Show Match Summary


Oggos Runts vs. Ice-O-Topes.
Første kombinerede spike & ligakamp, og med kun 1 point på 3 ligakampe skulle der mirakler til i ligaregnskabet. Men intet er jo umuligt, og der var da også spiken at spille for.
Begge hold hyrede en troldmand til mødet, og med bekymring konstaterede Oggo at det var et forfærdeligt skarpt solskin - ikke godt for troldene.
3 handicaps til Oggos rødder: Intimidation, Smelling Salts og Bribe the Ref. Smelling Salts var strålende, men både Intimidation og Bribe the Reff påvirkede ikke rigtig noget.
Heldigvis fik rødderne lov til at starte.

Voldsmændene stillede 4 på linien som påkrævet, og troldene gjorde sig klar til at uddele slag.
_The Blitz_ !
Voldsmændene tordnede frem og angreb røddernes flanke, men heldigvis kunne de bageste ikke rigtig nå frem og lave ballade. Men det var ikke en ønskestart for goblinerne. Heldigvis havde isotoperne en meget skidt første tur efter blitzet, og Det lykkedes rødderne på et par ture at skabe sig en rimelig fremskubbet stilling et stykke inde på voldsmændenes banehalvdel. Isotoperne omgrupperede hurtigt, og goblinernes forsvar begyndte at knage højlydt. Skulle der scores skulle det være nu, og en turnover ville betyde sikker massakre.
Stillingen var umulig, hvis det ikke lige var for en guard goblin. Med et enkelt dodge (der nær var gået galt) kunne han hjælpe Ulto Blagg til at blitze sig gennem marodørernes linje, til scoring i fin stil.
1-0.

Kick Off... Et super reroll til psykopaterne, med masser af tid til at score.
Men de havde kun stillet én mand tilbage til at samle bolden op. En supermand med ST4, block og sure hands behøver jo ikke at være bange for en goblin.
En mystisk knitren, et lynglimt og et ZZzzzzap senere var han i jorden. Og bolden trillede ind i Endzone!
En goblin blev sendt flyvende over rækkerne, landede på benene, og kunne score på et pick up (uden reroll). Det lykkedes desværre ikke.

Men det havde skabt kaos (fnis) i voldsmændenes rækker, og de havde så travlt med at få orden på angrebet at de ikke rigtig fik slagtet igennem. Fremmarchen over banen gik dog planmæssigt, men ikke så hurtigt.
Med kun 1 tur tilbage havde marodørerne kun 2 mand i scoringsposition, og da goblinerne nakkede den ene og pakkede den anden ind så en udligning tvivlsom ud..... Og den lykkedes heller ikke.

1-0. Halftime.
Sparket lander helt ude ved den ene sidelinie, men denne gang er der isotoper nok til at pakke den ind, samtidig med at de uddeler smerte til goblinerne. Goblinerne forsøger at lægge et pres, men udskovlingen går hurtigt, og en enkelt tidlig kiks fra goblinerne koster yderligere et par spillere.
Scoringen til 1-1 er ikke til at stoppe.

Men det er Oggos Runts der sidder med alle kortene.
3 ture til at score, og stadig en rimelig mængde spillere - på trods af at en af troldene igen fejlede at blive frisk fra KO, (og det endda med smelling salts).
Med kun få stærke spillere tilbage kunne Oggos Runts ikke rigtig rokke ved line of scrimmage, og det blev meget svært at komme fremad. En Fireball fra Isotoperne lavede også lidt ballade, men havde ikke helt den ønskede effekt.
Marodørerne satsede hårdt på den tunge defensiv, så hårdt at de ikke sendte en fisker afsted, og det gav goblinerne mulighed for at alt eller intet kaste-play, uden at det kunne resultere i nederlag.
En trold rejste sig forvirret op, og fik fat i Ulto Blagg med bolden.
Et vellykket kast ville sikre sejren.
Men kastet var mindre end vellykket! Ulto tog 3 meget skidte scatters - og fløg baglæns ind i 2 tacklezones, og så var det ikke til at lande.
Æv.
Dermed blev det ved uafgjort 1-1, og 3 permanente skader.
Trods alt ikke så værst i en kamp hvor det ikke lykkedes at lave én eneste casualty - men ærgerligt fordi mere virkelig var indenfor rækkevidde.