Ny ligastruktur...

Officielle meddelelser

Moderator: League Commissioner

Post Reply
Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Ny ligastruktur...

Post by Jones »

Niebling jeg er helt enig i at der skal ændres noget måske, men synes lige præcis ikke friendly-problemet er heeeelt ligeså stort som bliver gjort til.

Dem der har klaret sig bedst i år EP-mæssigt er:

Nis
Frey
Clement
Johan

Er det fordi de har kneppet systemtet???

Det synes jeg ikke og det virker som om den store vrede er mere i form af princip end fordi det kan ses på resultaterne...
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Ny ligastruktur...

Post by Peter Niebling »

Jones wrote:Niebling jeg er helt enig i at der skal ændres noget måske, men synes lige præcis ikke friendly-problemet er heeeelt ligeså stort som bliver gjort til.

Dem der har klaret sig bedst i år EP-mæssigt er:

Nis
Frey
Clement
Johan

Er det fordi de har kneppet systemtet???

Det synes jeg ikke og det virker som om den store vrede er mere i form af princip end fordi det kan ses på resultaterne...
Hvad bygger du din statestik på? flest spp eller?

Anyways er principper ikke når alt kommer til alt hvad vi har at holde os til?
Jeg mener bestemt at der er nogen som har kneppet systemet som du siger og udnyttet at den struktur vi har i clbbbl kan misbruges.
Bevares de personer som har gjort det ser det jo ikke som misbrug, de ser det som at presse regler til det yderest, der er jo intet teknisk forkert i hvad de gør.

Letter of the law
Sprit of the law.

Men den her diskution har vi jo en hel anden tråd til. Men jo jeg synes der er nogen som igennem en lang periode og ikke kun den her sæson har misbrugt den ånd vores friendly system blev lavet i.
Ergo behovet for en ændring. Hvad den ændring skal være ved jeg ikke. Det behøver på ingen måde være at fjerne frendly safe, men det min overbevisning som Kriastian skriver at det "problem" frendly safe blev lavet for løse ikke har haft helt den ønskede effekt. Bevares for nogen har det sikkert, men det har også givet sine egne andre problemer
You Should See Your Reflection From My Eyes
Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Ny ligastruktur...

Post by Jones »

Niebling wrote:Hvad bygger du din statestik på? flest spp eller?
EP, som jeg skrev = Evighedspoint, som vel er det eneste der betyder noget! At nogen har superknækkede hold kan jo være fuldstændig lige meget, hvis de ikke får mange EPs.

Hvis folk mener at Palle har kneppet systemet med WE i år, så har det altså kun udmyntet sig i ET EP; ergo burde det ikke være et stort problem. Bevares han får nok flere, men sidste år vandt et fuldstændig smadret WE-hold 9 EPs. Så det skyldes måske mere at WE er et plat hold...og samtidig beviser at vi har et fornuftigt TV system med handicap. Jeg havde i hvert fald stor succes med at have en wizard i mange af de sidste kampe med mit WE hold sidste år. Så jeg nød faktisk til tider godt af at have et smadret hold. Og ingen regler kan iøvrigt dæmme op for folk der har god vind i sigurd-slagene: SÅ kan alles hold blive brokne.

Min hovedpointe er:

Jeg kan godt se der er et problem nogle steder, og det skal ikke være tilfældet (som en nævnte) at folk der vil vinde føler de bliver nød til at spille bløde ssp-fest-agtige friendlies for at kunne følge med. Men jeg tror at en kortere sæson gør en del, og at en moderat ændring i friendly systemet er nok. Som sagt tror jeg ikke det er muligt at have både en fuldstændig bulletproof liga mht smuthuller, hvis den skal være sjov samtidig. Synes det er lidt radikalt at foreslå at gå fra et frit friendly system til et fuldstændig lukket et. Der må være en mellemvej, og så må vi se efter sæsonen om den var god nok, eller den skal strammes- eller blødes lidt op.
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Ny ligastruktur...

Post by Peter Niebling »

Jonas jeg synes ikke du kan bruge det som et argument med EP.

Hvis nogen gør noget som man som en orgination synes er "forkert" "umoralsk" "forkasteligt" "imodgodskikogbrug" så det vel lige meget om de bliver belønnet for det eller ej.

Hvis jeg røver en gammel dame på gaden og finder ud af hendes pung var tom, så fik jeg intet ud af at røve hende og derfor var det så okay? ;)

Jeg mener bestemt ikke at argumenent at fordi folk ikke bliver blelønnet for deres "forbrydelse" så det okay.
You Should See Your Reflection From My Eyes
Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Ny ligastruktur...

Post by Jones »

Altså, nu må i tale rent ud fra posen og sige hvad man mener, for at gemme sig bag andre forklaringer, leder til selvmodsigelser på et tidspunkt...SOM HER :-D

Der er tidligere blevet sagt af dig Niebling, at folk der udnytter systemet "kun" begår moralske fejl. Der er stor forskel på moralske og håndgribelige fejl. At stjæle en bil er sgu ikke det samme som at have en irriterende holdning til tingene...

Hvis en politiker handler moralsk og/eller etisk forkasteligt, bliver jeg pissesur, hvis han bliver belønnet for det. Men hvis han bliver ignoreret eller ligefrem upopulær på det, så har det jo ikke tjent noget formål, og så er der ingen grund til at bruge tid på det. Ergo synes jeg at EPs er en selvfølge at bedømme ting ud fra. Hvis dem der tjener flest EPs gør det i form af en udnyttelse af reglerne skal de ændres, hvis ikke, så hvorfor i al verden diskuterer vi det så??? Et knækket hold der taber er jeg da ligeglad med.

Når det er sagt, så synes jeg jo en modificering er i orden, for en udnyttelse af reglerne KAN på et tidspunkt lede til skævvridninger, men når den ikke har gjort det pt, er der vel ingen grund til at foreslå ekstreme løsninger...
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Ny ligastruktur...

Post by Peter Niebling »

Jonas jeg er ikke enig, mere kan jeg vel ikke forklare det... Selv om man ikke bliver belønnet med EP (siger dog ikke at der ikke er nogen som ikke er blevet det) så pisser det mig af når nogen gør hvad jeg anser for ... uetisk? in lack of better word.

Selv om man ikke får EP selv så betyder det jo ikke at man ikke har stoppet andret i at få EP eller ødelagt andres sjov ved sin egen misbrug.

Det jeg siger er bare at selvom Karma træder ind og udligner regnskabet så gør det det ikke okay.
Et knækket hold der taber er jeg da ligeglad med.
Det er jeg ikke, det var det jeg prøvede at sige med mine metafoer om gamle damer, hvis du "snyder" og ikke bliver belønnet er det stadig snyd.

Problemet lægger i hvad folk anser som snyd, eller retter hvad ligaen anser som snyd og hvor meget man kan presse sin citron før nogen siger fra.

Jeg er blevet presset længe nok, i år var bare dråben i glasset.
You Should See Your Reflection From My Eyes
Plaier
Posts: 47
Joined: Friday d 27 June 2008 16:06

Re: Ny ligastruktur...

Post by Plaier »

Hej drenge,

Blander mig lige lidt. Bær over med min begrænsede indsigt i ligaens udvikling og udvikling af hold henover sæsonen. Jeg kender heller ikke alle de grudges der hentydes til fra fortiden. Anyways.

Kanon koncept med ½-års sæsoner!
Det gør det lettere ikke at køre sur i sit hold eller "mangel" på samme. Der er kortere tid til det igen bliver "juleaften". Flere coaches vil sikkert prøve de mere spændende og alternative hold af. Et halvt år med haflings eller goblins er sikkert sjovere end et helt år. Det vil efter min overbevisning reducere poweren af skillen "CLAW". Skillen når næppe at komme på med hele pakken af mblw, pion, jup, frnz, tkl, jugg osv. på samme spiller. Den bliver et mere reelt valg eller fravalg af en teknisk skill som tkl.
Det gør også at de mange humanhold som ellers er den bløde mellemvare bliver langt mere spilbare. Hold som Orc og Dværge og High Elfs bliver også mere spilbare. Hold som Chaos og Nurggle kommer så desværre nok til at lide under de kortere sæsoner.
Som jeg ser det, vil alene det at ændre sæsonens længde og mængde af kampe ryste posen meget. Vil det ikke være fordelagtig FØRST at nøjes med denne ændring, og så se efter ½ år hvorledes regler/husregler skal modificeres og justeres? Istedet for at ændre på ting som måske reelt kun er vigtige når der spilles en lang sæson over et helt år.

Til trods for at jeg ikke synes vi skal ændre det allerede til kommende sæson,

- Virker vælge-mvp for godt især for de tunge hold.
- Virker nølreglen for god for de lette hold.

Jeg ville foreslå at man fik en vælge MVP, hvis man vandt med 2 eller mere overskydende TDs. Det vil favorisere de lette hold lidt, men generelt vil det også reducere nøl i nogle kampe, da der ligger en gulerod i at score. Det vil også gøre friendlies mere interessante, hvis folk skal strække sig lidt for at få den vælge-MVP (læs: gi' den gas!).
Nøl-reglen er fed, men nok for fordelagtig for hold som elvere. Evt. kan den gøres sværere at kalde ved at hæve undertalsforskellen til 4 spillere. Eller gøre den til throw a rock på spilleren med bolden, hvilket vil sætte bolden på jorden. Men ikke presse boardet så meget.

Færre friendlies lyder fint, især at man kan gemme en masse og fyre af på een gang, og derved booste sit hold uforholdvist meget mellem to liga kampe. Især at man kan spille multiple friendlies mod den samme (især efter hinanden uden hårde kampe imellem).

At fjerne friendly-save virker totalt gak i låget. Hvis crossen eller andre friendlies skal gøres til noget "Black Box" tilmelding/udtrækning, så ville enhver udtrækning af modstander man skal møde i ligaen bare udvikle sig til en: "Jeg smadrer dit hold alt hvad jeg kan, så ringer du bare når du er klar til vores ligakamp i næste måned". Så er formålet med at spille friendlies jo HELT væk (især med vores inducement system). Desuden vil dette scenarie efter min mening skræmme rigtig mange ud af ligaen.

.......

Endelig forstår jeg ikke helt diskussionen om "moral og etik". Hvad er det lige præcis der er uetisk? Det virker lidt mudret og uspecifikt for mig (måske fordi jeg ikke er så indforstået endnu).

- Er det fordi coaches (som jeg selv) spiller friendlies, hvor man stiller blanke linemen op i egne drives for at få skills på dem, eller forsøger handoffs til spillere uden catch, eller laver gfits ind i endzone når ens rerolls er gået? For mig at se, så er en friendly IRL såvel som i bbwl et spørgsmål om at give andre spillere end stjernerne kamperfaring og skills frem for at vinde. At jeg så med de midler jeg har valgt at sætte på banen altid forsøger at vinde er en anden sag. Den samme filosofi formoder jeg eks. Morten Olsen har. Erfaring til nye spillere og træning af færdigheder, frem for det eksakte resultat. Så man står bedre i de gældende kampe.

- Er det fordi coaches ringer nye spillere i ligaen op for at spille friendlies, hvor resultatet næsten er givet på forhånd?

- Er det fordi nogle spiller friendlies med folk der bor på samme adresse?

- Er det fordi folk spiller friendlies mod venner/gode bekendte?

- Er det fordi folk spiller flere friendlies mod den samme coach måske endda itræk?

- Er det værre at lave 6 TDs end lave 9 casualties (der giver samme mængde SPPs)? Nogle hold som Freys kan vel pt. lave 8-9 casualties i snit pr. kamp OG lave 3-4 TDs. Er det en bug i spillet eller skyldes det holdvalg, eller skyldes det "Sigurds nåde" at han har et pumpet hold der kan?

......

Endelig forstår jeg ikke helt hvorfor Palle skal klandres for at have fået et godt Wood Elf team. Han har som een af de få i ligaen ingen spillere med ST+, han har næsten ingen doubles (om han har fra valgt dem ved jeg ikke), han har ingen modifier overhovedet på sit hold (som den eneste tror jeg). Han laver ingen casualties, så vidt jeg kan se.
Han har lavet et hav af SPPs på sine linemen (ved TDs), hvilket er det, der i mine øjne gør hans hold så godt. Det er vel bare en cadeau til ham. I den friendly jeg spillede mod ham, rykkede han hele tiden en lineman i scoringsposition i mine drives. Og når det lykkedes ham at breake mig, kunne han så score med den. For mig at se gælder det for Wood Elf coachen, at få det til at dreje sig 100% om bolden og TDs, da han har det bedste hold til det.
Jeg kan ikke se at det kan være Palles skyld, det må så være en kombination af at holdet er for powerful og at coachen har spillet racen optimalt. Det kan så også skyldes tildels at nøl-reglen er for god. Men jeg kan ikke se hvordan det kan være uetisk, det fatter jeg simpelthen ikke.

Glæder mig til at se hvad i finder på til næste sæson. Håber ikke I går helt overbord for at ændre en generelt velfungerende liga.

/Peter
Plaier
Posts: 47
Joined: Friday d 27 June 2008 16:06

Re: Ny ligastruktur...

Post by Plaier »

Færre friendlies lyder fint, især at man kan gemme en masse og fyre af på een gang, og derved booste sit hold uforholdvist meget mellem to liga kampe. Især at man kan spille multiple friendlies mod den samme (især efter hinanden uden hårde kampe imellem).
Det jeg forsøgte at sige var:

Jeg synes IKKE at man skal kunne gemme sine friendlies som nu, hvor man kan spille en hel masse på een gang og derved pumpe sit hold helt vildt mellem to ligakampe.

Jeg synes IKKE man skal kunne spille multiple friendlies mod den samme coach uden man har spillet hårde kampe indimellem.
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Ny ligastruktur...

Post by Peter Niebling »

godt indlæg Plaier, rart at høre fra nogen af de nye i ligaen :)
You Should See Your Reflection From My Eyes
Jones
Spike Champion
Posts: 323
Joined: Thursday d 08 June 2006 19:12
Location: Trianglen, Østerbro

Re: Ny ligastruktur...

Post by Jones »

Godt indlæg Plair!

Først, lige til dig Niebling :D . Jeg tror ikke vi er helt så langt fra hinanden som det umiddelbart lyder. Jeg er jo for en ændring. Jeg vil bare bede alle Jer der er møgtræt af nogle ting og gerne vil have en komplet ændring, om at trække vejret og mødes på midten med dem der vil det omvendt. Og så kan vi se om det har virket efter første halvårssæson. Ellers er jeg bange for at mange (mig selv inklusiv) bliver skræmt væk.

Og til dig Plair :D . Så rører du jo netop hele problematikken, når du spørger hvad præcis der er for meget/forkert. For det er jo næsten umuligt at blive enige om, fordi der jo ingen regelbrud foregår. Og måske netop DET taler for en ændring af systemet. For skal man virkelig side i en kamp og tænke, "må jeg score nu, eller er det for tidligt." Omvendt synes jeg argumentet der overbevidste mig om at en ændring er tiltrængt er: At det nuværende system favoriserer boldhold for meget. Conceed og friendlysystemet er bare et badeland for de hold. Og det presser coaches med tungere hold, til at prøve at spille friendlies på andre præmisser end deres hold tillader for at de kan følge med.

Måske et system hvor hver anden friendly er valgfri og hver anden foregår ved random lodtrækning. Altså at man skal tilmelde sig og så får tildelt en modstander, og så når den er spillet må man spille én mod en modstander man selv vælger...

Igen, er der bare et andet problem der kommer ved trækning af friendlies: Mere random luck! Ens start (og senere i sæsonen for den sags skyld) kan simpelthen blive afgjort af en lodtrækning til et vist punkt.

Hvis nogen havde den klokkeklare løsning, går jeg ud fra den var blevet forelagt :-D Netop i mangel på denne synes jeg man skal træde lidt varsomt med ændringer og føle sig frem...
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Ny ligastruktur...

Post by smukke_odin »

Jeg synes initiativet er godt, og det er aldrig skidt at nærme sig de originale regler eller minimere cherry-picking.

Jeg synes faktisk Niebling er inde på noget rigtigt med et manifest, jeg synes faktisk modsat jones og mange andre at friendlysave slet ikke er nødvendigt, jeg har spillet i flere ligaer uden friendly safe i gamle dage, alt hvad det kræver er en forkastelse atf sigurds.. dobbel 6 sker bare sjældnere, men jeg synes som sagt at officielle regler plejer at være bedst, så ikke noget jeg vil pille ved.

Mit syn på friendly save skal ses som udtryk for at jeg som, Niebling faktisk bedst kan lide "rigtige" kampe og også sagtens mener at man kan have det sjovt selvom man taber eller mister spillere, for mig er det meget sjovere end at sidde og spise citron måne mens jeg powertræner mit hold med mine venner. Marcus har altid sagt, ofte med gråd i stemmen - og et smil på læben "Blood Bowl er en hård sport!!!"

Der er for mange perfektionister i ligaen, folk der går ned over at miste spillere med stat-increases når halvdelen af deres hold har netop dette stadigvæk, der er rigtig mange af dem i vores liga. I den virkelige verden går tiden og intet er perfekt, for så ville det i princippet være tidsløst, og som sådan ikke eksistere i tiden. Nej et perfekt hold får man aldrig, alle de regler der tillemper det perfekte hold er udtryk for alle os coaches samlede mængde narcisisme.. Vores hold skal være bedst, det skal være perfekt. Det er bare ikke det det går ud på, men det er en besnærende vej at løbe ned af.

Så længe vi spiller med samme regler allesammen er det jo fair nok spørgsmålet er hvilke værdier de regler skal afspejle.. Skal det være "en hård sport" eller "en blød-hygge-td-friendly sport"? Skal det være en masochistisk/sadistisk linie eller skal den være blød som nougat og smurt med smør for at afspejle vores personlige glathed? Skal vi prøve at følge de kloge hoveder der har game testet BB og følge officielle regler eller skal man holde fast i levn og husregler der fremmer hyggen?
- I mange af de her spørgsmål kan man lægge sig på begge sider og måske endda lige i midten, så Jones har nok ret i at han og Niebleren ikke er så langt fra hinanden. Når det så er sagt understreger det bare hvor besværligt det her er, men jeg kunne ligesom Niebling godt tænke mig vide hvordan linien er, og gerne inden jeg tilmelder mig til næste år, hvis jeg gør det.

Jeg er til den hårde stil, hader at sidde i friendlies og få dårlig samvitighed når jeg laver casser, samt sidde og se på hundeøjne. Der er meget klynk, det er fint jeg klynker selv, men det er bare sjovest at høre på klynk i liga-kampe. Næste år får jeg mindre tid (skal jo være far), og der er folk der hygger deres hold til et niveau hvor jeg ikke kan være med, det er ikke engang sjov, mange kampe har man tabt på forhånd. Det er helt fint hvis linien skal være blød og gavne boldhold med meget tid, men så kan jeg ikke finde tid til det længere. Jeg synes ½år er en rigtig god ide, faktisk synes jeg alt i forslaget er en rigtig god ide, jeg håber bare ikke kommisærerne vil tøve med at gøre de hårde ting de bør. Frej har ret for mit vedkommende ligaen er upersonlig og u-spændende for mig iår, ved ikke hvorfor, men tror faktisk en del af det her vil hjælpe.

Jeg er for flere vigtige kampe, ja for min skyld kunne man droppe friendly safe helt, man kunne evt erstatte det med at folk kan vælge ikke at bruge tæskeskills som i gamle dage^^

Jeg er for kortere sæson!

Jeg er for indskrænkning i friendlies% og cherry-picking, hvadenten det er grunden til at nogle spiller spillet eller ej, jeg spiller det for at vinde og smadre, og det er klart sjovest sådan. Til alle andre foreslår jeg en vilkårlig strikke-klub.

Jeg er til at man kan komme op, selv når det er hårdt, minimum beløb man kommer op på, ville være super i en hård liga.

Jeg er for en ændring af concede reglen der gør tæskehold umulige og derfor brokker de sig så meget at der også skal regler på boldholdene og tur-1-erne..

Jeg er for tur-1-ere.. Blood bowl er en hård sport tag en kiks eller spil selv tur-1-ere?

Jeg er for det faktum at ingen får et perfekt hold og at prøve hele tiden at skabe det skal mislykedes. Jeg er en hård mand, tak - jeg ved det.

Jeg er imod det hele lidt fordi Nis har ret i at det er synd med de gamle legender, men kan vi ikke rykke dem om så de hedder "old gold" eller noget og stadig ligger på siden og så få nye lister og lave nye legender, tænk en gang nis så er du med fra starten! Kontinuiteten ryger lidt men det er en naturlig proces vi nok ikke kommer uden om.

Jeg er for en udformning af en art manifest, så vi som spillere er enige om hvor linien skal ligge, for den ligger meget bredt/forskelligt iøjeblikket.

Enig med martin i det meste og ligeledes med pjut og niebling..

GODT ARBEJDE komisser, jeg synes de tanker i har gjort jer er rigtig gode. Kunne man evt. forestille sig et IRL møde inden vedtagelse af så stor en pakke, evt med afstemning om enkelte regler. Jeg mener et regelmøde er jo meget normalt, men måske i god tid iår, da der er en del at se på og jeg mener at vi ofte misforstår hinanden på forum. Man kan ikke se glimt i øjet osv, det er som regel for os nørder meget lettere at forstå hinanden når vi er sammen. øl kunne man inkludere her. ;)


"Blood Bowl er en hård sport!"
Plaier
Posts: 47
Joined: Friday d 27 June 2008 16:06

Re: Ny ligastruktur...

Post by Plaier »

Jeg er for flere vigtige kampe, ja for min skyld kunne man droppe friendly safe helt, man kunne evt erstatte det med at folk kan vælge ikke at bruge tæskeskills som i gamle dage^^
Nonononono.......

Se der er da der virkeligt tale om et sidespor.

Grimma.....Odin Wurmtongue..... :razz: hehe ...... du er træt at våde hundeøjne? Men du vil gerne erstatte et friendly save, der er garant for 100% objektivitet for hvem der lever og dør, med at coaches kan vælge om de vil bruge deres tæskeskills? WTF Odin, har du drukket af natpotten (indsæt krammer :love: ), så man skal da NETOP til at finde de våde hundeøjne frem. Det er jo præcis derfor vi har friendly savet.

Ja, spillere lever og dør - fint nok. Det er også fint nok at friendlies kan være udtrækninger af matches ala "Black Box" (eller hvad man vil kalde det). Men hvis jeg tilmeldte et dværgehold næste sæson og jeg mødte Odins labre elvere i en tilfældig lodtrækning i en friendly kamp uden friendly save OG vi skulle spille en ligakamp på NOGET som helst tidspunkt i sæsonen, så ville jeg ikke engang lave en "Morten Olsen" og spille for skills over resultatet, så ville jeg spille en friendly kaldet: "hvordan kan jeg skade Odins hold allermest". Jeg ville nu ignorere resultatet 100%.....jeg ville SLET ikke forsøge at score. Alle mine spillere ville have no-hands, og jeg ville udelukkende koncentrere mig om at blitze med så mange modifiers som muligt og jeg ville konstant finde dine bedste spillere at gøre det på. Jeg ville foule HVER tour efter mit blitz - og JA, jeg ville være ligeglad med om jeg gik fra 5-6 spillere på banen. Eneste formål for mig overhovedet med en kamp hvor resultatet ikke betyder noget, er at forbedre mine chancer i ligaen ved at knuse dit hold så meget som muligt (og tage de casualties jeg måtte få undervejs og tage den MVP som alle får). Det er så det du opfatter som en hyggelig kamp med god stemning? :axe:

For mig at se, så hænger friendlies og friendly savet sammen. Enten fjerner man HELT kampe der ingen betydning har (friendlies) eller også beholder man friendly save. Antal ubetydelige kampe har jeg ikke noget forhold til, det er jo ligesom kun en faktor for hvor pumpede hold folk ønsker at spille med.

Men hvis friendly savet fjernes og der stadig annonceres friendlies, så kan jeg da godt se tilmeldig af diverse Orc, Dwarf og Khemri teams for mig. Så kan vi få noget tæske-grudge istedet for elver-shout out at se på. Så kan folk gå ind på siden her og følge med i hvilket AV9 hold, der denne gang måtte stille træskoene og gøre livet lettere for elverholdet (nu uden friendlies) i ligakampene. :butthead:

Det kunne iøvrigt være sjovt at se en statistik for hvor mange skader vores hold har modtaget i friendlies vs. hårde kampe.

.....

Officielle regler er bedst? Er der noget Games Workshop har bevist gennem tiden, så er det da ca. hvor kodylt lame regler de kan lave. Frenzy for hele spillerens move, diving tackle hvor du blocker når en spiller entrer din TZ, start dit human team med 4 star players hvis du vil, Piling On med +ST på armor og razor sharp claw........
Jeg har selv spillet andre Warhammer spil og er der noget GW er ringe til så er det vidst at lave regler.

Husregler er den eneste grund til at jeg er startet på spillet igen.
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Ny ligastruktur...

Post by mobo »

Igen, jeg synes der kommer nogle superkonstruktive indlæg. Hatten af for det. Især for dig Plaier, "nybegynder" og ser tingene med andre briller.

Mht til vores gamle statestik så har reglerne jo ændret sig meget i løbet af årene, så man kan ikke sammenligne sæsonerne alligvel. Så det tror jeg ikke vi skal hænge os så meget i.

Mht til "GW" og regler, så er der en BBRC (Blood Bowl Rules Comittee) der laver reglerne. En blanding af GW staff og Blood Bowl spillere, hvor jeg er rimelig sikker på at "vores egen" Martin har en finger med i spillet (Martin?).

Ja, som vores husregler er de heller ikke perfekte. Fx. er her en kommentar fra GalakStarscraper "Jervis Johnson who controls the development of the game has said that effective Nov 1 2008 no new changes to Blood Bowl could be introduced for many years to come that were not already in testing as of Oct 2008."
Det vil sige at Khemri-holdet er ret handicappet i mange år fremover.

Jeg synes dog at LRB5-6 er nået rigtig rigtig langt! Ved at gå over til ½-års sæsoner behøver vi måske ikke alle vores husregler. For i virkligheden spiller vi jo et helt andet spil end det meste af Blood Bowl miljøet!

Det der allervigtigst for CLBBBL er at finde nogle rammer for at alle synes det er sjovt at spille Blood Bowl. Der kommer nok en del frafald næste sæson. Nogle bliver fædre, nogle flytter. Jeg flytter fx. til Beijing og kunne i bund og grund være ligeglad med hvad i beslutter, det er jeg bare ikke. Jeg har haft mange gode stunder og håber da at CLBBBL består og jeg en dag kan vende tilbage.
Blood Bowl computerspillet kunne også give noget frafald.

POW'er to the people and thanks for all the casualties (for and against) :-D
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Ny ligastruktur...

Post by Pjut »

Jeg er lidt lunken ved at gå helt over til at spille uden friendlies. Dels tror jeg vi vil få flere der dropper ud. Det er bare ikke sjovt at skulle spille ti vigtige kampe med et hold der er helt væk. Og dels begrænser det folk i at ha det sjovt! Hvad der jo lige meget hvad må være hvad man spille med i ligaen for ;-)

Som jeg ser det er den primære fare ved friendlies at nogle stikker af tidligt på sæson. Palles hold i år er det bedste eksempel sammen med Nicolais i sin tid.
Det sker efter min mening primært ved cherry picking.

Derfor er jeg meget til en sammenblanding af random friendlies og valgte!
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Picolai P
Posts: 137
Joined: Tuesday d 23 May 2006 13:14
Location: Nørrebro

Re: Ny ligastruktur...

Post by Picolai P »

Nu bliver jeg for anden gang nævnt i denne tråd, og denne gang med eksplicit henvisning til cherry picking.

Nu må jeg protestere! Jeg spillede min første kamp med mine WEs imod et CD hold med fire Mighty blow spillere, måske et af de dårligste matchups man kan få. Jeg har i øvrigt aldrig været tilhænger eller praktiseret særlig blødt spil i friendlies. Den primære forskel har for mig været at, jeg scorede når jeg kunne og tog chancer jeg ikke ville tage i rigtige kampe. Frendly save blev indført fordi jeg foreslog det i protest imod at folk tudede helt vildt hvis man tæskede på deres stjernespillere i friendlies. "Pilier du min witch???" "Ja gu pilier jeg din witch, jeg prøver sku da at vinde!!!"

At WE har en million SPP efter seks friendlies kan sku da ikke overraske nogen. At Nis dæmoner havde flere end mine WEs er derimod pænt overraskende - Jeg kan ikke huske det nøjagtige tidspunkt, men det var med garenti før DB.
69
Post Reply