Ny ligastruktur...

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

Post Reply
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Ny ligastruktur...

Post by mobo »

8/4 hurra-friendly/vælge friendly lyder som en god løsning

Så ville man trække hurra-friendlies'ne i starten af sæsonen?
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Ny ligastruktur...

Post by Peter Niebling »

Pjut wrote:
Peter Niebling wrote:Jeg tror ikke løsningen er at dele os op i to divisioner, det ville da bare gøre det endnu værre.

Nej løsningen er nok mere at vi deler os op i to ligaer, eller vi bliver enige om en mellem løsning.
Jeg er sådan set meget enig i hvad du skriver, jeg synes bare du gør det lidt værrere end det er.
overdrivelse og forståelse og den slags :)
Hvis vores liga havde forsat i det format den har nu, tror jeg ikke clbbbl havde overlevet mere end en sæsson til, det siger jeg ikke for at være nederen, men vi har simplethen to lejrer som har bevæget sig for langt fra hinanden, og helt sikkert en 3 lejrer som er død træt af at høre på de to lejrer og bare vil spille BB ;)

De nye tiltag og ideer jeg læser og høre her synes jeg lyder rigtig lovende og det har min fulde opbakning, og jeg er helt sikkert gået fra at have særiøse overvejsler om min bb fremtid til at se frem til den nye sæson og den nye struktur.

Jeg giver det min fulde støtte og lover at tage imod de nye tiltag med åbent sind og oprejst hage, hurra for frisk luft og nye tider.
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Ny ligastruktur...

Post by Pjut »

mobo wrote:8/4 hurra-friendly/vælge friendly lyder som en god løsning

Så ville man trække hurra-friendlies'ne i starten af sæsonen?
Tanken var at man hver måned tilmeldte sig hurra klubben hvis man havde lyst. Lidt på samme måde som med vores gamle challange system. :-)

Hurra friendlies er fandme et godt navn! :notworthy: :rock:
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Ny ligastruktur...

Post by Nis »

Jeg synes også at 8/4 løsningen virker fornuftig.

Jeg er glad for at min post er faldet i god jord. Jeg har dog lige nogen kommentarer:

@Pjut:
Det er (IMO) på ingen måde cherrypicking at vi spiller mod hinanden, og det er lidt det der er argumentet: Det vigtigste er at vi spiller mod vores venner. I ÅR BETYDER DET at vi har mange elver mod elver matchups fordi det har alle vi elvercoaches gensidig interesse i. Det er ikke fordi vi har større chance for at vinde, men fordi 1) det er vores venner, 2) vi mister ikke vores hold, 3) Vi tjener spp. Dertil kommer - der specifikt for min situation - også det element ind at jeg er såååå træt af at spille kampe hvor det kun handler om hvorvidt jeg bliver tævet fra banen eller ej. Det er simpelthen så kedeligt at spille 7 mod 11 og bruge sin tur på at dodge væk. Der er ingen af os der spiller dårligt, der er ingen af os der ikke har incitament til at vælge kampene mod hinanden: Kampen for at vinde er hård, men vi slår ikke særlig hårdt og har ret svært ved at stoppe hinandens scoringer. Når bølgerne går højt er det 3+ med RR, og det er overraskende svært at tvinge Palle's og mit hold ud i det. Cherrypicking er når man vælger kampe man ikke kan tabe: mine friendlies mod en vis forhenværende vampirecoach er et eksempel. Men jeg er da enig i at det skaber en problematisk situation når elverholdene bliver så gode at de særligt pga spirraling expenses ikke har nogen grund til at spille andet end mod hinanden.

@Niebling:
Jeg tror ikke det er vores spillestil der gør det, jeg tror det er holdene. Hvis "i" allesammen spillede elvere og "vi" allesammen spillede mystiske hold fra CLBBBL's tunge ende ville problemet også værre der.

Men - ganske rigtigt - vi er lige gode om ikke at invitere hinanden til friendlies.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Ny ligastruktur...

Post by Pjut »

Jeg er meget enig i at det er kombinationen af holdvalg der gør det.

Det skal ikke forstås sådan at jeg mener at i cherry picker hinanden fordi i synes at i er dååååårlige :-)
Men at cherry picking består i det du så fint selv skriver:
2) vi mister ikke vores hold, 3) Vi tjener spp.
Det ved jeg ikke er de kriterier Brian vælger sine friendlies efter ;-)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Ny ligastruktur...

Post by Nis »

Argh...

Men pointen er jo netop at de to punkter er underordnet det at spille mod venner. Problemet opstår når man vælger hold efter at spille mod hinanden, hvilket i år har resulteret i at visse hold har vokset eksponentielt i spp og andre har vokset linært. Vi spiller jo ikke mere mod hinanden i år end det har været tilfældet tidligere.

Jeg skal ikke kunne gøre mig til dommer over hvordan Brian vælger sine friendlies - når man kigger på hans hold fra de sidste par sæsoner er det påfaldende meget det samme som mig. 80% bliver spillet mod venner, de 20 resterende er blandet, men inkluderer (hvad jeg vil kalde cherrypicking) kampe mod et superdårligt SE hold i slutningen af Marts, og også kampe mod samme, førnævnte, forhenværende vampirecoach. Jeg vil slet ikke afvise at Brian er mindre tæsk-forskrækket, men han spiller også selv et tæskehold - og da han spillede Skaven var spirraling expenses fuldkommen ligegyldige ift. nu. Hvis Palle mister mere end en position i løbet af Spiken - ja så er der ikke råd til flere.

Cherrypicking betyder ikke at spille mod venner. Men holdvalgene har betydet at der intet incitament er til at spille mod andre end sine venner og det er indrømmet problematisk. Men det er ikke cherrypicking at spille mod sine venner, når de samtidig selv er interesseret i kampen og det er noget man kan hygge sig med over en kande kaffe eller en kasse bajere. Det er altså ikke cherrypicking fordi man ikke direkte opsøger dårlige kampe, men spiller mod dem man plejer.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Ny ligastruktur...

Post by Pjut »

Nis, jeg er helt enig.

Hvad man så kalder det for betyder ikke så meget.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Ny ligastruktur...

Post by Peter Niebling »

Nis wrote: Problemet opstår når man vælger hold efter at spille mod hinanden
Yes der og det så et problem du mere eller mindre med vilje har skabt da du også valgte at spille elver netop fordi de to venner spillede elvere ikke fordi det var det du havde mest lyst til, det var bare det som bedst kunne betale sig.

Det er der intet galt i, bare du er villig til at stå ved det, som det lyder som om du er så det jo fint nok. Problemet er bare som vi allerede har snakket om til hudløshed at det har ødelagt balancen i sæsonen, og at du/i ikke kunne forud se det ville ske inden sæson start... well tjo jeg ved mange som allerede inden sæson start kunne se det ville tage overhånd. Håber du/I har lært noget omkring at fungere i et fællesskab.
Nis wrote:Hvis "i" allesammen spillede elvere og "vi" allesammen spillede mystiske hold fra CLBBBL's tunge ende ville problemet også værre der.
Hvis du med det mener at problemet stadig ville være der fordi jeres kampe stadig ville ende 6-6 og vores 3-3 så ja så vi enige.

Grunden til jeres hold er så umulige at stoppe nu og derfor som du så godt forklare at i score så mange ssp i jeres frendlies nu er jo netop også at i har spillet dem op da de var "normale" hold

At et WE hold over 14 frendlies kun i en enekelt en af dem "kun" scorede 4 mål er skærvt. Det kan være et freak sign of nature ofc. Men det kunne også pege på en tendens, en tendens der har været igennem mange sæsoner, nemlig at man har "den forkerte" holdning til hvad en frendlie er.

Hvis nogen har behov for at få at vide hvad en frendlie bør være så læs Johans post.
You Should See Your Reflection From My Eyes
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Ny ligastruktur...

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Det her er ved at udarte sig i noget værre mudderkasteri.
buhu i laver flere mål en os, buhu i laver flere casser end os.
Det er ikke til at holde ud at høre på.

Kig på løsningen istedet for at gøre det her personligt.
Jeg fatter simpelthen ikke at folk kan have så ondt i røven over noget,
vi alle sammen i fællesskab er enige om at løse.
Kig fremad og stop med at pege fingre af, hvad man mener folk har gjort i fortiden.
Palle er eksempeltvis udsat for en ekstrem personlig hets herinde,
og mange af indlægene om end ikke nævner hans navn,
så gennemsyrer det hele debatten.
Det er ekstremt plat og mega barnligt.
jeg havde egentlig ikke tænkt mig at skrive noget,
men nu gør jeg det altså alligevel. Jeg ved at palle følger med,
og ikke gider at bidrage med noget fordi han simpelthen er bange for at blive sablet ned.
Og jeg forstår ham så udemærket.
Peter Niebling wrote:Det er der intet galt i, bare du er villig til at stå ved det, som det lyder som om du er så det jo fint nok. Problemet er bare som vi allerede har snakket om til hudløshed at det har ødelagt balancen i sæsonen, og at du/i ikke kunne forud se det ville ske inden sæson start... well tjo jeg ved mange som allerede inden sæson start kunne se det ville tage overhånd. Håber du/I har lært noget omkring at fungere i et fællesskab
lad os se på den såkaldt ødelagte balance, og lad os lade være med at nævne den sidste sætning i det qoute, for det er bare et low blow.

Jonas lavede tidligere en ret så rammende pointe.
lad os se sådan på det:
Nis har vundet chaos cuppen, johan blev nr 2, palle nr 3.
Jeg vandt dungeon bowlen, brian nr 2, johan nr 3.
Lbc gik til hr. clement og nis nr 2.

Jeg kan ikke huske hvor mange EP man får for lbc, så correct me if I am wrong.

Gruppe 1. er repræsenteret af Palle og Nis: 5 EP..
Gruppe 2. er repræsenteret af Clement, Johan og Brian: 7 EP..

Læg mærke til gengangerne fra begge fraktioner.
Jeg ved ikke hvor jeg ligger, men hvis jeg ligger i palle og nisses gruppe så går det næsten lige op.
Jeg syntes selv jeg repræsenterer en mellemgruppe,
men hvis i vil kaste med mudder her også og være kede af at jeg spiller venlige mod jonas,
som vælger at score 5 tur-ettere efter jeg på 3 ture har udrydet hans hold,
og vi derfor spiller uafgjort 6-6, så kast.
Jeg prøvede virkelig at stoppe den AG6 MA 10 SPILLER,
SRY DEN GAD BARE IKKE AT SLÅ EN DOBBELT ETTER!
Ikke meningen med caps lock, men computeren gjorde det selv,
den er gået i symbiose med mig og kunne mærke stemningen!

Og som Jonas sagde, så er EP i sidste ende det en sæson går ud på.
EP, og så om at have det sjovt.

så vil jeg til sidst bruge det moderne IMO udtryk, og råbe fem svin og ud!
Fan af karsten..!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Ny ligastruktur...

Post by Pjut »

Enig med Frey i at det gælder om at se fremad.

Bemærk at planen er at gå over til de officielle SE, dvs. 1,75 med skridt på 100k. Så be my guest og pump dit hold til næste år.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Ny ligastruktur...

Post by Peter Niebling »

Frey beklager hvis du synes der bliver kastet med mudder, men nogen gange for at gå fremad må man også have lufttet ud og sagt nogen af de ting som ligger en på sinde, ellers vil vi jo bærer nag og se skærvt til hinanden efterfølgende.

Det fint at Palle læser den her tråd, men da en skam at han ikke vil give sin mening med, hvordan skal vi ellers nå frem til en fælles forståelse?

Frey meget fint udregning du laver, men jeg har sagt det før og jeg troede enlig du havde forstået at vi er uenige på det punkt.

Du mener simpelt sagt at hvis nogen "snyder" men ikke bliver belønnet så det okay, hvor jeg mener at hvis nogen snyder så det lige så slemt om de får noget ud af deres snyd eller ej. Vi må blive enige om at være uenige her.

(jeg mener ikke nogen har snydt i år, ingen har brudt nogen skrevene regler, overstående er kun et eksemple for at fremvise forskellige måde at tænkte på)
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Ny ligastruktur...

Post by Pjut »

Jeg tror sådan set at vi allesammen er ret enige i hvad der er sket i år.

Ligaen blev for skæv hvis nogen konsekvent valgte at gøre hvad der bedst kunne svare sig.

Det er der sådan set ikke noget nyt i. I år har vi bare været i en situation hvor det har været muligt at gøre det mere konsekvent end tidligere.

Der to måder man kan løse det på. Enten sige det må man ikke. Hvortil spørgsmålet vil være: "hvad må jeg ikke?"
Eller lave strukturen om så problemet bliver mindre eller helt forsvinder.

Jeg er -SURPRISE- mest til den sidste :-)

Jeg tror med de ændringer vi har på tegnebrættet nu, at problemet vil blive midre end det har været i de sidste ti sæsoner.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Ny ligastruktur...

Post by Truls »

I øvrigt bliver der færre spp næste år. Ingen spp for fouls og crowdsurfers. Men flere spp til skodspillerer på kast.
Jeg synes nu stadig bloodbowl er lavet til kun betydende kampe, men det er vist kun mig. Syenes det er godt at vi sætter antallet friendlies ned så.
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Ny ligastruktur...

Post by Pjut »

Truls wrote:I øvrigt bliver der færre spp næste år. Ingen spp for fouls og crowdsurfers. Men flere spp til skodspillerer på kast.
Jeg synes nu stadig bloodbowl er lavet til kun betydende kampe, men det er vist kun mig. Syenes det er godt at vi sætter antallet friendlies ned så.
Alle fluff regler regner vi med at holde afstemninger om. Men ja, som standard er idéen at gå over til LBR 6.0.

Jeg laver en tråd hvor man kan skrive hvilke husregler man ønsker at beholde.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Ny ligastruktur...

Post by Nis »

Rart at høre!!

Jeg havde lige skrevet et indlæg om at sådanne beslutninger måske skulle diskuteres på boardet inden de træffes og ikke baseres på "murren i krogene". Men det har i styr på. Hurra!
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Post Reply