Mit hold er for godt!

Generel coachsnak om alt muligt Blood Bowl relateret.

Moderator: League Commissioner

Post Reply
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Mit hold er for godt!

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Jeg hører skumren i skurene og slumren i burene.

Mit hold er for godt, jeg vil påpege at jeg har over 300 spp, og ethvert hold, med næsten dobbelt så mange spp af gennemsnittet af modstandere, er bare et godt hold,
især med så mange helt igennem uretfærdigt velplacerede anytables.
For at sammenligne, vil et cd hold, et chaos hold eller et hvilket som helst hold, med så mange spp være en mundfuld for de fleste herinde.
Jeg har fået en flyvende start, og det kan self være bittert at se på, men jeg syntes nu stadig det er plat, at folk helt opgiver at spille.
Så er det sagt.

Der har altid været uligheder herinde, det er BB, og nogle hold bliver uundgåeligt bedre end andre.
Men jeg vil gerne lave mit hold om, for det er fandme godt. Jeg er stukket af og der er ingen (måske skulle folk spille) der har fuldt i mine fodspor.
Peter, Nis og odins "tur-et helvede" er der oppe af, meeen....

Jeg har snakket med Peter og det er sådan, at vi har aftalt, at OW ikke kan have BGs længere, da det er der, de fleste mener at problemet ligger.
Jeg køber en wardancer med samme spp, så kan folk dominate mig igen.

Mit hold vil stadig være godt, men det har også over 300 spp!
Fan af karsten..!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Mit hold er for godt!

Post by Pjut »

Jeg synes det lyder rigtig fornuftigt. Som Frey skriver er det her noget Frey selv har valgt og ikke noget der er blevet tvunget igennem.

Hvis der er nogen der har nogle inpu til sagen må de meget gerne komme med dem nu...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Mit hold er for godt!

Post by Pjut »

Folk er meget velkomne til at komme med kommentarer :-)

Er det her det der skulle til?
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Mit hold er for godt!

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Som at snakke med en mur af stilhed...

På baggrund af det her og det forige indlæg, med hensyn til om folk har tænkt sig at spille deres cc kampe,
hvor folk heller ikke svarede, har jeg en vis bekymring om clbbbl's fremtid.
Det virker som om, at ingen er interesseret i at holde det her synkede skib flydende.

Det er trist og sørgeligt at det skal ende på den her måde, men jeg melder mig ud.
I det mindste har jeg nødderne til at sige det, istedet for at liste mig ud af bagdøren, uden at sige et ord.
Fan af karsten..!
User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

Re: Mit hold er for godt!

Post by Palle »

Jeg vil foreslå at trække 3x6 friendlies og dertil tilhørende spp fra de tre top hold til at starte med... :oh:

Men ellers gode foreslag, som Peter er kommet med.... jeg er bare bange for at det ikke får gang i sæsonen for alvor igen....

De meget hyggelige og opbyggelige friendly dage knækkede reelt ligaen... jeg prøvede tidligt at gøre opmærksom på at de 3 coaches (frey, peter og nis), der som de eneste havde spillet i begge, blev nødt til at holde igen (eller blive holdt igen) ellers ville det ende i poop...

Jeg ved ikke om det er endt i poop, men jeg ved (fra samtaler med folk) at folk har en mere eller mindre semi-resignerende adgang til det og sæsonen... fordi de tre nævnte hold virker helt, helt uopnåelige... :butthead: :axe: :butthead:

(og ja vi ved godt det er BB, og hvis i er sindssygt uheldige kan vi vinde, men det er jo ikke living the dream for os home boys)... :ANAL:

Gode tiltag, lad os se om det sætter skub i gryden... 8)

Palle


PS: syntes iøvrigt ikke at Freys hold bliver synderligt meget dårligere af få en wardancer i stedet, det bliver bare nogle andre matchups der bliver bedre... (det bliver meget bedre mod boldhold og stuntyhold, og taber lidt mod tunge hold)

PPS: det er vel aldrig "rigtigt" en straf, at få den bedste spiller i BB ind på sit hold vel...? =D :idea: =D
Man kan hurtigt få røven på komedie...
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: Mit hold er for godt!

Post by Kristian »

Godt gået Frej at du selv så problemet og prøver at handicappe dig selv (om det så er et reelt handicap må andre bedømme ;-) )

Der er rigtignok en enorm skævhed i ligaen med få som har spillet dobbelt så meget som andre.

Jeg har ikke nogen umiddelbar løsning på problemet (andet end at man ikke bør dele friendlies ud til højre og venstre, de har været begrænset af en grund, men det er let at være bagklog, Palle så det før mig), jeg vil dog anbefale de erfarne coaches i højere grad arbejder for at få de nye til at spille med hinanden. Det er et hårdt arbejde og ikke et som gør at man selv spiller kampe, men med så mange nye er man nok nødt til det.
Intet er tilfældigt
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Mit hold er for godt!

Post by smukke_odin »

synes ikke nogen behøver at leave noget som helst, ej heller mener jeg skuden er synkende.

Frej we love you! long time also if you pay...

Prøv at hør her, jeg er også officer i en raid guild, der er situationen den samme. Aktiviteten på forum er nærmest død p.t. og folk spiller ikke ret meget og det gælder det meste. Der er nemlig forår i luften. Det er begyndt at klare op de sidste par uger, og alle de ting som folk har skudt hele vinteren hober sig op nu, oven i det er det faktisk ved at være eksamenstid. Jeg har selv ikke meget at sige her på forum, men prøver bare at følge med. Til gengæld kan man altid ringe og få en lang god snak med mig, og jeg har aldrig været bange for friendlies imod nogen som helst, selvom jeg må sige at jeg af rent moralske årsager har problemer med at spille imod fouleren for jægersborg.

Cool down boys, vi når det nok, når det så er sagt er der et problem, Frej har alt for meget TV iforhold til at det er sjov, jeg kan sagtens vinde over ham, men I andre er dårligt stillet. Man bør overveje om der kun bør være friendlies i starten og derefter kun kampe der tæller, evt med friendly save så man stadig kan nå at få et hold bygget op, men at de tæller.

ved det ikke, men håber frej bliver!!!

ses på grillen
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Mit hold er for godt!

Post by smukke_odin »

og og og

Jeg er rimelig sikker på at vi spiller blood bowl hos piil på lørdag

jeg skal spille imod Karsten, og mads skal vist også, og så er der piil. Du er jo velkommen der Frej så lidt sker der da, men vi andre bruger sgu ofte telefonen. Sry :-)

Lots of Love -- Den smukke selv
Michael Cores
Posts: 69
Joined: Wednesday d 21 June 2006 1:59

Re: Mit hold er for godt!

Post by Michael Cores »

Freys hold er ganske BASS!

Men pyt. JEg ville hellere se om man ikke kunne uppe de der inducements? (Lidt flad fornemmelse at bruge slushfunds på et bribe for så at tænke: Foul løs... Så første gang det bliver set er jeg stadig off the hook. Hvorfefter det første foul er: dobbelt 1. Efterfulgt af en 1'er. Bribe værdiløs. Een spiller i undertal imod Ligaen måske mægtigste hold. Mega ufedt... Hvis det Skal være Random så lad os få de gamle GAMLE kort tilbage eller spille i en karrussel på Tivoli.

Anytables burde måske også være mere værd end de er? Nogle af dem er jo helt vanvittige. Især alle dem Frey har. :D

Og nej Frey. Du får ikke lov til at melde dig ud. Dine honniglokker skal atter muntre os op! Jeg kan desværre ikke være der på Lørdag. Så det er DIT ansvar at muntro Odin op når han går i (Helt forståelig) Whinermode fordi at hans styrke 3 gutterunner dør på et GFI. (Hvis dette sker. skal Odin ALDRIG MERE CALLE TERNINGER!!!) (Hvis det ikke sker Burde Odin være taknemmelig og lade være med at calle de der terningerul)

Behold den træmand. Vi skal fandme ikke have en WArdancer på dit hold. DEt ville være Mega snyd. Ham den store idiot er fin. Lad ham bare stå der og slå rødder i midten af banen. DEt er der han hører til. (Burde Chainsaw ikke få en bonus imod Træmænd? Sådan bare for hyggen og logikkens skyld?)
GNU!!!
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Mit hold er for godt!

Post by smukke_odin »

enig chainsaw burde få bonuser imod træmænd!

og jeg håber bestemt ikke at den ene af mine to tur ettere dør :razz:
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Mit hold er for godt!

Post by Pjut »

smukke_odin wrote:og jeg håber bestemt ikke at den ene af mine to tur ettere dør :razz:
Skal du ikke spille Chaos Cup mod Piil? ;-)

Tror du selv du har begge tur etter bagefter det? :axe:

Hvis han ikke får dem på terror blitzet mon ikke foulet så klarer ærterne!
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Mit hold er for godt!

Post by Nis »

Hej Alle
Jeg har nok været en del af muren af stilhed :? , og det beklager jeg.
Jeg er røget ind i et væld af begivenheder som har betydet at jeg har haft meget lidt fritid og at BB er røget lidt i baggrunden. Derudover var det nok også lidt demotiverende at der var/er så land afstand mellem top og bund i ligaen at det føles som spild af tid af tid. Jeg er ikke fuldt ud besluttet med hvad jeg gør, men jeg har ikke tid til at spille rigtig før efter påske. Måske skal jeg bare trække mig fra cc'en og fokusere på at få spillet mine ligaer?

Beklager!
Nis
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
mobo
Spammer
Posts: 1359
Joined: Tuesday d 23 May 2006 14:52
Location: København N
Contact:

Re: Mit hold er for godt!

Post by mobo »

Afskaf friendlies, det er noget gøgl.

Jeg kunne sgu nok også have fortalt at Ol' Wårld var for vildt.

Love!

mobo

PS I am coming home soon! :-D
Zombie pass for the win! 3+ 2+ 2+ 4+ (reroll gone) 6+ 6+ (INT=no) 3+ = TD
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Mit hold er for godt!

Post by smukke_odin »

godt at høre fra dig mobo, lækkert med lidt hjertemassage fra kina til en hårdt trængt clbbbl liga.

Jeg er som Nis også rigtig travl, og har fuld forståelse for det.

At afskaffe friendlies ville jo være det vildeste, tænk hvor sjov det kunne være hvis alle kampe talte, og alle spillede lige mange. Den eneste grund til jeg ikke selv vil foreslå dette, er fordi jeg vil fremstå som en tøsedreng, når jeg indrømmer at friendly savet er en vigtig del af sjov for mig, og fordi jeg synes BB er så pisse dødbringende i disse dage. Mis next game skal vi naturligvis aldrig nogensinde spille med hvis du spørger mig, og man kunne sagtens overveje en eller anden form for måde at redde gode spillere på, hvis det er sådan at alle kampe tæller, for så vil de blive spillet ret hårdt. Jeg synes friendly savet der kan redde et helt holdt er lidt vildt, men omvendt synes jeg en enkelt læge der kan fejle er for latterlig, da han altid fejler. Jeg ville gerne have alle kampe talte og var hårde, men så ville jeg påskønne 1-2 forholdsvist sikre læger der først kan bruges efter kampen, fremfor et 3+ rul på alle.
Post Reply