Godt set Frej

Generel coachsnak om alt muligt Blood Bowl relateret.

Moderator: League Commissioner

Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Godt set Frej

Post by Truls »

Puha, det der oldworldhold er til grin broken... well well nogen må have misset den busk der ... hehe godt jeg ikke spiller med!
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Godt set Frej

Post by Truls »

JO mere jeg kigger på det, jo dummere ser det ud! Er det ikke en fejl...
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: Godt set Frej

Post by Peter Niebling »

TIMBER
You Should See Your Reflection From My Eyes
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Godt set Frej

Post by Frey Kaj Leverpostej »

hmmm kan godt være i har ret. Det har på ingen måde været min hensigt at gøre holdet for godt.
Vi tog det gamle OW og sammenlignede det med bretonia, og konkluderede at bretonia var et godt stykke foran styrke mæssigt.
på det nye får man en we linemanden og træet istedet for snetrolden og amazon linewoman. eller HE blitzeren en norse lineman og ama linewoman.
Det er uden tvivl bedre nu, men vi ville gerne give holdet et nyk opad, da der ikke har været den store interesse for at spille holdet.
Jeg er med på at ændre det til noget andet, hvis folk mener at det er for vildt.
Jeg skal nok vinde uanset hvad ;)
Fan af karsten..!
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Godt set Frej

Post by Nis »

Tja... Jeg ved det ikke rigtig: Der er ingen tvivl om at det er et godt hold. Men om det er broken på den lange bane er jeg i tvivl om. Problemet er måske bare at det er et fuldstændig bananas nuts starthold. Man spiller reelt mod et hold der kan nærmest det hele fra starten af og som autodominerer midten på grund af st6 og fire sfrm gutter - og gode start hold er også ret gode i halvårssæsoner. Jeg synes et lille nerf der på ingen måde ville være urimeligt kunne være rr's til 70k, bare så der var 2 AV7 gutter der ikke kan noget på startholdet.

Men ellers lad os nu lige se et par kampe. Det er lidt ærgerligt at det er Frey der spiller det fordi han ville smække os med de fleste hold og de færreste ville ha taget træet>krigsdanseren... godt set :). Jeg glæder mig til at få en Ogre med Claw :)

Måske lidt dumt at i brugte brettonia som sammenligningsgrundlag, man skulle nødig have et hold der er bedre end det i starten.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Godt set Frej

Post by Pjut »

Det er nok i den lidt gode ende. Jeg tror det eneste man vil kunne skrue på nu er prisen. Måske rr til 70k og blockers til 60k...

Det ville give det en draw back ved at være dyrt...

Måske det på sigt kun skulle have to blockers så man tvinges til at stille to av 7 mere.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Godt set Frej

Post by Frey Kaj Leverpostej »

det er måske lige lovlig crazy at gå 8 op i tr (40k for 4 blockere og 40k for 4 rr) på et hold hvor du kan fjerne he catcheren og så er offensiven væk.
Klart nok træet er godt, men hvis det ligger ned, snakker vi altså 4+ for at rejse sig igen, eller det kan slå rødder og stå og have en tacklezone og det er det.
blockers er gode, men bedst med blk, de har ag3 ma5 og ingen vælge mvper, de er sq nemme at spille op.
Fair nok hvis en af tingene stiger i pris, men 8 i tr er for meget.
Fan af karsten..!
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: Godt set Frej

Post by Nis »

Holdets offense forsvinder jo ikke... du har stadig en 7347 blk, ddge, shnd spiller og en 6348 blk, ddge spiller. Og det på et hold der får 3 Mblw, Pion gutter og starter med 5 Sfrm spillere. Problemet er ikke at holdet er for godt longterm, problemet er at holdet er (alt) for godt i starten:

Den bedste bigguy
3 AG4 gutter
3 superblitzere
4 Lineman der er noget bedre end gennemsnittet

... Og hvis holdet er for godt i starten er det bare svært at skrue på andet end prisen.
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Godt set Frej

Post by Frey Kaj Leverpostej »

3 super blitzere, der er long bearden jo fuldkommen crazy? med sine 4 i ma, come on, slå nu lige kold vand i blodet.
3 ag4 gutter, vi snakker en ma6 og en ma7 elver der ingen skills har.
jeg har 4 skills, og med 4 op i tr ender jeg på en total af 120, det er fandme ikke billigt.
Jeg syntes det er for latterligt det her.
Buhu du har 4 sfrm spillere med ma5 og av 8 og general skills,
det er fandme bare en fed human lineman der ikke kan spilles op.

alle andre hold er dårlige mit er det eneste gode, prøv for helvede lige at kigge lidt indad.
Fan af karsten..!
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Godt set Frej

Post by Pjut »

hvis du synes sfrm gutterne er så dårlige kan man vil godt fjerne to af dem? ;-)

Jeg synes du har en tendens til at gøre holdet lidt dårligere end det er. En he lineman er ret god på alle hold med st skills. Det er f.eks det nis har som det.

Der bliver ikke laver noget med holdet du ikke er med på. Det oplagte ville igen være at skrue på prisen...
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Godt set Frej

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Og jeg mener i har en tendens til at at gøre det bedre end det er.

hvis nu alle dine spillere har mblow pion, og så har du to elver linemen der også er syge fordi det er de bare,
så er dit hold helt sygt, og så har du oveni købet standfirm
det er for sygt frey, for sygt.

hvis du f.eks spiller mod Pjut med sit 4 mands 8338, blk, catch, dauntless, som aldrig kan noget.
og deres 4 wresle, st skills brødre som ikke kan noget, fordi de heller ikke kan få skills, så kan du da godt se set det er for vildt.
og så spiller mod nis, med sine 3 big guys, og deres 3000tusinde(3.000.000) mblow pion claw spillere, som de ikke får fordi det gør de ikke,
og deres venner rotten og elveren som heller ikke får skills.

Så kan du da godt se at holdet er for sygt hva? alt skal sættes op i pris, og spillere skal fjernes nu.
fuck af.
Fan af karsten..!
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Godt set Frej

Post by Frey Kaj Leverpostej »

jeg er pisse sur over det her, fordi jeg har ikke spedielt lyst til at spille holdet nu.
Det er nu prædefineret at holdet er alt for godt og ingen andre stiller sig til måls, fordi den her diskussion er så ensidet.
ingen andre hold er taget under luppen, det her linemanhold er bare for sygt.
jeg gider jo ikke engang at vinde kampe, for det er jo så holdets skyld, og hvis jeg taber, hvilket jeg nærmest håber nu, så kan folk for helvede se at der også er andre gode hold der ude, eller de kan falde tilbage på det her og kalde det et enkelt heldigt skud i bøssen.

Bretonia, orcer, necro, CP, woodelves, CDs, dark elves, skaven, alle de hold er jo bare til grin i forhold til, fordi det er der nogen der siger.
Fan af karsten..!
Kollerup
Posts: 17
Joined: Thursday d 26 November 2009 15:08

Re: Godt set Frej

Post by Kollerup »

Jeg forstår slet ikke den her diskussion. Og jeg forstår slet ikke hvorfor det er Frey der skal forsvare sig.
Har vi ikke allesammen valgt et hold vi tror vi kan eje de andre med og som ville være sjovt at spille?? Det samme har Frey. Hvis holdet tydeligvis er så sygt, hvorfor valgte DU det så ikke. Om noget har Frey vel bare lavet hjemmearbejdet bedre end os andre.

Er vi ikke enige om at det er COMMISH der laver ændringer? Hvis der er lavet en ændring som er gået for meget i den ene eller den anden grøft må man jo så ændre det i den efterfølgende sæson. Hvis commish er i tvivl om ændringen er som den skal være kan man jo tage debatten FØR sæson start. Jeg synes faktisk at det er super ironisk at det er Pjut der er med til at brænde Frey på bålet...

Hvis du ikke er tilfreds med OW holdet og dets ændringer må du skrive til commish og så må man tage det op før næste sæson.
It's not fair. I promise.
Martin A
Posts: 26
Joined: Sunday d 13 December 2009 12:52
Location: Tårnby

Re: Godt set Frej

Post by Martin A »

Enig med Kollerup

Synes lidt den her diskussion er gået lidt for langt. Man skal da kunne diskutere tingene men til den grænse hvor folk bliver sure eller kede så burde den stoppe for ikke at ødelægge lysten for dem eller andre.
Nu ved jeg ikke nok om OW eller andre hold end mit eget, men når Frey går ind og laver sit hjemmearbejde godt så burde han også få det klap på skulderen og vi andre burde bare lave vores hjemmearbejde noget bedre til næste gang!
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Godt set Frej

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Pjut har nu været god nok, altid diplomatisk.
Vi designede holdet et par uger før sæson start, så det har også været svært for folk at følge med,
og som jeg startede med at sige så har det aldrig været vores hensigt at gøre det for godt.
hvis folk mener at det er startholdet der er for godt (det er der også andre hold der er),
så kan jeg kan berolige med, at clbbbl skyder folk ud af starthullerne som skidt fra en spædekalv.
Fan af karsten..!
Post Reply