Show Match Summary


(Palle)

Totalt Cookie kamp, hvor to af de højest ratede hold kunne risikere at (næsten) KO hinanden fra Liga slutspillet...

Clement vinder kickoff, og får samlet bolden op med sin supermand (st4 boldholdere skulle altså forbydes!)... ;)

Men supermand har kun ma6 og bliver fanget helt ude ved siden, hvor han ikke kan blive skærmet helt tight af. Og med min ag5 catcher med 2 gfis og dodges kan jeg nå ned og ligge blk, ddge, side, dtkl på hans boldholder, samtidig med at resten af de glade klovne swarmer line of scrimmage og lukker ned for tilbageløb for de 6 beasts på LOS. Det stresser Clement så meget at han vælger at bruge Trolde-kogle allerede i tur 2 på den fremskudte dtkl-catcher. Derefter blitzer han min yderste mand i afskærmingen med sin Il Tempo Gigante ALLE tæskeskills i verden, inklusive frenzy, men UDEN block.

Første block giver kun pile, men i stedet for at skubbe min mand ud i det åbne med mit sidestep. Skubber jeg ham påtværs i banen, og rigtigt nok næste resultat var også pile, og pludselig havde Clement fået sidesteppet og frenziet en kinesisk mur som lukkede hullet for tilbageløb gennem midten af banen. (der var dog stadig mulighed for at løbe uden om, og lave en omend noget dårligere cage, og den blitzede spiller var netop breakdancer wardanceren)...

Det skal blive løgn, sagde Clement og rerollede, og blev prompte straffet, bothdown/skull... Ned med Il Tempo Gigante og bolden stod stadig på supermand, nede 5 felter fra EZ uden andre spillere omkring.

Lang historie kort fik jeg så 3 ture i træk hvor jeg kunne score, hvis jeg ikke slog dobbelt 1'ere. Dette gjorde klovnene dog rask væk som om det var Johans øgler de spillede i mod, og Clement kunne med nogle raske leaps, gfis, longbomb med blank mand og 3+ ballhandling få etableret en cage og kunne begivenhedsløst marchere ned af banen mod en decimeret klovnetrup.
Det vil sige ikke HELT for motorsaven, som var påtænkt en vigtig break rolle mod Clements supermand, kom pga det boldintensive early half aldrig til at betyde noget, og derfor var den på banen hele half'en uden at blive blitzet en eneste gang...

Denne uventede bevægelsesfrihed benyttede Il Catena Sega til at casse to af Tidsrøvernes Chaos Warriors, deriblandt den suuuuper vigtige med både tkl og dtkl på et psyko go, go blitz i tur 7... denne blev ovenikøbet dræbt, omend lægen allernådigst reducerede det til et ma-.

Syg motorsav!

Manner det er sjovt at spille med modifiers, gad vide om der findes sådan nogle hold, hvor man bare kan vælge dem. Det tror jeg godt jeg kunne tænke mig næste sæson!!

Clement scorer, jeg laver et tursscoring efter at have trukket rerollet på LOS med en dobbeltskull. Og det var IKKE piece of cake, eller ren yatzy at skulle score, når SAMTLIGE clements dybe spillere har tackle, tent eller dtkl!!

START interlude

Folk der siger det er nobrainer at lave ettursscoring aner ikke hvad de taler om, og har vist ikke prøvet selv at skulle lave dem mod TV200+ hold som ALLESAMMEN har et hav af lamme skills dtkl, tkl, sfrm, side, tail, tent, dist, kick etc - store stærke spillere som er unblitzable og den lamme kickoff tabel. Læg dertil at man ofte er op til flere spillere i undertal.

Dertil kommer at misser man sin etturs så får modstanderen bolden på et meget ugunstigt sted, og man har slet ikke fået sit hold med ned af banen. Tilgengæld er der jo så også det faktum at folk i meget mere end 50% af tilfældende ikke kan finde ud at stille op i mod det. Det er langt ofte at jeg tænker, tak fordi du vælger at stille sådan der op end uff det er eddermameme snasket at komme igennem det der.

Iøvrigt er der ikke nogen enkelt element i spillet, jeg har prøvet i BB der giver flere af sådan nogle... duuude! Antallet af gange folk har spurgt mig om ikke de bytte om på et par spillere, når jeg begynder at stille op, ville være komisk, hvis det altså ikke også var lidt tragisk.

Men det er jo heldigvis ren Commedia Dell'arte...

Det er iøvrigt det samme med Fend og Side...

Det er stort set hver eneste kamp, der kommer en "jeg skubber ham der hen og følger op, han har fend, du kan ikke følge op. Ahhh haha så skubber jeg ham et andet sted hen"...

eller

"så skubber jeg ham derhen, han har sidestep og vil gerne derhen i stedet. Ahhh haha så tror jeg altså at jeg vælger block, hvis det er oookay med dig selvfølgelig?"...

Yaiiieee


Ren Yatzy - det tror jeg ikke...



END interlude


Tilbage til kampen...

Jeg scorer til 2-1 i eget drive efter Clement har slået blitz, og fået skubbet min etturscorer tilbage... og jeg må lave et meget sjældent sats for 2 turscoring, nemlig involvere et 3+ rul med indbygget RR i min scoring, men det forløber planmæssigt.

Clements drive og bolden bliver sparket helt ud på sidelinjen i modsatte side af TB's planlagte blitz opstilling. Highkick tjener TB's supermand 6 i move, men fejler at producere en 4 til fair catch. Clement rykker en mand ned for at dække af for bolden, men fastholder sin plan med at blitze catchere i den modsatte side af banen...

En CW op for at give assist og så i gang med Il Tempo Gigante... Smask treterningers blitz, bliver det mere saftigt... bothdowns og pile....suck on it... det er derfor vi har frenzy på de syge geder! 2 terninger op i bægret, og catcheren hopper ligeså stille ud på sidelinjen ved siden af den bagved stående frenzy wardancer.

Så er der Rabalderstræde...2 terninger...bothdown/pil....hmmm ikke så godt! Det var fedt at se Clement udtryk, han havde ikke sikret bolden overhovedet, men nu på uretfærdigvis var hans yndlingslegetøj lige ved blive skyllet ud i lokummet! Nemlig ved at lande på sidelinjen, hvor den kunne blockes ud over uden at så meget som trække et blitz.
Men erfaringerne fra første halvleg gjorde ondt, hvor netop et terror reroll med Il Tempo Gigante var lige ved at koste kampen.
Men nej man passer altså på sit yndlingslegetøj, Reroll.... stjerne/pil og det var en lykkelig dukkefører i den anden stol, armor break - stun (phww dermed slap han for at potentielt at skulle pile en casse væk) piling on casualty!!! YESSIR - well Played!

Nu skulle jeg satme også lige få en gang bukselak oppe på linjen, på den ene mand som ikke havde fend, nu var der smack dat azz up puarttyy goatz-gangzta-style!





Dobbelt skull!!




Euwwww... så gik gassen ud af ballon og forældrene kom 3 uger for tidligt hjem fra ferie og var ikke sure, men meget skuffede over at finde deres 300 liters kummefryser propfuld af konfetti lavet på farens hulmaskine med alle morens kingsize bomuldstrusser. ;(

Ihvertfald var der nu et par geder i backfield, der måske godt kunne have tænkt sig at have været rykket lidt tættere på bolden.

Efter den tur blev komedie til kunst, og elverne fik en af de sjældne ture, hvor der ikke blev slået et slag over 4 men ikke en eneste etter... og da røgen lettede var samtlige tilbageværende 10 elvere på Time Bandits banehalvdel, og en ag5 catcher stod med bolden 8 felter fra ez...

Stadigt en anelse på tilt efter lige at have tjent 6 måneders hundeluftning og tømning af opvaskemaskine valgte Time Bandits at tage deres eneste gratis block i backfield og få stillet assisten forkert OG få fulgt op sådan så det nu var matematisk umuligt at blitze boldholderen med folk oppe fra LOS rundt om den nyskabte vold af gedere og elvere umiddelbart bag LOS. Derfor måtte TB ud i en frisk dodge fest for at få et blitz med st4 supermand...

...men alas dodget mislykkedes.


Og elverne kunne spadsere 3-1 i mål uden terninger (hvilket er godt, det med ingen terninger, for dem som har fulgt med.)



Kampen var ved at udvikle sig til instruktionsvideo i safe moves first, da vi begge havde fået nærmest rituelle afstraffelser ved frisk spil.

At vi så ikke alle har den samme forventningsglæde ved den syngende lyd af et bælte der bliver svunget i en stor bue ned mod blottet bagdel, det er så noget andet.



Derefter skulle et chaos hold så forcere mod et fuldtalligt elf team, og resultatet var næsten givet, og da det sidste reroll også gik for kaotikerne på en apokalyptisk Bergsk tur*, ja så var endnu et break uundgåeligt.

*(uhæmmet antal af mænd/geder/human linemen/spillere der allesammen laver dobbelt gfi's)...



Derefter var der fine muligheder for at breake til 5-1, men elverne valgte at spare stjernerne og trak sig med 3 ture tilbage ud af kampen.


Helt i kampens ånd lykkedes Clements go-go og pass for afsluttede scoring, mens det simple 3+ catch for reducering mislykkedes.


4-1 Commedia Dell'arte vs Time Bandits