Friendly give aways

Generel coachsnak om alt muligt Blood Bowl relateret.

Moderator: League Commissioner

User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

Friendly give aways

Post by Palle »

Uden at ville være en lyseslukker er det så ikke liiidt rigeligt at to spilllere har mere end dobbelt så mange kampe som medianen i ligaen uden at have spillet en ligakamp... især taget i betragtning, at mange af dem bag ved dem faktisk har spillet ligakampe...?

Jeg slynger det bare ud, som food for thoughts??

Kaosspillere med 51 spp inden første betydende kamp, er måske en anelse skævvridende for hele konceptet med at spille lad os sige... bop bop... eksempelvis human teams, dværge teams, orc teams og andre hold med mange startskills og ikke så dyrt et roster?

Jeg siger ikke, at vi skal gøre noget ved det, men måske at overveje til en anden sæson ikke at give 6 eller 7 gratis friendlys væk OVEN i de 5-6 stykker alle har fået og som den helt overvejende majoritet ikke engang får brugt.

Det er sjovt at spille men antallet af giveaways i min optik er "over the top" og gør skellet mellem aktive (og iøvrigt dygtige og rutinerede) coaches og nye, lidt famlende coaches måske lidt for stort...

Det er sjovt at spille, men det er sjovest at spille hvis bolden kommer tilbage over nettet bare engang imellem... og blood bowl tager sgu for langt tid at spille, til at det er sjovt at kun den ene spiller efter 4-5 ture...

Bare en tanke...

Palle

- fordi øgler bare er kønnere...
Man kan hurtigt få røven på komedie...
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly give aways

Post by Pjut »

Der er bestemt udfordringer ved at nogle spiller så meget mere end andre...

Jeg overvejer også meget at nerfe præmier i denne sæson. Den vil helt sikkert gå til et af de fem top hold og der er måske ikke grund til at gøre gapet størrere...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly give aways

Post by Nis »

Du skal ikke være sur på Hyldeblomstsphinxen, han har ikke gjort noget :-D :-D :-D

Der vil altid være fordele ved at spille bb mere end de andre. Og min mand havde 51 spp efter 8 kampe (blod, sved, tårer, Pion, Mblw, Claw, rerolls ftw). Når det så er sagt synes jeg du har ret et godt stykke hen ad vejen. Et andet issue er at det i denne sæsion har været ret vigtigt at kunne spille på de friendlydage der har været. Det er lykkedes mig og et par andre at klemme 5 friendlies ind her og det betyder rigtig meget. Jeg havde personligt været irriteret hvis jeg havde haft aftaler jeg ikke kunne løbe fra og kunne se Frey, Pjut etc klemme 100 kampe ind :? .

Jeg synes til gengæld det ville være ærgeligt hvis friendlydagene blev sløjfet så jeg ved ikke hvad løsningen skal være (?). Det var sgu pissehyggeligt at sidde og whine med Frey mens Odin sad og sang om Piil og sæd ... og Pjut fandt på historier fra de varme lande for at få en friendly mod Cores 8-) :lol: .

Ps. Medianen i ligaen er pt 7 kampe og jeg (der har spillet flest) har spillet 12 så det er ikke helt så galt som du siger. Bare for at være kværulant :)
Last edited by Nis on Tuesday d 23 February 2010 9:48, edited 1 time in total.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Friendly give aways

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Det hele giver mening, alle har ret! :razz:

Friendlydage er the shiiiit, hamrende sjove, og helt uden sammenligning det der bedst binder ligaen sammen,
men samtiddig også det der skævvrider holdene bananza... Dilema!
(Der opsummerede jeg så lige hvad i allerede har sagt, det var bare så klogt!)

Jeg har ingen ide til hvad en løsning kan være, så det her indlæg er fuldkommen ligegyldigt.

Karsten! stop al den mblow!!!

Frey over and out! 8)
Fan af karsten..!
Kollerup
Posts: 17
Joined: Thursday d 26 November 2009 15:08

Re: Friendly give aways

Post by Kollerup »

Måske er en mulig løsning at vente med de første friendly dage til alle har spillet deres første runder ligakampe??
It's not fair. I promise.
User avatar
Palle
Posts: 345
Joined: Friday d 26 May 2006 15:41
Location: NørreGuldkomedien

Re: Friendly give aways

Post by Palle »

Måske man bare helt enkelt kunne nøjes med at give en friendly væk per mand... det er stadigt attraktivt og handler stadig primært om komme og hygge sig sammen uden at det skævvrider så meget som årets friendly dage desværre har vist sit at gøre... :(

Tror du regner friendly medianen forkert ud Nis (med al respekt selvf. :-D ) Hvis du trækker folks ligakampe ud falder den drastisk (og er ret tæt på 5), da der så pludselig er et par stykker, som har nul spillede friendlys....

Alt andet lige er der bare noget, der ikke er helt rigtigt ved at dem der har spillet 1, 2, og 3 flest kampe ikke har været i nærheden af at spille en betydende kamp... og alligevel er de i snit 4-6 kampe foran folk som ovenikøbet har spillet ligakampe.... at de tre samme coaches så ovenikøbet er de tre bedste coaches udstiller bare problematikken...

Vi behøver ikke allesammen være lige, men det er godt hvis vi i det mindste kan bilde os ind at vi allesammen har en chance...

Det er fint og sjovt at tabe til bedre coaches, det er knap så sjovt hvis man ikke har en kinamands chance inden man går i gang...

My 2 cent... :rolleyes:

Palle
Man kan hurtigt få røven på komedie...
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly give aways

Post by Nis »

Palle wrote:Tror du regner friendly medianen forkert ud Nis (med al respekt selvf. :-D ) Hvis du trækker folks ligakampe ud falder den drastisk (og er ret tæt på 5), da der så pludselig er et par stykker, som har nul spillede friendlys....
Nu skrev du jo ikke friendly medianen i dit første indlæg, men bare medianen over antal spillede kampe :-) og det ændrer jo unægteligt noget. "Friendlymedianen" er pt 5, men i det hele taget er medianværdien temmelig ubrugbar... Hvis Christer og Cores spillede en friendly ville denne median være 6, men det ville jo i det store hele ikke ændre på noget som helst. Det ville IMO være mere nærliggende at bruge gennemsnittet som sammenligningsgrundlag...

Anyways ... Som jeg ser det er der lige nu problemer i begge ender af skalaen. Det ER problematisk med 5 giveaways når andre ikke gider/har tid/whatever, men det ER også problematisk når folk slet ikke spiller friendlies. Jeg har det nok sådan at folk der ikke får spillet deres indledende 6 har selv ansvaret for at være bagud. Bevares der kan være alle mulige gode grunde, men de 6 kampe er vigtige og man må forstå at hvis man ikke får spillet dem kan det være svært at vinde sine ligakampe. Det er rigtigt at Bloodbowl ikke helt er gearet til hold der har spillet 12 kampe, spiller mod hold der spillet 6. Men det er langt mere gearet til det, end til at spritnye hold spiller mod 6 kampe gamle hold.

"WARNING!: Nostalgiatrip!: Da jeg i sin tid kom ind i ligaen (på et afbud) fik jeg at vide at jeg fik 2 friendlies ekstra, men at jeg skulle spille min første kamp mod en bestemt dværgecoach (Palle) der havde spillet 10 kampe på det tidspunkt. Jeg tabte 5-1 i mål og 7-2 i casser. Starten på en hård sæson :? " (Det skal siges at det på ingen måde var Palles afgørelse at jeg skulle spille mod ham)

My 2 cents: Det er et større problem at folk ikke får spillet deres åbnene 6 friendlies end at der har været friendly-giveaways, MEN der er problemer i begge ender af skalaen.

:love:
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly give aways

Post by Pjut »

Jeg er meget enig med alle! :-D super debat!

Jeg tror ikke at vi fra central side kan lukke det gap der er nu. vi kan give folk muligheden for selv at gøre, men ikke så meget andet.
Det kunne være ved at sige at næste friendlydag er friendlies kun gratis hvis den ene part har spillet max 6 friendlies.

Ud over det synes jeg vi nu skal nerfe præmierne så de er fluff...

Playbook: En random generel skill til en valgfri spiller ved kamp start.

Chainsaw: en spiller man får indtil han dør: 6 3 3 7 foul saw weapon tskl GE 50k

Chaos pact: Chaos disciple man får indtil han dør: 6 3 3 7 dist claw weapon GE ST MU 50k

Warpstone Nugget: Random mutation på en spiller for kampen -ikke claw på mblw spillere og ikke tent på st > 4.

Nogle input? :-)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly give aways

Post by Nis »

Pjut wrote:Chaos pact: Chaos disciple man får indtil han dør: 6 3 3 7 dist claw weapon GE ST MU 50k
weapon??
Fordi han har claw eller hvad? Lidt skidt en AV7 spiller der bliver udvist efter ét drive.
Ikke rigtig en præmie for elverhold der ikke har råd til spillere der bliver udvist (særligt når de koster 90K før de kan noget).
Ikke rigtig en præmie for chaos hold hvor det bare er en dårlig lineman.
Jeg tror ikke andre human hold end måske Imperial ville synes det var fedt at få ham.
Rigtig god på Dværge og Orchold der har AV9 og savner claw.

Alt ialt en skæv præmie synes jeg.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly give aways

Post by Pjut »

Ok, det var også kun et skud fra hoften :-)

Hvad så med et rogue wizard (det samme som kortet)?

Andre bud?
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Friendly give aways

Post by Peter Niebling »

Det lyder som en debat jeg har hørt før?!

Så længe der er frendlies i clbbbl vil der være "problemer" som disse, om det så er antallet af frendlies hvordan de spillers eller meget andet så er det hvad det er :)
Inducmentet systemet i BB er udmærket så kan man jo få testet det :)

Eneste løsning jeg ser er hvis frendlies bliver droppet, men det er forståeligt nok ikke det ønske største delen af ligaen har så må man leve med de skævheder det giver :) og det er sagt fra en der mange gange har siddet på den anden sidde af det hegn så forstår fuldt ud hvor det kommer fra.

Ellers kan jeg anbefale man kigger på www.kinagrill.dk ;)
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly give aways

Post by Pjut »

Jeg mener ikke at skævhederne bliver mindre af at man spiller uden friendlies. Snarrere tvært i mod.

Hvis man spiller uden friendlies vil der være nogle hold der får tæsk og nogle der ikke gør. Dem der ikke får tæsk vil være vildt meget bedre end dem der gør. Og dem der får tæsk kan aldrig komme helt tilbage igen.

Inducement systemet virker jo også fint selvom man spiller med friendlies. Det er bare stadig bedre at have powerholdet.

Man kan godt spille kun vigtige kampe. Det virker fint. Folk gider bare ikke og dropper ud... ;-)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Friendly give aways

Post by Peter Niebling »

Det ville nok hjælpe hvis man også indførte at fouls og surf og våben pass med trolde og andre fluf ting ikke gav spp.

Men jo du har rart i at der altid vil være skævheder når man har super aktive spillere sammen med mindre aktive, jeg tror bare at en struktur hvor der ikke er fredndlies og dermed frendly safe vil være mere... selv udligende? :)
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly give aways

Post by Pjut »

Nu har jeg prøvet at spille et WE hold op på cyanide nogle gange. Alle gangene har jeg fået tæsk og har måtte retire holdet. Jeg har vundet de første, men holdet har været med 8 mand og så er det lidt sværrere at vinde.

Tror du ham der har vundet et par og 20 kampe i træk med sit WE hold har fået det smadret i de første par kampe? ;-)

Nope, det er feje hold all the way! :butthead:

På den her måde har alle en chance for at få et godt hold. De kan selv styre det ved hvor mange kampe de spiller. Hvis de spiller 6 friendlies vil de have et hold der vil give dem en chance med inducement mod alle.

Hvis de spillede 6 vigtige kampe kunne de have røv og nøgler! Eller et super hold :rolleyes:
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Friendly give aways

Post by Truls »

Jeg synes personlig at det er problematisk at friendly dagene ikke er fastsat på forhånd (altså för sessonen starter).
Jeg har nu spillet 106 kampe på pbem og set mig nødsaget til at retire 4 hold, 2 af disse var nok ikke strengt nødvændig.
Nicolai har vundet 33 kampe i træk med sine woodies på cyanide, men ok så vid jeg har set er standarden helt enormt dårlig.
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
Post Reply