Eastern først færdig!

Generel coachsnak om alt muligt Blood Bowl relateret.

Moderator: League Commissioner

Post Reply
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Eastern først færdig!

Post by smukke_odin »

Har folk hovedet oppe i røven eller bare glemt at opdatere deres kampe. I eastern har vi de 4 langsommeste coaches, både med at aftale kampe og med at spille dem, hvordan er det, at næsten alle mangler mindst 2 kampe, når vi er færdige i langsomme Eastern???

Det værste er, at folk ikke tager det alvorligt tror jeg. Personligt har jeg måtte spille 3 kampe på 2 dage, og det var været alt andet end sjov, især når Piil som sædvanlig fuldstændig nådesløst blitzer min bedste spiller og dræber ham i en fuldstændig ligegyldig kamp, hvor udfaldet slet ikke ændrer noget som helst. I det hele taget er ligegyldige kampe blevet sindsygt irriaterende siden sigurds blev indført, og jeg gider knapt at spille friendlies. Men hvor alt er, så er vi nogen der har vendt op og ned på vores tilværelse de sidste par dage, og gjort alt hvad vi kunne for at blive færdige, deriblandt spillet en af de værste bloodbowl kampe nogensinde. Det er skægt, at det præcis er Thomas Piil der har første OG anden pladsen på min top 3 over lortekampe/modstandere. 3. pladsen er stadig Poul Pipegræs, da han foulede hele mit hold rigtig mange gange i en friendly. Bemærk at jeg anser Piil som en større egoist-oppotunist når det gælder brætspil (ikke at jeg føler sådan for hr pipegræs, og synes faktisk han havde ret i at meget vand er løbet under broen siden sidst, jeg går ind for at give folk mange chancer, men Piil har også fået rigtig mange). Det er mærkeligt, at man kan føle så stort et "had" til en person man ellers normalt godt kan lide, og som sådan noget der går mere ud over mig end ham, jeg har det meget dårligt med at være sur og er det meget kort tid af gangen. Jeg har jo også blankt afvist enhver form for friendly med manden i år, og det er den klogeste beslutning jeg har taget i år.

Bottomline, det er lidt skuffende at se, at man selv bider rigtig hårdt i det sure æble for at vi kan blive færdige til tiden, og at resten af ligaen slet ikke har taget det ligeså alvorligt. Personligt vil jeg bare gerne have det overstået. Jeg skal helt sikkert møde et DE hold og har lige mistet min eneste tackle spiller der iøvrigt havde horns, mblw, blk og tail!!! Det skal nok blive sjov...

Jeg skal igang med specialet og overvejer kraftigt en pause eller droppe ud.. Jeg synes ikke det er så sjov længere og jeg stresser mere over BB end jeg hygger mig.. Folk går for højyt op i det og det gælder i alt for høj grad om at ødelægge det for andre, og det er hele tiden 2 skridt frem 1 tilbage og det er når det går godt, ofte er det 2 skridt frem 3 tilbage. Jeg gider simpelthen ikke spille med sigurds inj rule længere.. sorry men nu synes jeg at have givet den chancer nok. Jeg kan ikke acceptere et system hvor der er 8 gange større chance for at dø end en styrke minus og der er ligestor chance for om man får niggling eller dør, og lægen er jo helt til grin.. folk ruller altid seks igen! Der er alt for meget død i blodbowl nu til dags!!!!!!!!!

Kampen imod Piil igår var bare dråben for mig. Piil gjorde intet ureglementeret, men reglerne tillader nu at man kan være rigtig lede ved hinanden. Derfor kan man kun forvente at en mega oppotunist vil være netop dette, og jeg bliver således ligeså sur på mig selv og spillet som jeg gør på Piil. Jeg må indrømme, at når jeg sidder og vinder over mine venner hygger jeg mig ikke, for det ender altid med, at man smadrer den andens hold. Når man selv får smadret sit hold er det endnu værre. Så for mig er BB blevet pest eller kolera og årests eneste sjove kamp har for mig været første kamp imod Pelle. Det er ikke definitivt endnu, men man kan godt lede efter en replacement i eastern, selv hvis jeg skal spille videre eller kommer tilbage om et halvt år, vil jeg helst ikke være i gruppe med Piil. Som person uden for banen er Piil super flink og blæret, men rent spillestilsmæssigt er han 20 lvl unholy anti-paladin med ingen moral, for hvem aftalebryderi er en del af den "deception" der hører alle brætspil til, og den letteste måde at vinde på er v.h.a oppotunisme og egoisme. Nogle folk vil bare vinde uanset prisen, så er der dem som mig, der fejlagtigt tror, at der er noget der hedder en ærefuld sejr. Jeg er godt klar over det er mig der er landsbytossen her og at enhver sejr tæller lige meget og at ære hører taberne til.

Håber I andre har haft en bedre sæson, men jeg synes blood bowl har forandret sig.. Det er ikke fedt med figurspil hvor figurer hele tiden dør.. spild af tid at male dem. Det er blevet for seriøst, efter kortene er forsvundet og mange random elementer hevet ud, er folk begyndt at gå vanvittigt meget højere op i det, og det er gået meget ud over min grad af morskab. Folk er jo fuldstændigt nådesløse dræbere/foulere der glemmer, at man er to personer der sidder og spiller et brætspil. Det gør man oftest for at hygge sig - Det er der bare mange der glemmer, bare de selv hygger sig og får ssp, så skidevære med de andre.. Således kan jeg ikke tænke, det ligger mig fjernt, og ærlig talt så bliver jeg straffet rigtig ofte for at være for flink, og mere på det seneste end tidligere, og det er fordi andre er begyndt, at gå for højt op i det... - det er jo kun et spil. Hvis det var sjovt ville jeg være ligeglad med at tabe eller vinde, men jeg hygger mig ikke specielt meget ved at nakke mine venner, og jeg hygger mig endnu mindre, når de nakker mig.

Er jeg den eneste der har det sådan?? Jeg mener der må da være en grund til at folk ikke har spillet deres kampe. Den eneste grund til jeg har gjort det er tvang, tidligere havde der været lyst nok til at alle var færdige nu.....

Kærligste Hilsner Odin

P.S. Lad os få wrappet den her sæson op, så vi kan holde jul uden stress!
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Eastern først færdig!

Post by smukke_odin »

Efter at have læst min post igen synes jeg måske den er lidt hård overfor Piil, det er jeg ked af, men jeg synes ikke den er hårdere imod Piil end han har været i mod mig i vores blood bowl karierre. Jeg vil dog gerne undskylde hvis den er blevet for personlig i et åbent forum. Vi har naturligvis talt indbyrdes om det. Piil og jeg er stadig venner, men vi har tit været uenige før om hvor linien skal gå når man spiller/leger.

Det er også i langt højere grad spillet som sådan og mit liv der gør, at jeg vil have pause, men Piil gav mig bare det vink med den vognstang jeg manglede.

Vi er stadig gode venner osv, hvis folk skulle undre sig. Jeg gider bare helst ikke spille BB imod ham^^ Når han er bagud eller det går dårligt klynker han som en hund og laver store våde øjne, så man får medlidenhed, men når skoen er på den anden fod skal man lede langt efter medlidenhed.

- KH Odin , og igen undskyld hvis jeg lød sur, men nu vil gerne snart være færdig med det her ¤%&¤!
smukke_odin
Posts: 108
Joined: Friday d 23 June 2006 21:11
Location: Østerbro

Re: Eastern først færdig!

Post by smukke_odin »

Jeg har lige talt med Peter om at være med næste år. Jeg må indrømme at med et upcomming speciale, burde jeg melde mig ud midlertidigt, men der er bare rigtig mange der planlægger netop dette. Hvis alle gør det, så er der ikke meget tilbage af den stolte liga i hovedstaden, og jyderne vil få overtaget for evigt. Hvis ligastruktur og friendly system bliver friere, og alle kan indvilige at spille imod mig meget tidligt på sæsonen (og muligvis kun kills på double 6 eller noget :P ), så er det ganske muligt at jeg vil blive. Peter nævnte måske endda at man kunne forfeite kampe, det lyder lækkert, det er bittert at føre pulje med 4 point og så være nødt til at stille op imod sure orker. Eller efter to første katastrofale Chaos cup kampe at kunne bare lade sig tabe. det er måske lidt fesent, men så må vinderen får 2 mvp'er eller noget. Det er vist mere fesent at spille ligegyldige kampe, hvor man kun kan tabe på det.

En stor liga med random kampe eller noget vil også være meget lettere, 2 kampe imod de samme 3 er lidt kedeligt. Én stor konference med random trækninger i alle turneringer og frie friendlies vil være lettere at administrere/trække kampe osv. Frie friendlies så folk kan spille mere, og få hævn hvis man taber første. Det er måske ikke fair, men det lyder meget mere sjov, og mon ikke folk er voksne nok? Man kunne evt have en god bonus til at spille et hold ingen andre gør, det vil måske hjælpe til at man møder mange forskellige hold på sådan et halvt år? - I stedet for det samme hele tiden^^

Jeg håber andre vil genoverveje om de skal blive eller ej. 8)

Skal vi ikke blive færdige med den her sæson, og så tale om hvad folk synes for at de vil blive og for at det er sjov?
User avatar
Anders
Posts: 15
Joined: Tuesday d 21 April 2009 23:35

Re: Eastern først færdig!

Post by Anders »

Jeg kan da sige at jeg synes det har været virkelig træls at 4 af mine bedste og mest interessante spillere er kradset af.
Martin
Posts: 406
Joined: Monday d 29 May 2006 11:07
Contact:

Re: Eastern først færdig!

Post by Martin »

Personligt synes jeg at spillerdød er en del af glæden ved at ens spillere lever.
Men jeg kan sagtens se den modsatte vinkel.

Det er ikke ment som en fornærmelse, men burde man overveje at overveje nogle bløde puljer, hvor folk med mere pacifistiske interesser kunne spille noget bold?

På den anden side - vi har jo før oplevet hvordan gensidigt oppumpende elverhold kan dominere en fandens masse når de stiller fuldt roster med 4 skills hver.

IMO, og som ren regelbetragtning: Hvis volden skulle mindskes burde skills cappes ved 3 pr snude. (5 til holdkaptajnen ;))

Uanset hvad lyder det ikke godt, hvis BB er blevet mere et irritationsmoment end en fornøjelse.
Og hvis det er blevet for monotont burde man måske spille med flere kort? De er der jo :)
Held og lykke med specialet.
Truls
Posts: 631
Joined: Monday d 22 May 2006 17:54
Location: Valby

Re: Eastern først færdig!

Post by Truls »

Jeg kan kun være enig Martin.
Jeg er efterhånden bare total modstander af friendlies og andet holdopbyggnings venlighed inc, fjernelsen af MNG.
Want some whine?
Jeg er fanme god til holdopbyggning - fatter bare ikke hvorfor der ikke er flere der vælger ST+ :P
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: Eastern først færdig!

Post by Kristian »

Truls wrote:Jeg kan kun være enig Martin.
Jeg er efterhånden bare total modstander af friendlies og andet holdopbyggnings venlighed inc, fjernelsen af MNG.
Har efterhånden også fundet ud af at man sagtens kan leve uden friendly saves.
Bliv voksne og spil Blood Bowl som mænd, hvor det gør ondt!
Intet er tilfældigt
User avatar
Pjut
da Kommish
Posts: 2015
Joined: Monday d 22 May 2006 14:29
Location: Vesterbronx

Re: Eastern først færdig!

Post by Pjut »

Jeg deler ikke helt det syn. Man kan spille i en masse ligaer, hvor det er det "hårde" BB. Vi har en ret speciel liga, hvor der har været meget fokus på hyggelige kampe.

Vi har i den her sæson prøvet at skrue meget ned for friendlies og i stedet op for vigtige kampe. Det har resulteret i at ret mange ikke har haft helt samme lyst. Ikke mindst fordi at der med vigtige kampe også følger flere kampe med låste modstandere.

Jeg kan ikke se at løsningen skulle være at fjerne friendlies helt. Snarere at give folk mere frihed til selv at vælge deres modstandere.
Beware of Piil! He is on fire!!! :violent3:
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: Eastern først færdig!

Post by Kristian »

Pjut wrote:Jeg deler ikke helt det syn. Man kan spille i en masse ligaer, hvor det er det "hårde" BB. Vi har en ret speciel liga, hvor der har været meget fokus på hyggelige kampe.

Vi har i den her sæson prøvet at skrue meget ned for friendlies og i stedet op for vigtige kampe. Det har resulteret i at ret mange ikke har haft helt samme lyst. Ikke mindst fordi at der med vigtige kampe også følger flere kampe med låste modstandere.

Jeg kan ikke se at løsningen skulle være at fjerne friendlies helt. Snarere at give folk mere frihed til selv at vælge deres modstandere.
Som jeg skrev: tøseversionen
Intet er tilfældigt
Frey Kaj Leverpostej
Dungeon Bowl Champion
Posts: 559
Joined: Thursday d 25 May 2006 10:56
Location: Østerbronx

Re: Eastern først færdig!

Post by Frey Kaj Leverpostej »

Godt at se så saglig du er Kristian :)

None the less, her er mit hurtige syn på det.
Kun to tuneringer, det giver mindre stress.
Kun to grupper, med en ligakamp mod hver.
Samt frie friendlies.
voila..
Fan af karsten..!
Kristian
The Biggest Loser
Posts: 1758
Joined: Tuesday d 25 April 2006 9:13
Location: Eastbridge

Re: Eastern først færdig!

Post by Kristian »

Frey Kaj Leverpostej wrote:Godt at se så saglig du er Kristian :)
Alt for dig, du lækre Frey
hov det rimer
Intet er tilfældigt
Post Reply