Husregler til næste sæson

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Plaier wrote:Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er for en lyserød sky kommisariatet svæver på.....? 8)

Hvis Pjuts/Johans ynglingscitat er ment oprigtigt, hvorfor er der så ingen der har taget stilling til friendly save or no? Hvorfor er der ingen der kommenterer på vælge-MVPs betydning for hvilken type kampe man får. Det er for mig åbenlyst at "totalt ynglingscitatet" er det alle i ligaen vil. Problemet bare at det kræver regler at administrere det, og vilje til at indføre x husregler til det.

Hvis flower-power, folkevognsrugbrød, tjal og hurra-friendlies er den nye dille, så sørg lige for at det er andet end varm luft.

Hvis friendlies KUN skal være for at spille mere og med vennerne - så kan man jo bare spille med sit låste hold - ergo, der sker ingen upgrades eller downgrades i friendlies af eens hold. Så er der Hurra-fest for alle pengene.

Nåh - det bliver så for kedelig.... og allerede her kan og vil det jo blive misbrugt, at man kan sætte point på sit hold, og at man spiller sit hold i en ligastruktur ved siden af. Jeg tror ikke folk meldte sig til Hurra-friendlies/lodtrækning, hvis de ingen SPP fik i kampen. Ingen er tjent med elver-friendlies eller AV9 black-box shoot out uden friendly saves. Men især kan ingen være tjent med at folk bagefter bliver beskyldt for at misbruge hus/liga-reglerne eller mangel på samme.

Jeg synes det er problematisk, at ANDRE synes at det er "problematisk", når folk spiller deres friendlies for egen vindings skyld inden for de fastsatte rammer. Det må være rammerne, der er problematiske og ikke dem der udnytter dem.

Jeg føler vi er nogle stykker som konstruktivt forsøger at beskrive og forklare hvilke rammer/regler vi finder "problematiske" - istedet bliver vores holdninger udråbt som problematiske. Lav nu bare nogle realistiske husregler og rammer, og så lad folk spille og udnytte dem alt det de vil (så længe de kan). Så skal hyggen nok komme af sig selv - istedet for at lave en "Københavns Kommune-finte" hvor man lukker Nørrebrogade og så råber 1-2-3 HYG JER!.....Kom nu, I skal fandme hygge jer.....
Så bliver det nemlig ikke en skid hyggeligt.
Du bliver nød til at komme med nogle forslag så...

Den struktur der ligger på bordet nu tror jeg vil dæmme op for det meste, men det er næsten umuligt at lave en struktur med friendlies der ikke har huller på den ene eller den anden måde. Det logiske ville selvfølgelig være at fjerne friendlies helt, men der er ret bred enighed om at man bør beholde dem på den ene eller anden måde.

Som jeg ser det er der gået lidt for meget magic i den. Man har set hvad der bedst kunne svare sig; fundet hullet og brugt det.

Det eksempel Nis stiller op er jo meget reelt. Hvis man sidder og spiller mod en der kun går efter at smadre ens hold er det sgu nok ikke særlig sjovt. Hvordan forhindre man det? Eller er det fint nok?
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Plaier
Posts: 47
Joined: Friday d 27 June 2008 16:06

Re: Husregler til næste sæson

Post by Plaier »

Magic....er ikke lige med.

Jeg vil nok bare gerne vide om vi beholder friendly savet eller ej. Har ikke hørt en eneste udmelding på det. For som jeg ser det, så er det garanten for hyggelige friendlies. Hvis der ikke er friendly saves i friendlies så ligger det bare op til at blive misbrugt. Og jeg gider ikke spille 1-2-3-hyg jer. Misforstå mig ikke, jeg vil rigtig gerne hygge og have en hyggelig kamp, Men hvis man ikke må spille inden for de rammer der er stukket ud uden at nogle opfatter det som problematisk, så vil jeg hellere spille fumbbl. Hvis der ikke er noget save, ser jeg to muligheder: lave jeg et AV9 hold og lame maks eller holde op. Og jeg vil helst ingen af delene.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Okay, det har ikke været planen at fjerne friendlysave. Det forslag der ligger nu har det samme friendlysave som i år; dvs. 3+.

Man kunne overveje at nerfe sigurds i friendlies; dvs en 9'er plus mighty blow altid er BH.

Henvisningen til Magic drejede sig om spillet Magic :-D det der med kortene ;-)
Hvor det har gældt om at finde et hul og så bare røvpule det hele vejen indtil hulet bliver lukket.
I det tilfælde giver det fin mening fordi man tit spiller i turneringer mod nogen man ikke kender.

Det giver begrænset mening hvis man sidder fem i en svensk skovhytte :-D
Der vil man sgu hellere have fem nogenlunde lige gode decks.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Plaier
Posts: 47
Joined: Friday d 27 June 2008 16:06

Re: Husregler til næste sæson

Post by Plaier »

Okay, det har ikke været planen at fjerne friendlysave. Det forslag der ligger nu har det samme friendlysave som i år; dvs. 3+.
Takker for den udmelding! :love:

Nu har jeg aldrig prøvet :butthead: :ANAL: i svenske skovhytter, men lyder bestemt ubehageligt! :wink:
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Plaier wrote: Nu har jeg aldrig prøvet :butthead: :ANAL: i svenske skovhytter, men lyder bestemt ubehageligt! :wink:
Det kan nu varmt anbefales :-D Magic er et rigtig fint spil til lidt fint sommehuse hygge... ;-)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Marcus
Posts: 635
Joined: Monday d 22 May 2006 11:22
Location: Valby

Re: Husregler til næste sæson

Post by Marcus »

Jeg synes at vores hus regler skal skrives ned i en uddybene form, så man altid lige kan slå dem op. Her tænker jeg nu mest på ttm reglerne i alle deres halløj med alle deres regler..
Vi De Vilde Kaniner Med Meget Lange Øre, Vi Score Masser Af TD Og Smader Dig Til Du Død.
User avatar
Lasse
Posts: 278
Joined: Monday d 29 May 2006 14:13

Re: Husregler til næste sæson

Post by Lasse »

concede nerf = smukt

Secret weapons og conceede fungerer heller ikke som det er nu - de burde ikke blive smidt ud efter en concede.
av9 ? hahahahaha!
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

Pjut wrote:Henvisningen til Magic drejede sig om spillet Magic :-D det der med kortene ;-)
Hvor det har gældt om at finde et hul og så bare røvpule det hele vejen indtil hulet bliver lukket.
I det tilfælde giver det fin mening fordi man tit spiller i turneringer mod nogen man ikke kender.
Øhh...
Det er netop det fine ved magic at der gøres rigtig meget for at rammerne er gode og at reglerne derfor kan tåle at de bliver udnyttet. Og er det ikke det vi prøver at opnå?

Nåh...
Hvad kan man så gøre for at man ikke bare stiller 7 mand hen til den dyreste position man kan få ned og så ellers bare ignorerer bolden. Jeg ved godt at jeg er tæskeforskrækket (3 sæsoner i træk med Av7 does that), men jeg synes stadig det er en overvejelse værd simpelthen at gøre friendlysavet automatisk. Det betyder at hold som WE godt gider spille kampe mod tunge hold og dertil kommer at der simpelthen ingen pointe er i at foule og gå efter modstanderens stjerner, udover det passende niveau: nemlig der hvor det bedst tjener en i forhold til at vinde kampen. Man behøver altså ikke være bange for at møde op til den store elver-KZ-lejr når man bliver kaldt ud til Hurra friendly (hurra for tvang :-) glade sado/lovepaddle-Frey) mod Khemricoachen med den store book of grudges. Og det gør heller ikke længere noget hvis modstanderen lige fouler din wardancer i tur 16 selvom han har flere folk stående et andet sted, han vil stadig være en klaphat - men af helt andre grunde.

Når det så er sagt så kunne det være en ide samtidig at eliminere winnings i friendlies, eller at fastsætte den til et fast, lavt niveau. På den måde bliver elvernes start mindre eksplosiv og det er vel ikke svært at retfærdiggøre at friendlies burde give færre penge, sådan rent logisk. Hvor mange tilskuere gider se en træningskamp?

Derudover så passer det fint ind i næste sæsons program pga. de færre friendlies og den dårlige stemning: Det er svært at blive i rigtig dårligt humør i BB hvis ens stjerner ikke kan komme til skade.

Blood Bowl er en hård sport... men det vigtigste må altså være at alle har det sjovt.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Jeg tror vi ender om med nogle forskellige modeller som folket så kan vælge mellem.

Det kunne meget vel være den der ligger nu, det forslag Martin er kommet med og måske noget helt uden friendlies.

Det vigtige er at vi ender op med en løsning så vi ikke får samme situation som i år.
Øhh...
Det er netop det fine ved magic at der gøres rigtig meget for at rammerne er gode og at reglerne derfor kan tåle at de bliver udnyttet. Og er det ikke det vi prøver at opnå?
Det ville så nok være den løsning uden friendlies. Eller i hvert fald friendlies uden nogen former for save, hvad der bestemt også er en mulighed. Altså som i Martins forslag bare uden friendlysave.

Det forslag du selv kommer med Nis gør det i hvert fald ikke dårligere at sætte turbo på og spille SPP friendlies...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Husregler til næste sæson

Post by Nis »

Det foreslag jeg kom med bygger stadig på at der kom fixed friendlies - og det er det der skal hindre "Turbo SPP friendlies".

Og med den udtalelse insinuerer du altså stadig at der er noget galt med den måde vi spiller friendlies på. Problemet er ikke den måde vi spiller på, men at vi næsten kun spiller mod andre elverhold. Du har set Palle og jeg spille 2 friendlies og har selv bagefter sagt at der ikke var noget mistænkeligt ved den måde vi spiller på. Det samme har Frey. Jeg er så træt af de beskyldninger, hvis folk mener der foregår noget shady skal de være hjerteligt velkomne til at kigge på. Man er nok nødt til at regulere hvor mange kampe elvere må spille mod andre elvere - og det er nok hensigstsmæssigt at folk spiller på tværs af kliker -, men der er altså ingen der snyder eller gør noget umoralsk.

Jeg er bare bange for at næste sæson bliver ødelagt af at tunge hold bliver det eneste valg og derfor synes jeg det er nærliggende. Men det kan vel også være at man skulle tage en tur med Khemri.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: Husregler til næste sæson

Post by Kristian »

Hej Nis

Tøffer du ikke lige over i denne tråd og melder ud hvornår du kan spille?
Intet er tilfældigt
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Pjut »

Hvis reglen var at man ikke kunne få winnings og ingen skader i friendlies kan jeg kun se at man ville spille kampene for at få så mange SPP som muligt. Ud over det er det rocker kedeligt :cry:

Man kan gøre en del ting for at få til at spille mere for at vinde. Problemet er at bare at hvis man gør det rigtig meget bedre at vinde straffer man indirekte dem der taber. Også selvom de taber fordi de slår dårligt...

Jeg mener bestemt ikke der er nogen der snyder, men jeg mener der er forskellige måder at spille friendlies på.
Prøv at se den nederste rapport under team reports. det er forskellen i procent på hvor mange mål man scorer i friendlies og i vigtige kampe. prøv at se den gennem de sidste fem år. De svinger generelt meget pænt men der er altså nogen gengangere.

Probelmet med friendlies er at det bare bedst kan svare sig at løbe ned med en fisker for alle. det er bare de færreste der synes det er en sjov måde at spille BB på...

Hvis du har den gyldne løsning, Nis. Er jeg bestemt lutter øre.

Og husk på far og mor skændes ikke...De diskuterer :-D
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Husregler til næste sæson

Post by mobo »

Friendlies uden at man overhovedet kan komme til skade, det lyder bare ikke som Blood Bowl i min bog.

Kan man så ikke bare lege med barbie-dukker? :-D
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Husregler til næste sæson

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Friendly safe skal bare blive som det er..
Friendly safe er med til at man ikke picker, heller ikke sent på sæsonen. (flere modifiers)
slut punktum.
Jeg eks. spillet venlig mod Niebling jeg aldrig ville have taget uden friendly safe, så sent på sæsonen, så tæt på slutspillet.
Af andre eksempler kan jeg nævne Pjut, der uden friendly safe aldrig ville have satset sine sauruser mod mine kløer.
Det er ganske simpelt noget pjat at snakke om at fjerne F safe.

Friendlies gør at man har en chance for at komme igen, det skal ikke lægge op til det modsatte.
Uden et safe kommer der virkelig et skæl mellem tophold og bundhold i vores liga.
Uden safe, havde jeg eks. mistet alle (ja alle) mine deamonetes i en freak friendly mod Karsten.
Der var vist også noget med en kamp mellem Pjut og Svensker, der endte i en stor blodpøl,
hvis ikke de havde haft safe var deres sæson ganske enkelt slut.
Og ja bb er en voldelig sport, men det er virkelig ikke sjovt at se ens hold falde fra hinanden hele tiden,
mens andre hold bare får flere of flere modifiers til at tæske dit hold med i friendlies uden F-safe.
og så kom man nemlig aldrig igen.

Suppe!
Fan af karsten..!
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Husregler til næste sæson

Post by Peter Niebling »

Nis wrote:men der er altså ingen der snyder eller gør noget umoralsk.
Bare for god ordens skyld vil jeg gerne slå fast (hvis nogen skulle være i tvil) at jeg ikke er enig i det, jeg mener bestemt at der er blevet gjort noget umoralsk. Det har skadet vores liga at der er blevet spillet på den måde.
Men moral er tit noget individuelt men som sagt er der vel ingen der er i tvil om min holdning?

Jeg er glad for vi nu er i fælles dialog omkring emnet og jeg ser frem til forbedringer, men man kan godt være umoralsk over for et fælles skab uden at snyde.

Beklager jeg endnu engang bringer det på banen ved godt at mange sikkert er trætte af at høre på mig "beat a dead horse"
You Should See Your Reflection From My Eyes
Post Reply