frisk sæson.
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

du har i denne (...) sæson handlet imod hvad jeg synes er god gængs BB stil
Hvordan??

Hvis det bare er noget du synes og bygger på løse formodninger synes jeg ærligt talt det er meget dårlig stil at du i så mange posts skriver at vi ødelægger ligaen, ikke kan fungere i et fællesskab osv. Jeg synes efterhånden jeg har prøvet at kigge på dit brok fra rimelig mange vinkler med det formål at se på hvad jeg skulle/kunne gøre anderledes, men hvis du ikke kommer med noget sagligt og holder dig til spydige bemærkninger, er det bare ekstremt svært at tage seriøst.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Husregler til næste sæson

Post by Peter Niebling »

-------------------------------------

Jeg startede med at skrive en lang post, som jeg endte med at slette igen, tror folk er pænt trætte af at høre os to kaste mudder efter hinanden.
Vi ses jo torsdag aften så kan vi kaste mudder mod hinanden face to face :razz: så kan det være vi kommer et skridt nærmere ellers et skridt længere fra hinanden.

Men vi bliver jo nok nød til at finde en måde at omgå hinanden bedre på Nis, tro det eller lad være så et mine konstante poster og brok på forum over hvad jeg mener er imod gængs BB stil mit forsøg på at "redde" clbbbl som jeg kender det, jeg kunne nemt bare have holdt min kæft lige som mange andre og nøjes med at gå og brokke mig når jeg havde fået en 5-10 bajer i mig indtil den dag hvor clbbbl gik op i limningen.
Men det var ikke min plan at lave det om til en Nis imod Niebling diskution, du er på ingen måder den eneste eller for den sags skyld den væreste jeg har issues med, du er blot den eneste der gider diskutere med mig. Så faktisk burde jeg takke dig for ikke bare at tie mig ihjel som andre gør.
Vi har jo nok begge den fælles mission at se clbbbl overleve og blive stærkere, at vi så ikke er enige om hvordan det stærkere clbbbl skal se ud er en anden sag ;)

(bliver dog lige ned til at binde en note til det du skriver med fællesskab, mener ikke jeg har sagt du ikke kan fungere i et fællesskab, det jeg har sagt er at du har skadet "vores" fælleskab(clbbbl))
You Should See Your Reflection From My Eyes
Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Husregler til næste sæson

Post by Jones »

Niebling wrote:Bare for god ordens skyld vil jeg gerne slå fast (hvis nogen skulle være i tvil) at jeg ikke er enig i det, jeg mener bestemt at der er blevet gjort noget umoralsk. Det har skadet vores liga at der er blevet spillet på den måde.
Men moral er tit noget individuelt men som sagt er der vel ingen der er i tvil om min holdning?
Peter, kan du ikke forklare nærmere, baseret på Nis beskrivelse af hans crush-kampe, hvad præcist du mener der er blevet gjort forkert. Kan godt forstå Nis' frustration over den generelle kritik han får, når nu han prøver grundigt at diskutere problemet.

Mht til Nis' crush:

1. Skal man lade være med at ringe til nye spillere og høre om friendlies?

2. Skal man cage den i 12 ture så man er HELT sikker på sejren, hvis man allerede efter 4 ture, kan se at sejren formentlig er hjemme...??? (Det gør jeg ikke engang i ligaer; målscore er jo første tie-breaker).

3. Er problemet valget af friendlies?

Spørgsmålene er stilet lidt skarpt, men er altå ikke ment surt :D

Når Nis og Palle, går i gang, er der altså en ekstrem situation, fordi de både er de mest boldsikre hold og de bedste breakerhold: Så det bedste forsvar er tit at score. Jeg kan jo heller ikke holde bolden mod Palle i lang tid, medmindre jeg tæver igennem. Og det er sværere i en friendly, når man inducer MVP'er og penge, istedet for bribes og wizards...

MY point being: Er det du mener der foregår som er forkert ikke meget specifikt valget af friendly modstandere?

Min holdning er som sagt, at jeg godt kan se at der er en ligastruktur som kan give en uheldig balance, og det skal der jo laves om på, men jeg synes på ingen måde der er sådan en skæv balance mht moral og etik i ligaen, som der bliver givet udtryk for i denne tråd.
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Husregler til næste sæson

Post by Peter Niebling »

MY point being: Er det du mener der foregår som er forkert ikke meget specifikt valget af friendly modstandere
Nej det som har været problemet er holdningen omkring hvad en frendly er.
Johan skrev en god post lidt højere oppe omkring hvad en frendly er og det jeg enig i.

At du så har rart i at især det med valget af frendly modstanner er med til at fremme den tendens, hvis to personer med samme holdning til hvad en frendly skal være (ud over at se sine venner) så kan det skærv river hvis de spiller rigtig meget mod hinanden

F.eks spillede Nis sidste år 20 frendlies sidste sæsson og 12 af dem var mod dig. Det er skærvt og sådan set er det lige meget hvordan i spiller og hvordan jeres kampe udvikler sig og således. Frendly systemer er ikke lavet så to personer kan sidde og spille hinandes hold op, ikke at det er noget i har gjort "med vilje" i vil jo bare gerne se hinanden og hygge. Problemet er det giver konsekvenser for det fællesskab man er i som måske ikke helt er sort og hvidt.
Men det fremhæver at den måde vores frendly system fungere på lige nu ikke fungere optimalt.

Det er ikke uden frustrationer jeg har hørt folk sige ting som, ja så midster han en spiller men det jo lige meget for 2 frendlies senere har den 9 TD og 2 MVP`er så den jo erstattet.

Både Martin og Berg har skrevet gode indlæg omkring at hvis man spreder frendlies ud så man spiller mod flere så kommer man man ting til livs.

Jonas jeg mener sjældent nogen af de ting jeg skriver her på boardet så hårdt som det lyder. Jeg prøver bare at give udtryk for noget af den frustration der er i ligaen.

Jeg er ikke af den overbevisning at der sidder nogen som med ond vilje sidder og gør noget som helst. Men der sker og er sket ting som er uhensigstmæssigt for en liga.

Bevares det er da helt sikkert heller ikke hensigst mæssigt at vi er en klike "the gay cave" som også ynder at spille en del mod hinanden, men det påvirker ligaen på en anden måde da vi har en tendens til at skade hinanden mere end at gavne.
Det skaber så måske i stedet nogen sociale bro`er. Dog synes jeg at vi er "gode" til at melde ud når vi holder druk at alle er velkommen. Men der er sikkert nogen folk som ikke føler sig velkommen alligevel.

Anyways det blev en stor gang ordgejl, men jeg lader det stå så kan du læse i det hvad du kan.

MY point being: det jeg mener som er forkert er folks holdning til hvad en frendly skal bruges til.
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Jeg synes sådan set også det er fair nok at sige at en friendly er ikke en træninglejr. Det er en kamp man spiller for sjov.
At man så ikke gider pumpe sine stjerner op og hellere vil spille de noget tungere spillere op er fair nok.

Jeg tror vi kommer til at se en del til næste år, der får bolden op på en BO og så driver ned af banen i fem turer, mens den ande sidder og snøfter.
Bare det får sgu nok målscoren til at falde noget...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Husregler til næste sæson

Post by Jones »

Johan wrote:friendlies bør handle om at dem som gerne vil spille mere Bloodbowl end andre har muligheden for det
Friendlies bør være en mulighed for at spille mere imod dem som man holder af at være i selskab med.
Enig, dog skal man måske prøve at være lidt mere alsidig mht den sidste sætning. Her er jeg bestemt en af dem der har været slemmest til at spille mod de samme coaches.
Johan wrote:en friendlies succes bør ikke måles på antallet af spp, men og kampen har været underholdende og spændende. og fair nok at man tager lidt flere chancer for at touchdownet lander på en blank catcher eller lign.
Rimelig enig, bortset fra at ssp altså har liiiidt mere at sige i en friendly. Og det ved alle. Der er en unægtelig forskel på friendlies og vigtige kampe og det ved alle. Det er jo også derfor man prøver at score med én der ikke scorer hele tiden normalt: kort sagt man bygger altså spillere op, i større eller mindre grad. Når Berg skrev på boardet efter hans mega uheldige friendly mod Frey, var hovedpunktet at han havde fået 0 ssp.
Johan wrote:en friendlys hovedformål må da stadigvæk være at vinde den, det er vel det spil handler om. selv om det selvfølgelig er sværere imod et hold med højere tv.
Jeps, men det med tv, leder tilbage til ovenstående punkt. Der ER forskel. Det er derfor man inducer MVP og penge osv, og ikke ting der hjælper én med at vinde i første omgang, i en friendly.

Jeg ved godt der ikke er nogen der har sagt at der ikke er skal være forskel på en friendly og en liga, men det lyder som om vi kommer tæt på nogen gange :-D
Johan wrote:Personligt synes jeg at det vil være ærgeligt hvis vi afskaffede friendlies, men
hvis friendlies eneste funktion er at skaffe ssp til ens hold, skal de bare skrottes.
Meget ærgerligt hvis vi afskaffede dem. At folk her mulighed for at komme igen efter at have været uheldige, i hurtigere grad end i andre ligaer er da noget af det smukke ved CLBBBL :( Og nej, at skaffe ssp er ikke det eneste formål på en friendly, men det ligger væsentligt højere oppe på ønskeseddelen end i vigtige kampe. Men man kan sagtens have en fed og hyggelig friendly selvom man kun får 10-15 ssp.

Derfor at folk bygger spillere op er unægteligt naturligt i friendlies. Der hvor det bliver for meget er hvis der hersker et generelt kodeks om at man ikke dækker fiskere, ikke dækker op etc. Noget som adskellige coaches har sagt HAR eksisteret i større eller mindre grad, men som IKKE gør det mere. Igen; derfor er problemmet mere systemet end coaches.

Hvis Palle, Nis og jeg havde spillet: Khemri, Nurgle og Chaos i år, tror jeg ikke der havde været så stor brok over vores mange friendlies. Og nej, så havde vi heller ikke scoret i nærheden af det samme antal mål, eller ssp, men det er altså unægteligt forskellen på holdene der gør det. Hvis man spiller Nurgle på samme måde som man spiller WE så er man da idiot og omvendt 8) Ergo er det et system der giver for stor fordel til hold der er gode til at udnytte friendlies der er et problem. Og så måske for "konservative" valg af modstandere.
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Husregler til næste sæson

Post by Peter Niebling »

Ergo er det et system der giver for stor fordel til hold der er gode til at udnytte friendlies der er et problem
Jepper helt enig, men der er jo stadig en coach bag det hold som udnytter systemet. Bare fordi noget kan udnyttes behøver man jo ikke gøre det.... igen det jo ikke magic vi spiller ;)

Det er jo nok desværre aldrig noget vi får "bevist" men havde mig Clement og Brian spillet 3 elver hold i år vil jeg gerne lægge hovedet på blokken og sige at så havde vi scoret en del mindre mål end i 3 har.

Grunden til dette er ikke at vi er meget dårligere elvere spiller, men nok mere i at vi bare spiller anderledes i vores frendlies.

Det her er jo bare "gætværk" fra min side og sandsynligheden for vi kan få det testen er nok meget lille for den sæson hvor Brian og Clement spiller WE og Skaven er den sæson jeg spiller CD ;)


Så det fint at der bliver gjort nogen ting for at mere mainstreame hvad en frendlie er. Hele den her debat er måske ligefrem med til at hjælpe...
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Husregler til næste sæson

Post by Peter Niebling »

Pjut wrote: Jeg tror vi kommer til at se en del til næste år, der får bolden op på en BO og så driver ned af banen i fem turer, mens den ande sidder og snøfter.
Bare det får sgu nok målscoren til at falde noget...
Jeg håber du har rart, men hvad præcis i de ændringer der er foreslået til næste år er det som vil medføre dette? de såkaldte hurrafrendlies?
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Peter Niebling wrote:
Pjut wrote: Jeg tror vi kommer til at se en del til næste år, der får bolden op på en BO og så driver ned af banen i fem turer, mens den ande sidder og snøfter.
Bare det får sgu nok målscoren til at falde noget...
Jeg håber du har rart, men hvad præcis i de ændringer der er foreslået til næste år er det som vil medføre dette? de såkaldte hurrafrendlies?
Ingen vælge MVP :-D

Hvis du vil spille de tunge drenge op er der kun en vej...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

Pjut wrote:Hvis du vil spille de tunge drenge op er der kun en vej...
mm... Mblw.

@Niebling:
Det er rigtigt at jeg for to sæsoner siden spillede (for) mange kampe mod Jonas. Der blev dengang åbent agiteret for på EZ at folk skulle holde op med at spille med mig da jeg ikke ville kunne slås fordi mit hold blev for godt. Jeg prøvede at arrangere friendlies med den som gad (jeg prøvede ikke dig - vi har altid haft et dårligt forhold), fx mod Clement som jeg havde en aftale med, men som (helt fair) besluttede sig for at give Brian en tur i maskinen istedet. Anyways, det kan ikke lade sig gøre længere og det må vel være det?

Det er altså heller ikke svært at spille en SE catcher op på 51 spp i løbet af 5 friendlies. Det er altså noget nemmere end hvis det var en StormVermin eller Bloodletter der strøg. 8347 Ctch, Nos og så en thrower der bomber på 3+ og som man kan kaste henover andre spillere med.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Post Reply