De sidste ligakampe

Generel coachsnak om alt muligt Blood Bowl relateret.

Moderator: League Commissioner

Post Reply
Pelle
Posts: 815
Joined: Monday d 22 May 2006 10:08
Location: Østerbro

De sidste ligakampe

Post by Pelle »

Da jeg ikke er blevet kontaktet af mine modstandere angående mine to sidste ligakampe er de hverken blevet aftalt eller spillet.

Nu står (og falder) det så til mig at conceede de sidste par kampe, som mine modstandere heller ikke har gidet at spille, så Clement ikke skal passe mere end én enkelt en til ind i sin umuligt travle kalender og Brian ikke får flere SPP end højst nødvendigt før han tager sæsonen i hus.

Tak for sæsonen til alle jeg nåede at spille imod. Det har klart været den mest ligegyldige hidtil.
Once more for the Blood God
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: De sidste ligakampe

Post by Pjut »

Det var da en super post, Pelle! ;)

Jeg synes lige at det skal indskydes, at du fik valget med at spille kampene, men takkede nej, fordi du ikke ville spille slutspil.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Martin
Posts: 406
Joined: Monday d 29 May 2006 11:07
Contact:

Re: De sidste ligakampe

Post by Martin »

Ja den var godt nok sur.

Der er da en del, der har givet udtryk for, at de har haft en lortesæson.
Er det mon ved at være enden på legen?
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: De sidste ligakampe

Post by Peter Niebling »

Jeg har nu haft en fin sæson, ikke fået spillet så meget, men det var nu mest pga tiden og lysten. Men formatet og mit hold har jeg været fint tilfreds med. Selvom jeg så småt tror clbbbl er ved at være klar til at skifte til kun betydende kampe.

Anyways omkring om det er ved at være slut på legen, så bliver vi jo aldrig for gamle til at lege ;) men personligt så tager jeg en pause til næste sæson. Efterhånden haft clbbbl som en fast del af min hverdag i hvad tæt på 10 år? tror det meget godt med lidt luft. Fortiden passer et format som MBBL mig bare bedre da jeg få fære og fære hele after at rykke rundt med når man også har andre hobbyer der skal passes :)

Så sidder næste sæson over og så får vi at se hvad næste vinter sæson byder, om der er lyst plads tid mulighed for at spille med igen.

Glædelig Jul til alle :)
You Should See Your Reflection From My Eyes
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: De sidste ligakampe

Post by Pjut »

Det der har været det helt gennemgående tema når jeg har talt med folk er at der har været for mange "tvungne" kampe og for få "valgfri". Og at programmet har været for presset.

Derfra ligger det sig så i to lejre: Dem der gerne kun vil have vigtige kampe og dem der gerne vil have flere friendlies.

Der er en ret stor praktisk udfordring med kun at spille vigtige kampe og samtidigt have dem til at være valgfri.
Og jeg er helt sikker på at en sæson med kun tvungne kampe ville dræbe ligaen. Hvis vi skal gå hen til en model ala MBBL skal den gennemtænkes ret kraftigt og det vil ikke være noget vi kan nå før næste halvårssæson.

Lige nu heller jeg meget mod en sæson med få turneringer (en cup og en turnering), to store ligaer (ca. 8 i hver) og meget friere friendlies.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: De sidste ligakampe

Post by Peter Niebling »

Pjut wrote:friere friendlies.
bare fjern frendly safet og giv dem fri, med spp på fouls skal det nok justere sig selv :)
You Should See Your Reflection From My Eyes
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: De sidste ligakampe

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Risikoen ved at fjerne FS er at vi vil se to kamptyper: elf bowl, og bash bowl.
Jeg mener ikke der er noget grund til at fjerne FS, da vi ikke har nogen tilbage i ligaen der udnytter systemet.
Desuden er friendlies også en hjælp til at bygge hold op der har fået tamp, den effekt ryger lidt hvis FS forsvinder.

Vi har i år set et stort hul mellem top og bund, det skyldtes til dels at friendly systemet har været så fucked,
at folk fra bunden ikke har fået spillet.
Vi var nogle der lagde fra land fra start af, og vi blev aldrig indhentet igen (Berg, Brian, mig) :axe:
Det er præsis det der sker, hvis vi kun spiller med vigtige kampe, som vi praktisk talt har gjort i år.
Fan af karsten..!
User avatar
Nis
Chaos Cup Champion
Posts: 553
Joined: Monday d 29 May 2006 8:03
Location: Vesterbro, Friendlies tilbydes, Ring nu mens du har gejsten! #26811055

Re: De sidste ligakampe

Post by Nis »

Hej Alle :)
Clbbbl er altså også blevet lidt indhentet af nettet. Noget af det jeg syntes var superfedt ved clbbbl da jeg startede, var at det var et anderledes format. Særligt Allies og DB gjorde at det var anderledes og der var mange ting at tænke over. Personligt synes jeg at allies var super på trods af de var svære at balancere, men om ikke andet tror jeg det er vigtigere at tænke lidt ud af boksen således at clbbbl ikke bare er en besværlig måde at spille BB på.

Godt Nytår :)
Mvh Nis
Some day I will become rich and famous when I invent a device that allows me to stab people in the face over the internet.
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: De sidste ligakampe

Post by Pjut »

Nis wrote:Hej Alle :)
Clbbbl er altså også blevet lidt indhentet af nettet. Noget af det jeg syntes var superfedt ved clbbbl da jeg startede, var at det var et anderledes format. Særligt Allies og DB gjorde at det var anderledes og der var mange ting at tænke over. Personligt synes jeg at allies var super på trods af de var svære at balancere, men om ikke andet tror jeg det er vigtigere at tænke lidt ud af boksen således at clbbbl ikke bare er en besværlig måde at spille BB på.

Godt Nytår :)
Mvh Nis
Jeg er sådan set enig i at vi ikke skal "mainstreame" CLBBBL. Jeg er ikke helt enig i at vi er blevet overhalet af nettet. Cyanide tøffer derud af som en gammel trabant. Jeg spiller det selv en del, men damn der er mange bugs og mangler. Plus det er bare så meget sjovere at spille reallife.

Jeg er ved at være ret træt af alt det her negative snak (Det er overhoved ikke ment på dig, Nis. Det er sådan set et fint konstruktivt indlæg). Vi skal nok blive nok til næste sæson.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
User avatar
Peter Niebling
Spammer
Posts: 1078
Joined: Monday d 22 May 2006 10:10

Re: De sidste ligakampe

Post by Peter Niebling »

Der vil altid være et behov for at spille BB på et bræt, alt anden lige så er det bare sjovere :) og hyggeliger.

At nogen af os så er for gamle til at kunne overskue det mere, eller at lysten er blusset lidt ned efter en livstid af BB på bræt vil ikke hindre at BB på bræt er kommet for at blive.

Håber clbbbl får en super sæson i år, ser frem til at følge den fra sidelinien :)
You Should See Your Reflection From My Eyes
Post Reply