Friendly-inducements

Generel coachsnak om alt muligt Blood Bowl relateret.

Moderator: League Commissioner

User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Friendly-inducements

Post by Nis »

Jeg synes der mangler muligheder for at induce ting der kan opbygge hold der er bagud, eller genopbygge hold der er blevet smadret.
Desuden synes jeg at 50K kortene er for dårlige (i nogen tilfælde alt for dårlige), og jeg har aldrig været ude for at nogen tog dem i vigtige kampe.

Er det derfor ikke en ide hvis vi reviderer kortene til 50K - fjerner de dårligste og erstatter dem med ting som Inspiration, Watch and Learn, Sponsorship osv... ala de gamle inducement regler?
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Vi har overvejet det før. Det blev droppet fordi det var et for stort arbejde. Så hvis du er game for at komme med et forslag???

Hvis vi gør det er det klart at vi skal revudere de gratis kort...

PS: Jeg har rettet dit link :-)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly-inducements

Post by Nis »

OK :)

Jeg har fundet de værste kort frem og lavet andre som ihvertfald er bedre. Jeg har inkluderet 2 MVP'er og 1 ekstra penge og en læge for at give en chance for holdopbygning via inducements. Jeg har lagt MVP'erne i ruder og klør fordi jeg ser de to som værende noget svagere end hjerter og spar. Jeg er helt med på at ekstrakort skal droppes pga dette, og måske også helt fra vigtige kampe? Feel free to comment!

----------------------------------------------------------------------------------------

Hjerter 6, dine spillere der surfes er automatisk i reserves.
Et fantastisk dårligt kort, IMO det dårligste overhovedet.

I stedet laves det til: ”Toadfest”: A Slaan elder has taken a liking to your team and has turned up in order to (actively) support your team. Your team gains a wizard for the match, but this wizard is only allowed to cast the Zap! Spell on a randomly selected player of the opposing team which is currently on the field. The spell automatically succeeds.

----------------------------------------------------------------------------------------

Hjerter 7, hvis du blocker spillere langs sidelinien får du et ekstra assist, modstandere der står langs sidelinien kan ikke assiste.
Meget let at spille udenom når modstanderen ved det fra starten af kampen.

I stedet laves det til ”Inspired Team Effort”: Play immediately after taking inducements. For the first half, your team gets an extra Reroll. If your team has 1 or more rerolls left after the first half has ended, you also gain an extra reroll for the second half.

----------------------------------------------------------------------------------------

Hjerter 9, du må vælge hvilken vej bolde der er røget af banen, kommer ind igen.
Endnu et meget, meget dårligt kort.

I stedet laves det til ”The Steel Curtain”: Play after your team has kicked the ball and the kickoff roll has been made. You may change the kickoff roll to a roll of 4 = Perfect Defence.

----------------------------------------------------------------------------------------

Ruder 6, du må lave ekstra GFI’s med -1 modifier for hvert ekstra move.
Det bedste kort jeg foreslår vi fjerner. Meget risikabelt og 2 ekstra moves koster et 3+, 4+ slag.

I stedet laves det til ”Watch and Learn”: Play after inducements are taken but before kickoff. Choose one player on your team. That player will not participate in the game but will after the game receive a free MVP award. As the player didn’t participate in the game he cannot receive the normal MVP award. In the event that Watch and Learn takes you team below 11 players, add one journeyman to your roster. Remember that this player can receive the normal MVP.

----------------------------------------------------------------------------------------

Ruder 8, du må bytte rundt på to af dine spillere som står op af hinanden OG står i tkl-zones.
Usandsynligt at der nogensinde opstår i en situation i kampen hvori det er særligt fedt.

I stedet laves det til ”Sponsorship”: Play after the game, after your winnings roll. You receive an extra winnings roll of 1d3+1.

----------------------------------------------------------------------------------------

Ruder 10, en af dine spillere får Dump-off og Pass i 1 drive.
Det er aldrig fedt at lade modstanderen takle din boldholder og det er heller ikke fedt nok at få et pass reroll på en sekundaspiller medmindre man er elver.

I stedet laves det til: ”the Great Mutato!”: Your team medic has obtained a potion of transformation from a known Illusionist. Play this card on a player from your team at the beginning of one of your turns. This player loses any normal skills the player has, but gains every physical ability until the end of this drive. After the drive the potion wears off and the player begins the painful transformation back to his original self. Place the player in the KO-box.

----------------------------------------------------------------------------------------

Klør 5, din spiller der har bolden får Sure Hands og Fend, indtil han mister bolden.
Fantastisk fedt at få Sure Hands når man har samlet bolden op. Ved godt at det counter Strip Ball, men det + Fend i et drive er nok ikke særlig fedt alligevel.

I stedet laves det til: ”Inspiration”: Your team gains an extra MVP after the match. This MVP may only be rerolled in the event that it lands on the player that received the normal MVP award.

----------------------------------------------------------------------------------------

Klør 10, en af dine spillere får Pass Block og +1 intercept i et drive.
Ikke særlig godt og nemt at spille udenom når modstanderen ved det.

I stedet laves det til ”Rookie Referee”: The match is refereed by a rookie who is easily influenced and terrified by the imposing figure of you, the headcoach. If a player from your team is ejected for any reason, your headcoach may ’argue the call’. On a roll of 5+ your headcoach succesfully convinces the referee that his initial ruling is incorrect. The player is therefore not ejected and no turnover occurs.

----------------------------------------------------------------------------------------

Klør Q, en af dine spillere får Pro hvis han ikke har Loner
Jeg er ikke fan af Pro og hvis et slag er vigtigt bruger man som regel et Reroll.

I stedet lave det til: ”Dirty Doping Official”: Your team has succesfully bribed a present NAF dopingofficial. At the beginning of any drive choose a player from the opposing team. That player is named the subject of a ”random” dopingtest and will not be able to participate in the drive. This card cannot be played if your opponent has 11 or fewer players. If this is the case at the beginning of the game, discard this card and take a new one.

----------------------------------------------------------------------------------------

Spar J, missede catches og pickups giver et armour roll for ALLE spillere.
Virkeligt mystisk inducement, specielt fordi inducements fås af hold der er bagud i TV. Det er derfor overvejende sandsynligt at dette er en ulempe og ikke en fordel for det hold der får den.

I stedet laves det til ”The Good Old Doctor”: Your team is blessed by the presence of a skilled albeit thorough physician. Play this card whenever a player from your team is Seriously Injured or Killed. The Good Old Doctor cures the player on a roll of 2+. However the Doctor is not familiar with the usual and more rapid forms of treatment normally used by Bloodbowl teams. The Doctor therefore insists that he keeps the player for observation and because of this the player will not return to the game.

----------------------------------------------------------------------------------------

Spar Q, en spiller får Pass block og Shadowing i et drive
Der er IMO alt for mange scenarier hvor dette er irrelevant.

I stedet laves det til ”Do you know the Muffinman?”: Your team has hired the Mack The Muffinman, the bestselling Muffin-vendor in all the land AND spiked his muffins with a sedative. The Muffinman has been hanging around the opposing team selling his muffins and now the poison inside is beginning to effect the players causing nausea and vommiting. Play this card after a drive. The opposing team is effected by the muffins in the same way as the ”sweltering heat” result from the weather table.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly-inducements

Post by Nis »

Jeg har snakket med Frey der havde en masse kommentarer. Vi spiller en friendly i morgen og udarbejder nogen justeringer.

... og mit foreslag til klør Q er for god. Ikke ligeså god som Trampoline trap, men stadig for god.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Rigtig cool, Nis! :-D

Super tekster!

Jeg har klart også et par rettelser. Spørgsmålet er også om kortene skal være så meget bedre? Et kort der giver perfect defence? Ahh, hvorfor så ikke blitz når gaveboden alligevel er åben? :-D

Hvis fokus skal være på holdopbyg så lad være med at fjern noget der giver shnd. For ret mange er det rart.

Nogle idéer til andre kort kunne være:
+1 fame (også på winnings).
Ren 6'er på et slag før end man slår.
All stars før end man slår.
Buzz! modstanderen kan ikke bruge reroll i næste tur.
Bribed ref! Alle dine spillere har git i næste drive.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Johan
Blood Bowl Champion
Posts: 307
Joined: Monday d 22 May 2006 14:17
Location: Frederiksberg

Re: Friendly-inducements

Post by Johan »

generelt synes jeg også at de er rimelig stærke dine nye kort, men specielt toadfest og the muffinman alt for gode til prisen. desuden er det måske et lille problem at zap spell ikke eksisterer mere(desværre for sjov var den)?
At fjerne de svageste kort er egentlig en fin ide. men at gå tilbage til systemet hvor inducements ikke bruges til at vinde kampen, men til at opbygge holdet mener jeg er en dårlig ide. inducements bør hjælpe en med at vinde kampen, og da slet ikke forhindre det som som watch and learn jo klart gør....
Can you smell what father Nurgle is Cooking!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Jeg er sådan set enig i at det er problematisk hvis inducements gør det sværre at vinde kampen...

Toad spellen findes som et kort til 200k :-)
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly-inducements

Post by Nis »

Toadfest og Muffinman er for gode, det kan jeg godt se. Det gik vist for stærkt :)

Men... en inducement til 200k der gør zapper en random spiller i et drive? øhhh... OK, Den er nok for god, men 200K? :)

Og prøv lige at læse den med Sure Hands igen... Han skal stå med bolden inden man spiller kortet, dvs han får først Sure Hands når han HAR samlet bolden op...WTF? det er altså pænt dårligt.

@Johan og andre der ikke var der i lørdags
Til BB-dagen i lørdags var der vist rimelig enighed omkring at det kunne være fedt at genindføre nogle genopbygnings elementer. Det er derfor jeg stiller foreslaget på officiel vis her. Grunden til at jeg valgte Watch and Learn er fordi den har en vis historie i ligaen. Men det er rigtigt at den kan have en umiddelbart negativ effekt på holdets chance for at vinde kampen. Måske skulle man sige at den skal tildeles en lineman der for kampen erstattes af en Journeyman? Eller er det bedre at finde på en helt ny ide?
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Det er faktisk ikke nogen helt dårlig idé med watch and learn...

Toad spellen er på en valgfri spiller ala troldmanden på 2+
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Nis wrote:Og prøv lige at læse den med Sure Hands igen... Han skal stå med bolden inden man spiller kortet, dvs han får først Sure Hands når han HAR samlet bolden op...WTF? det er altså pænt dårligt.
Den eneste jeg kan se giver shnd og catch ved kickoff. Man må ikke lave handoff med spilleren. Ikke noget super kort men ikke ubrugeligt.

Noget andet man kan overveje istedet for at buffe alle kort kunne være at give dem til halv pris i friendlies...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Jeg siger lad de fleste kort være. Det er også ok at trække en nitte.
Skift det mest åndede kort ud i hvert deck med et mvp kort.
Smart, smart og smart.
Fan af karsten..!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Også min plan. Igen hvis man vil gøre dem bedre så gør dem billigere...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Friendly-inducements

Post by Nis »

Pjut wrote:
Nis wrote:Og prøv lige at læse den med Sure Hands igen... Han skal stå med bolden inden man spiller kortet, dvs han får først Sure Hands når han HAR samlet bolden op...WTF? det er altså pænt dårligt.
Den eneste jeg kan se giver shnd og catch ved kickoff. Man må ikke lave handoff med spilleren. Ikke noget super kort men ikke ubrugeligt.
Enten skal du pudse brillerne eller også har jeg et for gammelt print af LRB(?). Det kort du skriver om der er Klør 7: Gloves of Holding og det jeg skriver om er Klør 5: Force Shield: "Choose the player on your team holding the ball. That player gains the Sure Hands and Fend Skills until he no longer has the ball."

Med hensyn til nitter...
Det må IMO gerne være et valg om man skal tage et kort eller tage en babe. Når vi først har hold der bare er lidt trænede er det altså omkring 50% af kortene som er "nitter" i den forstand at de sjældent vil have indflydelse på en kamp. Og hvis det her skal være en mulighed for holdopbygning er niveauet rasende lavt. Det er rigtigt at det måske ikke har den store betydning hvis folk blot har 50k i forskel og bare fisker 1 kort (dvs, 1/13 chance). Men hvis folk tager 3 kort fordi de gerne vil have flere penge og MVP'er og så sidder tilbage med 150k i inducements der gør INGENTING så er vi jo netop ude i at folk punter deres chance for at vinde kampen, for 3/13 chance for en MVP.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Pjut »

Jeg tror sådan set at vi er enige. Hvis man putter et friendlykort i hver bunke. Måske noget der er lidt let at huske som alle 2'ere eller alle esser. og så gør dem til halv pris i friendlies eller gi to gratis...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Friendly-inducements

Post by Frey Kaj Leverpostej »

halv pris på noget der koster 50k, det er altså ret billigt i forvejen.
Hvis kortene er gratis, så får holdet med høj team rating også har muligheden for at få mvper og det var vel ikke det vi ville?
jeg syntes ikke de her kort skal have nogen stor betydning for kampen, det er kun 5 i team diff,
det er sådan noget der normalt bliver udlignet af et heldigt et heldigt av break i starten af kampen.
Fan af karsten..!
Post Reply